Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorХома, О. І.uk
dc.contributor.authorKhoma, O.en
dc.date.accessioned2019-06-11T12:46:49Z
dc.date.available2019-06-11T12:46:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationХома O. Роль скептичної очевидності в Першій і Другій «Медитаціях». Стаття друга. Сertitudo [Текст] / О. Хома // Sententiae. – 2017. – № 2. – С. 18-29.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25611
dc.description.abstractАвтор стверджує, що, згідно із Секстом Емпіриком, (а) "чуттєва" природа явища є метафоричним поняттям, оскільки воно нерозрізненно поширюється і на чуттєвість, і на досвід мислення; (б) явище виявляє себе з непереборною силою впливу через широкий спектр пасивних станів ума; (в) вплив явищ завжди опосередковується нашим явищем, тому що всі скептичні вирази суворо корелюють із першою особою одними. Стаття доводить, що Декарт не міг спростувати "надмірність" скептичного сумніву і здійснити іманентну критику скептицизму, не запозичуючи згаданих вище тез Секста. Таке запозичення (1) створило спільний ґрунт для дискусії між позиціями Декарта і скептиків; (2) дало можливість медитаторові наділити ретельне спостереження за власним внутрішнім досвідом епістемологічною переконливістю. Декартів пошук певності в "Медитаціях" повністю спирається на проголошені Секстом Емпіриком [а] очевидність "феноменів", "станів ума", "пристрастей"; [б] відмову погоджуватися з "неочевидним".uk
dc.description.abstractThe author argues that according to Sextus Empiricus, (a) the "sensual" nature of the phenomenon is a metaphorical notion, since it is indistinguishably extended both to sensuality and thinking; (b) the phenomenon manifest itself with irresistible force of impact, through a wide range of passive states of mind; (c) the impact of phenomena is always mediated by our ego, because all skeptic expressions are strongly correlated with the first person singular. The article proves that Descartes could not refute the “excess” of skeptical doubt and make an immanent critique of skepticism without borrowing the aforementioned statements of Sextus. Such borrowing (1) has created a common ground for discussion between Descartes and skeptics; (2) made it possible for the meditator to give persuasiveness to careful observation of his own internal experience. Descartes' search for certainty in "Meditations" is entirely based on [а] evidence of "phenomena", "states of mind", "passions"; [b] refusal to agree with the "non-evident" proclaimed by Sextus Empiricus.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 18-29.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/334
dc.subjectДекартuk
dc.subjectСекст Емпірикuk
dc.subjectфеноменuk
dc.subjectпевністьuk
dc.subjectочевидністьuk
dc.subjectскептицизмuk
dc.subjectDescartesen
dc.subjectSextus Empiricusen
dc.subjectphenomenonen
dc.subjectcertitudeen
dc.subjectevidenceen
dc.subjectSceptiсismusen
dc.titleРоль скептичної очевидності в Першій і Другій «Медитаціях». Стаття друга. Сertitudouk
dc.title.alternativeThe Role of Skeptical Evidence in the First and Second “Meditations”. Article 2. Certitudoen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesХома, O. (2016). Роль скептичної очевидності в Першій і Другій «Медитаціях». Стаття перша. Сумнів за Декартом і Секстом Емпіриком. Sententiae, 35(2), 6-22. https://doi.org/10.22240/sent35.02.006uk
dc.relation.referencesAdriaenssen, H. T. (2017). Representation and Scepticism from Aquinas to Descartes. Cambridge: Cambridge U.P. https://doi.org/10.1017/9781316855102en
dc.relation.referencesCarraud, V. (2011). Nihil esse certi, point à la ligne? Les Études philosophiques, 96(1), 61-69. https://doi.org/10.3917/leph.111.0061en
dc.relation.referencesGiocanti, S. (2013). Comment traiter de ce qui n’est pas “entièrement certain et indubitable”. Descartes héritier des Académiques de Cicéron. Astérion, 11. Retrieved from http://asterion.revues.org/2371en
dc.relation.referencesKambouchner, D. (2005). Les "Méditations métaphysiques" de Descartes. I. Introduction générale: Méditation I. Paris: PUF.en
dc.relation.referencesKhoma, O. (2016). The Role of Skeptical Evidence in the First and Second “Meditations”. Article 1. The Doubt according to Descartes and Sextus Empiricus. [In Ukrainian]. Sententiae, 35(2), 6-22. https://doi.org/10.22240/sent35.02.006en
dc.relation.referencesMaia Neto, J. R. (2003). Charron's epoche and Descartes' cogito: the sceptical base of Descartes' refutation of skepticism. In G. Paganini (Ed.), The Return of Scepticism. From Hobbes and Descartes to Bayle. Dordrecht: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-0131-0_4en
dc.relation.referencesPerler, D. (2004). Was There a Pyrrhonian Crisis in Early Modern Philosophy? A Critical Notice of Richard H. Popkin. Archiv für Geschichte der Philosophie, 86(2), 209-220. https://doi.org/10.1515/agph.2004.009en
dc.relation.referencesPopkin, R. (2003). The History of Scepticism: from Savonarola to Bayle. Oxford, & New York: Oxford UP.en
dc.relation.referencesPopkin, R. (2003). The History of Scepticism: from Savonarola to Bayle. Oxford, & New York: Oxford UP.en
dc.relation.referencesSextus Empiricus. (1569). Adversus Mathematicos. Pyrrhoniarum Hypotyposeon. (H. Stephanus, & G. Hervetus, Trans.). Parisiis : Apud Martinum Iuvenem.en
dc.relation.referencesSextus Empiricus. (1621). Sextou Empeirikou ta sōzomena. = Sexti Empirici Opera quae extant. Geneuae: Sumptibus Petri & Jacobi Chouët.en
dc.relation.referencesWestphal, K. R. (1987). Sextus Empiricus Contra René Descartes. Philosophy Research Archives, 13, 91-128. https://doi.org/10.5840/pra1987/19881330en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent36.02.018


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію