Експериментальне дослідження опору кочення колеса, встановленого під кутом до напрямку руху
Автор
Сахно, В. П.
Біліченко, В. В.
Поляков, В. М.
Разбойніков, О. О.
Шарай, С. М.
Новіцький, А. Н.
Дата
2018Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В роботі розглянуто використання автопоїздів як ефективний засіб скорочення чисельності транспортних засобів при збереженні обсягів вантажоперевезень. Причому сідельні автопоїзди отримали значне визнання й найбільш поширені у забезпеченні транспортних перевезень вантажів. Тому поліпшення експлуатаційних властивостей автопоїздів у сучасних умовах руху є одним із пріоритетних завдань для забезпечення високого рівня безпеки їх експлуатації з максимальною ефективністю використання. Досягнення цих вимог можливе лише за умови врахування можливих змін технічного стану автопоїздів у процесі експлуатації. Зокрема, наявність перекосу осей ланок автопоїзда спричиняє появу додаткових сил та зміну характеру розподілу реакцій в області контакту шин з опорною поверхнею. Як наслідок, змінюються тягово-швидкісні властивості та паливна економічність автопоїзда, які безпосередньо залежать від характеру взаємодії коліс з опорною поверхнею.Проведено аналіз джерел інформації щодо впливу зміни кутів встановлення мостів ланок автопоїздів на її експлуатаційні властивості. Ця проблема є найбільш актуальною для багатоланкових автотранспортних засобів.У випадку перекосу мостів автопоїзда виникають додаткові сили в контакті колеса з дорогою внаслідок розбіжності площин розташування поздовжньої осі автопоїзда, обертання та кочення колеса. Наведений аналіз статистичних даних вказує на існуючі конструктивні недоліки відповідних деталей та вузлів, або на поганий стан дорожнього покриття, чи на некваліфіковане керування автопоїздом, чи інші порушення, що ведуть до раптових відмов.Метою роботи є експериментальне дослідження опору кочення колеса, встановленого під кутом до поздовжньої вертикальної площини, що імітує перекіс осі автомобіля (причепа).Описано порядок проведення експериментального дослідження, наведено результати щодо визначення опору кочення колеса, встановленого під кутом до поздовжньої вертикальної площини. В работе рассмотрено использование автопоездов как эффективного пути сокращения численности транспортных средств при сохранении объемов грузоперевозок. Причем седельные автопоезда получили значительное признание и наиболее распространенные в обеспечении транспортных перевозок грузов. Поэтому улучшение эксплуатационных свойств автопоездов в современных условиях движения является одной из приоритетных задач для обеспечения высокого уровня безопасности их эксплуатации с максимальной эффективностью использования. Достижения данных требований возможно только при условии учета возможных изменений технического состояния автопоездов в процессе эксплуатации. В частности, наличие перекоса осей звеньев автопоезда вызывает появление дополнительных сил и изменение характера распределения реакций в области контакта шин с опорной поверхностью. Как следствие, изменяются тягово-скоростные свойства и топливная экономичность автопоезда, которые непосредственно зависят от характера взаимодействия колес с опорной поверхностью.Проведен анализ источников информации о влиянии изменения углов установки мостов звеньев автопоездов на их эксплуатационные свойства. Эта проблема является наиболее актуальной для многозвенных автотранспортных средств.В случае перекоса мостов автопоезда возникают дополнительные силы в контакте колеса с дорогой вследствие несовпадения плоскостей расположения продольной оси автопоезда, вращения и качения колеса.Приведенный анализ статистических данных указывает на существующие конструктивные недостатки соответствующих деталей и узлов, или на плохое состояние дорожного покрытия, или на неквалифицированное управление автопоездом, или другие нарушения, приводящие к внезапным отказам.Целью работы является экспериментальное исследование сопротивления качению колеса, установленного под углом к продольной вертикальной плоскости, имитирующее перекос оси автомобиля (прицепа).Описан порядок проведения экспериментального исследования, приведены результаты по определению сопротивления качению колеса, установленного под углом к продольной вертикальной плоскости. The article considers the use of trains as an effective means of reducing the number of vehicles while preserving volumes of cargo transportation. Moreover, trailed trains have received a significant recognition and the most common in providing transportation of goods. Therefore, improving the performance of trains in modern conditions of traffic is one of the priority tasks to ensure a high level of safety of their operation with the maximum efficiency of use. Achievement of these requirements is possible only subject to consideration of possible changes in the technical condition of trains in the process of operation. In particular, the presence of distortion of the axes of the links of the automobile train causes the appearance of additional forces and a change in the nature of the distribution of reactions in the field of contact of tires with the support surface. As a result, traction-velocity properties and fuel efficiency of trains vary, which depend directly on the nature of the interaction of wheels with the support surface.The analysis of sources of information on the influence of changes in the angle of installation of bridges of sections of trains on its operational properties has been carried out. This problem is most relevant for multi-faceted vehicles.In the case of distortion of the bridges of an automobile train, additional forces are in contact with the wheels with the road due to differences in the plane of the location of the longitudinal axis of the train, the rotation and rolling of the wheel.The analysis of statistics indicates the existing structural defects of the relevant parts and units, or the poor road condition, or unskilled driving, or other violations that result in sudden failures.The purpose of the work is an experimental study of the rolling resistance of the wheel, set at an angle to the longitudinal vertical plane, simulating the tilting axis of the vehicle (trailer).The order of carrying out of experimental research is described, results are given on determining the rolling resistance of the wheel, set at an angle to the longitudinal vertical plane.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25217