Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБогачов, A.uk
dc.contributor.authorBogachov, A.en
dc.date.accessioned2019-06-11T12:54:20Z
dc.date.available2019-06-11T12:54:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationБогачов A. До питання про діалектичнe обґрунтування онтології [Текст] / А. Богачов // Sententiae. – 2017. – № 2. – С. 30-49.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25613
dc.description.abstractУ статті розглянуто принципи й упередження деяких діалектичних теорій, які застосовувалися в давній та модерній філософії для обґрунтування онтології. Автор приділяє головну увагу доказу своєї тези, що в історії обґрунтування онтології модерна класична діалектика запобігала редукції буття до сущого. Отже, автор пропонує визначення історичних парадигм і різновидів діалектичних теорій онтологічного пізнання через те, як принципи цих теорій узгоджувалися з розумінням онтологічної диференціації, тобто різниці між буттям і сущим. Зокрема, автор наводить свої арґументи на доказ того, що класична діалектика Геґеля певною мірою узгоджується з розумінням онтологічної диференціації, натомість посткласична діалектика Маркса – ні. Стаття містить критику метафізичних упереджень Геґеля і Маркса, яка частково спирається на принцип феноменологічного розуміння онтологічної диференціації, а також на принцип діалектичного розв’язання відомого парадоксу суб’єктивності, який запропонований автором статті.uk
dc.description.abstractThe paper considers principles and preconceptions of some dialectical theories of ancient and modern philosophy which are used for justification of ontology. The author pays most attention to proving his thesis that in the history of justification of ontology classical modern dialectics prevented the reduction of being to entity. Hence, he seeks to determine historical paradigms and types of dialectical theories of ontological knowledge depending on how the principles of these theories correspond with the understanding of the ontological difference, i.e. the difference between being and entity. In particular, the author argues that Hegel’s classical dialectics partly corresponds with the understanding of the ontological difference, and Marx’s postclassical dialectics do not. The paper contains the criticism of the metaphysical prejudices of Hegel and Marx which is particularly based on the principle of the phenomenological understanding of being, as well as on the author’s principle of the dialectical resolution of the well-known paradox of subjectivity.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 30-49.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/335
dc.subjectбуттяuk
dc.subjectпринципuk
dc.subjectдіалектикаuk
dc.subjectметафізикаuk
dc.subjectонтологічна диференціаціяuk
dc.subjectbeingen
dc.subjectprincipleen
dc.subjectdialecticsen
dc.subjectmetaphysicsen
dc.subjectontological differenceen
dc.titleДо питання про діалектичнe обґрунтування онтологіїuk
dc.title.alternativeOn the dialectical justification of ontologyen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesAdorno, T. W. (1975). Negative Dialektik. Frankfurt a. M.: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesApel, K.-O. (2011). Paradigmen der Ersten Philosophie. Zur reflexiven - transzendentalpragmatischen - Rekonstruktion der Philosophiegeschichte. Berlin: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesApel, K.-O. (2017). Transzendentale Reflexion und Geschichte. Berlin: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesAristotle. (1976). Metaphysics (A.V. Kubitskiy, Trans.). [In Russian]. In Aristotle, Works in 4 vol. (Vol. 1, pp. 63-367). Moscow: Mysl.en
dc.relation.referencesAsmus, V. F. (1976). Ancient philosophy. [In Russian]. Moscow: Vysshaya Shkola.en
dc.relation.referencesBambach, Ch. (2017). Ethos - Aufenthalt. Heideggers heraklitische Kritik an der metaphysischen Ethik. In Heidegger-Jahrbuch (Bd. 10, S. 62-78). Freiburg, & München: Karl Alber.en
dc.relation.referencesEngels, F. (1962a). Dialektik der Natur. In K. Marx, & F. Engels, Werke (Bd. 20, S. 305-570). Berlin: Dietz.en
dc.relation.referencesEngels, F. (1962b). Herrn Eugen Dühring’s Umwälzung der Wissenschaft. In K. Marx, & F. Engels, Werke (Bd. 20, S. 32-135). Berlin: Dietz.en
dc.relation.referencesEngels, F. (1982). Feuerbach und der Ausgang der klassischen deutschen Philosophie. In K. Marx, & F. Engels, Ausgewählte Schriften (Bd. 2, S. 328-369). Berlin: Dietz.en
dc.relation.referencesGadamer, H.-G. (1999a). Hegel und die antike Dialektik. In H.-G. Gadamer, Gesammelte Werke (Bd. 3, S. 3-28). Tübingen: Mohr Siebeck.en
dc.relation.referencesGadamer, H.-G. (1999b). Wahrheit und Methode. Grundzüge einer philosophischen Hermeneutik. In H.-G. Gadamer, Gesammelte Werke (Bd. 1). Tübingen: Mohr Siebeck.en
dc.relation.referencesGaydenko, P. P. (2003). Scientific rationality and philosophical understanding. [In Russian]. Moscow: Progress-Traditsia.en
dc.relation.referencesHegel, G. W. F. (1970a). Enzyklopädie der philosophischen Wissenschaften im Grundrisse 1830. Erster Teil: Die Wissenschaft der Logik. In G. W. F. Hegel, Werke in 20 Bänden (Bd. 8). Frankfurt a.M.: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesHegel, G. W. F. (1970b) Grundlinien der Philosophie des Rechts. In G. W. F. Hegel, Werke in 20 Bänden (Bd. 7). Frankfurt a.M.: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesHegel, G. W. F. (1970c). Phänomenologie des Geistes. In G. W. F. Hegel, Werke in 20 Bänden (Bd. 3). Frankfurt a.M.: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesHegel, G. W. F. (1970d). Vorlesungen über die Philosophie der Geschichte. In G. W. F. Hegel, Werke in 20 Bänden (Bd. 18). Frankfurt a.M.: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesHeidegger, M. (2006). Sein und Zeit. Tübingen: Niemeyer.en
dc.relation.referencesHeidegger, M. (2000). Überwindung der Metaphysik. In M. Heidegger, Gesamtausgabe. I. Abteilung: Veröffentlichte Schriften 1910-1976 (Bd. 7, S. 67-98). Frankfurt a. M.: Klostermann.en
dc.relation.referencesHösle, V. (1992). The geniuses of modern philosophy. Lectures at the Institute of Philosophy of the RAS. (A. K. Sudakov, Trans.). [In Russian]. Moscow: Mysl.en
dc.relation.referencesJonas, H. (1994). Philosophische Untersuchungen und metaphysische Vermutungen. Frankfurt a. M.: Suhrkamp.en
dc.relation.referencesKlaus, G., & Buhr, M. (Hrsg.). (1972). Abbildtheorie. In Philosophisches Wörterbuch, 2 Bände (Bd. 1, S. 32-35). Leipzig: Verlag Enzyklopädie.en
dc.relation.referencesLosev, A. F. (1989). The history of ancient dialectics in a summary. Moscow: Mysl.en
dc.relation.referencesLukácz, G. (1984-1986). Prolegomena. Zur Ontologie des gesellschaftlichen Seins, 2 Bände. Hermann Luchterhand.en
dc.relation.referencesMarx, K. (1962). Das Kapital, Band I. In K. Marx, & F. Engels, Werke (Bd. 23). Berlin: Dietz.en
dc.relation.referencesMarx, K. (1982a). Nachwort zur zweiten Auflage des ersten Bandes des „Kapital“. In K. Marx, & F. Engels, Ausgewählte Schriften (Bd. 1, S. 424-427). Berlin: Dietz.en
dc.relation.referencesMarx, K. (1982b). Thesen über Feuerbach. In K. Marx, & F. Engels, Ausgewählte Schriften (Bd. 2, S. 370-372). Berlin: Dietz.en
dc.relation.referencesPlato. (1993). Phaedo. [In Russian]. In Plato, Works in 4 vol. (Vol. 2, pp. 7-80). Moscow: Mysl.en
dc.relation.referencesPlato. (1994). Republic. [In Russian]. In Plato, Works in 4 vol. (Vol. 3, pp. 79-420). Moscow: Mysl.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent36.02.030


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію