Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБаумейстер, А.uk
dc.date.accessioned2019-06-11T11:11:16Z
dc.date.available2019-06-11T11:11:16Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationБаумейстер А. «Вітґенштайнова перспектива» і проблема практичної нормативності [Текст] / А. Баумейстер // Sententiae. – 2013. – № 2. – С. 91-100.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25578
dc.description.abstractАвтор статті виходить із тези, що «Вітґенштайнова перспектива» сьогодні розглядається як найбільш успішна стратегія мислення, що пропонує розвинену версію іманентного виправдання наших практик (умовно кажучи, «стратегія іманентних рамок»). Завдання статті полягає в тому, або запропонувати можливі аргументи проти такої раціональної стратегії як однієї із сучасних форм практично-філософського іманентизму. В рамках Вітґеншайнового розуміння практики по-перше, дуже важко розрізнити регулярну поведінку учасників певної мовної гри й імітацію регулярної поведінки (наприклад, «поведінки» комп’ютера, що має подобу людського тіла і веде з нами галантну розмову). По-друге, узгоджена із мовними висловами поведінка в жодному разі не може створити належних умов для розуміння цих висловів. По-третє, з позиції Вітґенштайнової перспективи неможливо розв'язати проблему практичної нормативності, адже нам бракує чітких критеріїв розрізнення здорових і хворих мовних ігор (або практик). Концепція імпліцитних правил, яким ми слідуємо спонтанно, орієнтуючись на усталені стандарти і схеми поведінки, не враховує тієї обставини, що навіть імпліцитні правила передбачають певні процедури виправдання. Нарешті, іманентне виправдання практик (мовних ігор і життєвих форм), що його пропонує Вітґенштайн, взагалі унеможливлює те, що можна назвати «сильними оцінками» (розрізнення доброго і поганого, справедливого і несправедливого тощо). А без таких оцінок практики можуть існувати хіба що на самому примітивному рівні.uk
dc.description.abstractThe author of article makes a start from the thesis that “Wittgenstein’s perspective” is considered today as the most successful strategy of the thinking offering quite developed version of the immanent justification of the practices (conditionally speaking, strategy of “the immanent frame”). The task of article consists in offering possible arguments against such rational strategy as one of modern forms of a practical and philosophical immanentism. At first, in the context of Wittgenstein’s understanding of practice, it is extremely difficult to distinguish the regular behavior of participants of concrete language-game from the imitation of this regular behavior (for example, from “behavior” of the computer which possesses a body similar to a human body and which has with us gallant conversation). Secondly, the behavior coordinated with language statements is absolutely insufficient condition for understanding of these statements. Thirdly, from Wittgenstein's position it is impossible to solve a problem of the practical normativity as if we share his approach, we have no accurate criteria for distinction of healthy and sick language-games (practice). The concept of implicit rules to which we follow spontaneously, being guided by the settled standards and behavior schemes, doesn't consider that circumstance, what even implicit rules assume certain procedures of their justification. At last, an immanent justification offered by Wittgenstein the practices (language-games and forms of life) in general does impossible so-called “strong evaluations” (distinction between good and evil, justice and injustice). And without this strong evaluations the practices can exist unless at the most primitive level.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 91-100.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/162
dc.subjectВітґенштайнuk
dc.subjectстратегія іманентних рамокuk
dc.subjectпрактично-філософський іманентизмuk
dc.subjectпрактикаuk
dc.subjectпрактична нормативністьuk
dc.subjectмовні ігриuk
dc.subjectсильні оцінкиuk
dc.subjectWittgensteinen
dc.subjectstrategy of «an immanent frame»en
dc.subjectpractical and philosophical immanentismen
dc.subjectpracticeen
dc.subjectpractical normativityen
dc.subjectlanguage-gamesen
dc.subjectstrong evaluationsen
dc.title«Вітґенштайнова перспектива» і проблема практичної нормативностіuk
dc.title.alternative“Wittgenstein’s Perspective” and the Problem of Practical Normativityen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesBrandom, R. (2002). Pragmatics and pragmatisms. In J. Conant, & U. M. Żegleń (Eds.), Hilary Putnam. Pragmatism and Realism (pp. 40-58). London, & New York: Routledge.en
dc.relation.referencesCanfield, J. (2009). Back to the Rough Ground: Wittgenstein and Ordinary Language. In H.-J. Glock, & J. Hyman (Ed.), Wittgenstein and Analytic Philosophy. Essay for P. M. S. Hacker (pp. 109-132). Oxford: Oxford UP.en
dc.relation.referencesHadot, P. (2005). Wittgenstein et les limites du langage. Paris: Vrin.fr
dc.relation.referencesHeller, M., & Życiński, J. (2011). Pasja wiedzy. Między nauką a filozofią. Kraków: Petrus.pl
dc.relation.referencesHutto, D. (2003). Wittgenstein and the End of Philosophy. Neither Theory nor Therapy. New York: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230503205en
dc.relation.referencesKenny, A. (2006). Wittgenstein. Oxford: Blackwell. https://doi.org/10.1002/9780470776643en
dc.relation.referencesMoore, A. (2003). Realism and Christian Faith. God, Grammar, and Meaning. Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511615498en
dc.relation.referencesNewen, A. (2007). Analytische Philosophie. Hamburg: Junius.de
dc.relation.referencesNida-Rümelin, J. (2006). Demokratie und Wahrheit. München: Beck.de
dc.relation.referencesPutnam, H. (1992). Renewing Philosophy. Oxford: Blackwell.en
dc.relation.referencesPutnam, H. (1995). Pragmatism. An Open Question. Oxford: Blackwell.en
dc.relation.referencesTaylor, Ch. (2007). A Secular Age. Cambridge, Mass., & London, UK: The Belknap Press of Harvard UP.en
dc.relation.referencesWittgenstein, L. (1965). A Lecture on Ethics. The Philosophical Review, 74(1), 3-12. https://doi.org/10.2307/2183526en
dc.relation.referencesWittgenstein, L. (2009). Philosophical Investigations. (G. E. M. Anscombe, P. M. S. Hacker, & J. Schulte, Trans.). Malden, Mass., & Oxford, UK: Blackwell.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent29.02.091


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію