Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЙосипенко, С.uk
dc.contributor.authorСимчич, М.uk
dc.contributor.authorВдовина, О.uk
dc.contributor.authorYosypenko, S.en
dc.contributor.authorSymchych, M.en
dc.contributor.authorVdovyna, O.en
dc.date.accessioned2019-05-30T09:03:50Z
dc.date.available2019-05-30T09:03:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationЙосипенко С. Історія філософії України як галузь наукового дослідження і академічна дисципліна в 1950–2000 роках [Текст] / С. Йосипенко , О. Вдовина , М. Симчич // Sententiae. – 2011. – № 2. – С. 108-119.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25228
dc.description.abstractАвтори статті намагалися розглянути дослідження з історії філософії України, проведені в Україні з 1950 по 2000, насамперед як академічну дисципліну. На розвиток цієї дисципліни впливали як внутрішньонаукові та інституційні, так і зовнішні (в першу чергу ідеологічні) чинники. Щоб визначити, які чинники домінували в різні періоди, автори провели контентаналіз публікацій (монографій, наукових і публіцистичних статей, дисертацій), що вийшли в цей час. Одиницею аналізу була назва публікації. В результаті було виділено чотири періоду розвитку даної дисципліни: 1) 1950-1968, 2) 1969-1972, 3) 1973-1990, 4) 1991-2000. Ці періоди відрізняють інтенсивністю публікацій та домінуванням різних тем у дослідженнях.uk
dc.description.abstractThe authors of the article tried to consider the researches on the history of Ukrainian philosophy conducted in Ukraine in 1950-2000 as primarily an academic discipline. The development of this discipline was influenced by both institutional and extra-institutional (mainly ideological) factors. To distinguish which factors dominated in different periods the authors carried out a content analysis of publications (monographs, academic and popular articles, dissertations) which were published at that time. The unit of the analysis was the title of a publication. As a result of this study, there were distinguished four pe-riods of the development of this academic discipline: 1) 1950-1968, 2) 1969-1972, 3) 1973-1990, 4) 1991-2000. Each of these periods is characterized by different publica-tion intensity and the domination of different topics.en
dc.description.abstractАвторы статьи стремились рассмотреть исследования истории философии Украины, осуществленные в Украине с 1950 по 2000 годы, прежде всего как ака-демическую дисциплину. На развитие этой дисциплины влияли как внутринауч-ные и институциональные, так и внешние (в первую очередь идеологические) факторы. Чтобы определить, какие факторы доминировали в отдельные периоды, авторы осуществили контент-анализ публикаций (монографий, научных и публицистических статей, диссертаций), изданных в это время. Единицей анали-за было название публикации. В результате были выделены четыре периода раз-вития дисциплины: 1) 1950-1968, 2) 1969-1972, 3) 1973-1990, 4) 1991-2000. Эти периоды отличаются интенсивностью публикаций и доминированием различных тем исследований.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 108-119.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/120
dc.titleІсторія філософії України як галузь наукового дослідження і академічна дисципліна в 1950–2000 рокахuk
dc.title.alternativeHistory of Ukrainian philosophy as a sphere of research and academic discipline in 1950-2000en
dc.title.alternativeИстория философии Украины как область научного исследования и академическая дисциплина в 1950–2000 годахru
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБасс І.І. Белінський і українська література 30–40 років XIX с. – К.: Вид-во АН УРСР, 1953. – 128 с.uk
dc.relation.referencesБезпальчий В.Г. Суспільно-політичні погляди П. Грабовського // Більшовик України. –1952. – No 7. – С. 51–62.uk
dc.relation.referencesБистрицький Є. Метафізика пізнього радянського марксизму: філософська теорія та її втрати // Філософська думка. – 2009. – No 3. – С. 71–89.uk
dc.relation.referencesБичваров М., Горський В. Українсько-болгарські філософські зв’язки (Друга половина ХІХ ст.). – К.: Наукова думка, 1966. – 183 с.uk
dc.relation.referencesБичко І. Ментальна співзвучність української та європейської філософських традицій: “кордоцентричні мотиви” // Київські обрії. – К.: Стилос, 1997. – С. 316–337.uk
dc.relation.referencesБлудов Я. Дещо про розвиток марксистсько-ленінської філософії у харківському держав-ному університеті у 1920–1953 роках // Вісник Харківского ун-ту No 43. Серія філософії. – 1969. – Вип.5. – С. 69–77.uk
dc.relation.referencesВервес Г.Д. Іван Франко і питання українсько-польських літературно-громадських взаємин 70–90- х років XIX ст. – К.: Вид-во АН УРСР, 1957. – 364 с.uk
dc.relation.referencesВерников М. К истории львовско-варшавской философской школы // Научные доклады высш. школы. Сер.: Филос. науки. – 1969. – No 4. – С. 133–140.ru
dc.relation.referencesВільчинська С. П. Юркевич і З. Фрейд про несвідоме (спроба порівняльного аналізу) // Філософська і соціологічна думка. – 1996. – No 3–4. – С. 72–88.uk
dc.relation.referencesГоловаха І. Суспільно-політичні і філософські погляди Лесі Українки. – К.: Держполіт-видав, 1953. – 212 с.uk
dc.relation.referencesГончаренко М.В. Естетичні погляди І.Я. Франка // Вісник АН УРСР. – 1950. – No 10. –С. 37–47.uk
dc.relation.referencesГорак Г. Сорок сороков– К.: Стилос, 2009. – 365 с.uk
dc.relation.referencesГорський В. Дещо про історію з історією філософії (суб’єктивні нотатки свідка) // Філ о-софія в українській культурі(методологія та історія). – К.: Центр практичної філософії, 2001. – С. 151–163.uk
dc.relation.referencesГорський В. Історія філософії у контексті культури // Філософська і соціологічна думка. –1991. – No 3. – С. 99–109.uk
dc.relation.referencesГорський В. Поняття “філософська культура” в історико-філософській науці // Філософська думка. – 1980. – No 4. – С. 60–71.uk
dc.relation.referencesДанилова Т. Східнослов’янська рецензія пам’ятки “Стефаніт” і “Іхнілат” // Проблеми філософії. – 1992. – Вип.94. – С. 51–60.uk
dc.relation.referencesДмитренко Я. Общественно-политические и философские взгляды Т.Г. Шевченко. – М.: Изд-во АН СССР, 1954. – 172с.ru
dc.relation.referencesДобрянська Н. Філософи Київської Духовної Академії і становлення “філософії всеєдності” В.С. Соловйова // Вісник Львівського ун-ту. Сер.: Сусп. наук. – 1992. – Вип.30. – С. 24–29.uk
dc.relation.referencesДуховна мудрість древньої Русі як тип філософської культури: Конспект матеріалів до семінару зі спецкурсу “Історія філософської думки в Україні” / С. Левицький (укл.). – К.: Київ. лінгвіст. ун-т, 1995. – 36с.uk
dc.relation.referencesЕгорова К.И. Н.Г. Чернышевский и украинские писатели демократы 70–90 годов XIX ст. // Праці Одеського державного університету. – Одеса, 1950. – Т. XII, вип. 1. – С. 99–131.ru
dc.relation.referencesЄвдокименко В.Ю. Суспільно-політичні погляди Панаса Мирного. – К.: АН УРСР, 1955. – 192 с.uk
dc.relation.referencesЖмир В. Національна свідомість українців // Етнонаціональний розвиток України. – К.: Генеза, Довіра, 1996. – С. 105.uk
dc.relation.referencesЖулинская Э. Юрий Крижанич и аристотелизм // Отечественная философская мысль ХІ–ХVІІ вв. и греческая культура. – К., 1991. – С. 291–300.ru
dc.relation.referencesЗ історії вітчизняної філософської та суспільно-політичної думки/ Ред.кол.: Д.Х. Острянин та ін. – К.: Вид-во АН УРСР, 1959. – 140 с.uk
dc.relation.referencesЗ історії суспільно-політичної та філософської думки на Україні / Ред.кол.: Д.Х. Острянин (відп.ред.) та ін. – К.: Вид-во АН УРСР, 1956. – 148 с.uk
dc.relation.referencesЗ історії філософської думки на Україні. Зб. ст. / Ред. колегія: чл.-кор. АН УРСР Д.Х. Острянин (відп. ред.) та ін. – К.: Вид-во АН УРСР, 1963. – 212 с.uk
dc.relation.referencesЗабужко О. Українство як філософська проблема на сучасному етапі // Слово і час. –1992. – No 8. – С. 29–36.uk
dc.relation.referencesЗавгородній Ю. Образ Індії у середньовічних текстах доби Киїської Русі // Київські обрії: Історико-філос. нариси. – К.: Стилос, 1997. – С. 40–45.uk
dc.relation.referencesІванов Л. Літературно-естетичні погляди М. Коцюбинського 1890–1900 років // Наукові записки Дніпропетровського університету. – 1950. – Т. XXXVI. Сб. работ филологического факультета. – Вип. 5. – С. 49–101.ru
dc.relation.referencesІсторія філософії та культура / В. Горський, В. Кумаков, В. Форстер та ін.; Відп. ред. А. Гордієнко. – К.: Наукова думка, 1991. – 284 с.ru
dc.relation.referencesЙолон П.Ф. Павел Васильевич Копнин и украинская философская мысль. Из опыта личного общения // Павел Васильевич Копнин. – М.: Российская политическая энциклопедия, 2010. – С. 172–200.ru
dc.relation.referencesКакулія Ш. Із ідейно-філософських взаємозв’язків українських і грузинських революціонерів -демократів // Проблеми філософії: Міжвід. наук. зб. – 1973. – Вип. 30. – С. 27–32.uk
dc.relation.referencesКалиновський С. Курс філософії, прочитаний (Стефаном Калиновським) у Києво-Могилянській колегії для щирих аматорів мудрості року Божого 1729 / З вступ. статтею В.М. Нічик. “Філософія в Києво-Могилянській академії. Стефан Калиновський”; пер. з лат. В.П. Маслюк. Спец. ред.: М.Д. Рогович. Філософська ред.: В.М. Нічик // Філософська думка. – 1969. – No 3. – С. 89–102.uk
dc.relation.referencesКашуба М. Место Георгия Кониского в украинско-белорусских философских взаимосвязях // Идейные связи прогрессивных мыслителей братских народов (ХVІІ–ХVІІІ вв.) – К.: Наукова думка, 1978. – С. 135–162.ru
dc.relation.referencesКирилюк Є.П. Шевченко і Чернишевський // Праці Київського державного університету. – 1954. – Т. 1. – С. 157–168.uk
dc.relation.referencesКримський С. Архетипи української культури // Феномен української культури: методологічні засади осмислення. – К.: Фенікс, 1996. – С. 91–112.uk
dc.relation.referencesКуценко Н. К истории Киевской духовной академии: Иннокентий (Борисов) и Яков Михайлов – становление двух типов академического мышления // Київські обрії: Історико-філос. нариси. – К., 1997. – С. 113–125.ru
dc.relation.referencesЛесин В. Суспільно-політичні погляди Лесі Українки // Жовтень. – 1951. – No 1. – С. 75–79.uk
dc.relation.referencesЛісовий В. Українська філософська думка 60-80- х років // Філософська думка. – 2007. –No 3. – С. 64–80.uk
dc.relation.referencesЛісовий В. Українська філософська думка 60-80- х років (стаття друга) // Філософська думка. – 2007. – No 4. – С. 117–140.uk
dc.relation.referencesЛой А.М. Філософія та світогляд у пізньому марксизмі // Пізній радянський марксизм та сьогодення // Філософсько-антропологічні студії 2003. – К.: Стилос, 2003. – С. 103–130.uk
dc.relation.referencesЛомонос-Ровна Г. З історії філософії в Києво-Могилянській колегії (“Підручник логіки” Й. Кононовича – Горбацького // Наукові записки Ін-ту філософії АН УРСР. – 1961. – Т. VІІ. – С. 24–39.uk
dc.relation.referencesМазур В. Спроба теоретико-методологічного обґрунтування поняття українська національна філософія // Філософський метод: перед лицем нових парадигм. – Львів–Одеса, 1997. – С. 111–115.uk
dc.relation.referencesМанзенко П. Некоторые вопросы исследования взглядов Т.Г. Шевченко // Научные доклады высшей школы. Философские науки. – 1976. – No 4. – С. 98–105.ru
dc.relation.referencesМасич И.М. К вопросу о мировоззрении Т.Г. Шевченко // Философские науки. – 1973. –No 6. – С. 86–95.ru
dc.relation.referencesМінаков М. Невловима впливовість тоталітаризму: радянська філософія і сучасний інтелектуальний ландшафт // Україна модерна. – 2009. – No 3. – С. 207–227.uk
dc.relation.referencesНарис історії філософії на Україні / Ред. колегія: Д. Острянин та ін. – К.: Наукова думка, 1966. – 656 с.uk
dc.relation.referencesНаціональна філософія: сучасне, минуле та перспектива. Харків. сковородинські читан-ня. Тези доповідей... / Харківський ун-т; Ред. кол.: О. Мамалуй та ін. – Харків, 1993. – 215с.uk
dc.relation.referencesНичик В. Из истории молдавско-украинских культурных связей в первой половине ХVII в. // Очерки философских связей XVII–XX вв. – Кишинев, 1977. – С. 6–17.ru
dc.relation.referencesНічик В. Внесок діячів Києво-Могилянської академії в єднання духовних культур російсько-го, українського й білоруського народів // Філософська думка. – 1974. – No 5. – С. 67–80.uk
dc.relation.referencesНічик В. Філософія в Києво-Могилянські академії. Теофан Прокопович // Філософська думка. – 1970. – No 4. – С. 94–96.uk
dc.relation.referencesОстрянин Д.Ф., Евдокименко В.Е., Новиков М.И., Танчер В.К. Об атеизме Т.Г. Шевченко // Философские науки. – 1976. – No 2. – С. 82–89.ru
dc.relation.referencesПільгук І.І. Шевченко і Белінський // Наукові записки Київського педагогічного інституту. Філологічна серія. – 1954. – No 4. – С. 59–76.uk
dc.relation.referencesПопович М. Логика и культура в контексте творчества П. Копнина // Філософські читання пам’яті Павла Копніна (4–5 жовтня 1996 р.). – К.: Київськ. ун-т ім. Т. Шевченка, 1996. – С. 31–44.uk
dc.relation.referencesПопович М. Про філософську культуру країни на ім’я «СРСР» // Філософська думка. –2009. – No 3. – С. 5–15.uk
dc.relation.referencesПочапський А. Філософія в Харківському університеті у першій чверті ХІХ ст. // Філософська думка. – 1971. – No 3. – С.108–115.uk
dc.relation.referencesПролеев С.В. Мысль и страх: советская философия как ситуация мышления // Пізній радянський марксизм та сьогодення: Філософсько-антропологічні студії 2003. – К.: Стилос, 2003. – С. 28–41.uk
dc.relation.referencesРассоха І. Про національні корені української філософії // Філософія. Історія культури. Освіта: Доповіді та повідомлення ІІІ Міжнар. конгресу україністів. – Харків, 1996. –С. 45–48.uk
dc.relation.referencesРозумний М. Історико-культурні передумови зародження української ідеї // Пам’ять століть. – 1997. – No 3. – С. 52–67.uk
dc.relation.referencesСігов К. Бубер і Чижевський: до аналізу утопії “Я – ТИ” // Філософська і соціологічна думка. – 1994. – No 1–2. – С. 74–82.uk
dc.relation.referencesСорока М. Проблема мови та мислення в творчості Гумбольдта та Потебні // Вісник Київськ. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Сер.: Філософія. Політологія. – 1996. – Вип. 25. –С. 237–239.uk
dc.relation.referencesСтратий Я.М. П.В.Копнин и его роль в исследовании украинской философской мысли XVII-XVIII вв. // Павел Васильевич Копнин. – М.: Российская политическая энциклопедия, 2010. – С. 207–229.ru
dc.relation.referencesТабачковський В. У пошуках невтраченого часу (Нариси про творчу спадщину українських філософів-шістдесятників). – Київ: ПАРАПАН, 2002. – 300 с.uk
dc.relation.referencesТворчість Т.Г. Шевченка у філософській культурі України: Зб. наук. праць / АН України, Ін -т філософії; Відп. ред. М. Лук. – К.: Наукова думка, 1992. – 142 с.uk
dc.relation.referencesТихолаз А. Духовно-академічна освіта та становлення філософії у Київській духовній академії // Київські обрії: Історико-філос. нариси. – К., 1997. – С. 91–112.uk
dc.relation.referencesФилософская культура Украины и отечественная общественная мысль ХІХ–ХХ вв. / Н.И. Лук, В.Д. Белодед, И.Г. Герасимяк и др.; Отв. ред. Н.И. Лук. – К.: Наукова думка, 1990. – 265 с.ru
dc.relation.referencesШевченко В. Проблема національного в українській філософії // Проблеми філософії. –1992. – Вип. 94. – С. 3–12.uk
dc.relation.referencesШевченко В. Ф. Прокопович і Г. Гегель: дві версії діалектики // Спадщина Памфіла Юр-кевича: світовий і вітчизняний контекст. – К.: НаУКМА, 1995. – С. 268–279.uk
dc.relation.referencesШинкарук В. Вернадський В. та Кант І. Гуманітарні традиції і сучасність // Розбудова держави. – 1993. – No 10. – С. 51–55.uk
dc.relation.referencesШинкарук В.І. «Хрущовська відлига». Нові тенденції в дослідженнях інституту філософії АН України в 60-х роках // Філософські читання пам'яті Павла Копніна (4-5 жовтня 1996 року). – К.: РВЦ «Київський університет», 1996.uk
dc.relation.referencesMediaevalia Ucrainica: ментальність та історія ідей / АН України, Археогр. коміс., Ін-т укр. археографії: (Редкол.: Г. Боряк та ін.). – К.: Б.в., 1992. – Т. 1. – 121 с.uk
dc.relation.referencesMediaevalia Ucrainica: ментальність та історія ідей / АН України. Ін-т укр. археографії: (Ред. кол.: Г. Боряк та ін.). – К.: 1993. – Т. 2. – 135 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent25.02.108


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію