Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБартусяк, П.uk
dc.contributor.authorBartusyak, P.en
dc.date.accessioned2019-06-06T09:18:05Z
dc.date.available2019-06-06T09:18:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationБартусяк П. Концептуальні умови («)Монадології(») [Текст] / П. Бартусяк // Sententiae. – 2013. – № 1. – С. 199-209.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25455
dc.description.abstractСтаття є спробою зіставлення концептуальних засад твору «Монадологія» і монадології як однієї з засадових концепцій філософії Ляйбніца в цілому. «Монадологія» починається з визначення монади як простої субстанції. Але чи є таке визначення початком монадології як теорії? У § 53 твору Ляйбніц вказує на те, що в ідеях Бога міститься нескінченна кількість можливих всесвітів, з яких може існувати лише один. Отже, монаді як простій субстанції концептуально передує вибір світу, передують ідеї можливих всесвітів. У статті аналізуються ці передумови за допомоги Ляйбніцевих концептів палац доль (palais de destinées) і змішаність (сonfusion). Розгляд даних концептів здійснюється у порівнянні з деякими науковими теоріями, зокрема з теоріями біохімічної передвизначеністі (biochemical predestination) Діна Кеньйона та незвідної складності (irreducible complexity) Майкла Біхі.uk
dc.description.abstractСтатья является попыткой сопоставления концептуальных оснований труда «Монадология» и монадологии как одной из основоположных концепций Лейбница в целом. «Монадология» начинается с определения монады как простой субстанции. Является ли такое определение началом монадологии как теории? В § 53 Лейбниц указывает на то, что в идеях Бога есть бесконечное множество возможных универсумов, из которых осуществиться может лишь один. Следовательно, монаде как простой субстанции концептуально предшествует выбор мира, предшествуют идеи возможных универсумов. В статье анализируются эти предпосылки с помощью концептов Лейбница дворец судеб (palais de destinées) и смешение (сonfusion). Рассмотрение данных концептов осуществляется в сравнении с некоторыми научнымы теориями, в частности, с теориями биохимической предопределённости (biochemical predestination) Дина Кеньона и неупрощаемой сложности (irreducible complexity) Майкла Бихи.ru
dc.description.abstractThe article is an attempt to juxtapose the conceptual bases of work “Monadology” with monadology as one of the basic conceptions of Leibniz’s philosophy in general. “Monadology” begins with the definition of monad as a simple substance. But is this definition the beginning of monadology as a theory? In § 53 of “Monadology” Leibniz pointed out that in the ideas of God there is an infinite number of possible universes, and only one of them can be actual. So, the choice of the world and the ideas of possible universes both conceptually precede monade as a simple substance. The article analyses these preconditions via Leibniz’s concepts of “palace of fates” (palais de destinées) and “confusion”. The consideration of these concepts is realized in comparison with some scientific theories, including Dean Kenyon’s theory of biochemical predestination and Michael Behe’s theory of irreducible complexity.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 199-209.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/156
dc.subjectЛяйбніцuk
dc.subjectмонадиuk
dc.subjectможливі всесвітиuk
dc.subjectПалац дольuk
dc.subjectзаплутаністьuk
dc.subjectбіохімічне приреченняuk
dc.subjectнезвідна складністьuk
dc.subjectЛейбницru
dc.subjectмонадыru
dc.subjectвозможные вселенныеru
dc.subjectДворец судебru
dc.subjectзапутанностьru
dc.subjectбиохимическое предопределениеru
dc.subjectнесводимая сложностьru
dc.subjectLeibnizen
dc.subjectmonaden
dc.subjectpossible universesen
dc.subjectpalace of fatesen
dc.subjectсonfusionen
dc.subjectbiochemical predestinationen
dc.subjectirreducible complexityen
dc.titleКонцептуальні умови («)Монадології(»)uk
dc.title.alternativeКонцептуальные условия («)Монадологии(»)ru
dc.title.alternativeConceptual conditions of (“) Monadology (”)en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesБаумейстер, А. (2012). Плюралістична онтологія Ляйбніца: на перехресті схоластики і модерну. Totallogy. Постнекласичні дослідження, 28, 123-132.uk
dc.relation.referencesДарвін, Ч. (2009). Про походження видів шляхом природного відбору. Львів: Піраміда.uk
dc.relation.referencesЛяйбніц, Г. В. Ф. (2008). Принципи природи і благодаті, засновані на раціо. Філософська думка, (4), 25-43.uk
dc.relation.referencesBehe, M. (1996). Darwin’s Black Box. New York: Free Press.en
dc.relation.referencesDeleuze, G. (1988). Le Pli. Leibniz et le Baroque. Paris: Minuit.fr
dc.relation.referencesDeleuze, G., & Guattari, F. (1980). Capitalisme et chizophrénie: Vol. 2. Mille plateaux. Paris: Minuit.fr
dc.relation.referencesFichant, M. (2005). Constitution du concept de Monade. In E. Pasini (Ed.), La Monadologie de Leibniz. Genèse et contexte (pp. 30-54). Milano: Mimesis.it
dc.relation.referencesFutch, M. J. (2008). Leibniz’s metaphysics of Time and Space. Berlin: Springer.en
dc.relation.referencesHeidegger, M. (1983). Einführung in die Metaphysik. Frankfurt am Main: Klostermann.de
dc.relation.referencesKenyon, D., & Steinman, G. (1969). Biochemical predestination. New York, & London: Mcgraw-Hill.en
dc.relation.referencesLeibniz, G. W. (1880). Discours de métaphysique. In G. W. Leibniz, Die Philosophischen Schriften (Bd. IV, S. 427-463). (C. Gerhardt, Hrsg.). Berlin: Weidmann.de
dc.relation.referencesLeibniz, G. W. (1882). Nouveaux essais sur l’entendement humain. In G. W. Leibniz, Die Philosophischen Schriften (Bd. V, S. 39-509). (C. Gerhardt, Hrsg.). Berlin : Weidmann.de
dc.relation.referencesLeibniz, G. W. (1885). Essais de theodicée sur la bonté de Dieu, la liberté de l’homme et l’origine du mal. In G. W. Leibniz, Die Philosophischen Schriften (Bd. VI, S. 21-462). (C. Gerhardt, Hrsg.). Berlin: Weidmann.de
dc.relation.referencesLeibniz, G. W. (1985). Theodicy. (A. Farrer, Ed., E. M. Huggard, Trans.). La Salle, Ill.: Open Court.en
dc.relation.referencesMercer, C. (2004). Leibniz’s Metaphysics. Its Origins and Development. Cambridge: Cambridge UP.en
dc.relation.referencesPasini, E. (2005). La Monadologie: histoire de naissance. In E. Pasini (Ed.), La Monadologie de Leibniz. Genèse et contexte (pp. 85-122). Milano: Mimesis.it
dc.relation.referencesPerec, G. (1978). La Vie mode d’emploi. Paris: Hachette.fr
dc.relation.referencesSavile, A. (2000). Leibniz and the Monadology. London: Routledge.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent28.01.199


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію