Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБаумейстер, А.uk
dc.contributor.authorBaumeister, А.en
dc.date.accessioned2019-06-12T10:10:00Z
dc.date.available2019-06-12T10:10:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationБаумейстер А. Liber de Causis («Книга про причини»): інтелектуальна подорож від Aфін до Парижа й Лондона через Багдад і Толедо [Текст] / А. Баумейстер // Sententiae. – 2017. – № 2. – С. 90-116.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25639
dc.description.abstractСтаття є коментарем до першого українського перекладу Книги причин. Основними темами, що розглядаються, є (1) контекст виникнення Книги причин; (2) історія написання цього твору, (3) його вплив на мусульманську й західну середньовічну філософію та на модерну філософію; (4) його головні риси. Автор вперше здійснює докладний аналіз тлумачень "Книги причин" Томою Аквінським у різні періоди його творчості.uk
dc.description.abstractThe paper is a commentary on the first Ukrainian translation of the “Liber de causis”. The main topics under consideration are (1) the context of the appareance of the “Liber de causis”; (2) the story of writing this work, (3) his influence on Muslim and Western medieval philosophy and on modern philosophy; (4) its main features. The author for the first time makes a detailed analysis of the interpretations of “Liber de causis” by Thomas Aquinas in different periods of his work.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 90-116.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/340
dc.titleLiber de Causis («Книга про причини»): інтелектуальна подорож від Aфін до Парижа й Лондона через Багдад і Толедоuk
dc.title.alternativeLiber de causis: the Intellectual Travel from Athens to Paris and London through Bagdad and Toledoen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesAdamson, P. (2013). Al-Kindī und die frühe Rezeption der griechischen Philosophie. In H. Eichner, M. Perkams, & Ch. Schäfer (Hrsg.). Islamische Philosophie im Mittelalter (pp. 143-161). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesAlbertus Magnus. (2006). Buch über die Ursachen und den Hervorgang von allem aus der ersten Ursache. Liber de causis et processu universitatis a prima causa. (H. Anzulewicz et al., Hrsg). Hamburg: Meiner.en
dc.relation.referencesAndrzejuk, A. (2015). Problema istnienia w “Komentarzu” Tomasza z Akwinu do “Liber de causis”. Rocznik Tomistyczny, (8), 39-61.en
dc.relation.referencesArnzen, R. (2011). Plato, Arabic. In H. Lagerlund (Ed.), Encyclopedia of Medieval Philosophy. Philosophy Between 500-1500 (pp. 1012-1016). London, & New York: Springer.en
dc.relation.referencesBardenhewer, O. (1882). Die pseudo-aristotelische Schrift über das reine Gute, bekannt unter dem Namen Liber de causis. Freiburg: Herder.en
dc.relation.referencesБаумейстер, А. (2012). Тома Аквінський: вступ до мислення. Бог, буття і пізнання. Київ: Дух і літера.uk
dc.relation.referencesBaumstark, A. (1911). Die christlichen Literaturen des Orients. Band I. Einleitung. I. Das christ-lich-aramäische und das koptische Schrifttum. Leipzig: G.J. Göschen’sche Verlagshandlung.en
dc.relation.referencesBeierwaltes, W. (1965). Proklos. Grundzüge seiner Metaphysik. Frankfurt am Main: Klostermann.en
dc.relation.referencesBeierwaltes, W. (1998). Platonismus im Christentum. Frankfurt am Main: Klostermann.en
dc.relation.referencesBrag, R. (2006). Wie islamisch ist die islamische Philosophie? In A. Speer, & L. Wegener (Hrsg.), Arabisches Wissen und lateinisches Mittelalter (pp. 165-178). Berlin, & New York: Walter de Gruyter.en
dc.relation.referencesBrag, R. (2013). Das gegenseitige Verhältnis von Philosophie und Islam. In H. Eichner, M. Per-kams, & Ch. Schäfer (Hrsg.), Islamische Philosophie im Mittelalter (pp. 67-95). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesБраг, Р. (1995). Европа, римский путь. Долгопрудный: Аллегро-прес.uk
dc.relation.referencesБраґ, Р. (2009). Мови та традиції, що лежать в основі філософії в Європі. In Б. Кассен(Ред.), Євро-пейський словник філософій. Лексикон неперекладностей (T. I, cc. 17-25). Київ: Дух і літера.uk
dc.relation.referencesBurnett, C. (2005). Arabic into Latin: the reception of Arabic philosophy into Western Europe. In P. Adamson, & R. C. Taylor (Eds.), The Cambridge Companion to Arabic Philosophy (pp. 370-404). Cambridge: Cambridge UP.en
dc.relation.referencesD’Ancona, C. (2000). Avicenna and the Liber de Causis: a contribution to the dossier. Revista Española de Filosofía Medieval, (7), 95-114.en
dc.relation.referencesD’Ancona, C. (2005). Greek into Arabic: Neoplatonism in translation. In P. Adamson, & R. C. Taylor (Ed.), The Cambridge Companion to Arabic Philosophy (pp. 10-31). Cambridge: Cambridge UP.en
dc.relation.referencesD’Ancona, C. (2011). Plotinus Arabic. In H. Lagerlund (Ed.), Encyclopedia of Medieval Philosophy. Philosophy Between 500-1500 (pp. 1030-1038). London, & New York: Springer.en
dc.relation.referencesD’Ancona, C. (2014). The Liber de Causis. In S. Gersh (Ed.), Interpreting Proclus. From Antiquity to the Renaissance (pp. 137-161). Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9781139014090.010en
dc.relation.referencesДекарт, Р. (2014). Медитації про першу філософію. Метафізичні медитації. In О.Хома (Ред.), «Медитації» Декарта у дзеркалі сучасних тлумачень(сс. 115-292). Київ: Дух і літера.uk
dc.relation.referencesDodds, E. R. (Ed.). (1963). Proclus the Elements of Theology. Oxford: Clarendon Press.en
dc.relation.referencesDruart. T.-A. (2006). Philosophy in Islam. In A. S. McGrade (Ed.), The Cambridge Companion to Medieval Philosophy (pp. 97-120). Cambridge: Cambridge UP.en
dc.relation.referencesFerrari, C. (2013). Al-Fārābī und der arabische Aristotelismus. In H. Eichner, M. Perkams, & Ch. Schäfer (Hrsg.). Islamische Philosophie im Mittelalter (pp. 218-232). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesFlasch, K. (1995). Das philosophische Denken im Mittelalter. Von Augustin zu Machiavelli. Stutt-gart: Reclam.en
dc.relation.referencesGilson, E. (1996). Historia filozofii chrześciańskiej w wiekach średnich. Warszawa: PAX.en
dc.relation.referencesGogacz, M. (Ed.). (1970). Księga o przyczynach. Liber de causis. Retrieved from http://www.katedra.uksw.edu.pl/gogacz/ksiazki/ksiega_o_przyczynach.pdfen
dc.relation.referencesGuerrero, R. R. (2011). Philosophy, Arabic. In H. Lagerlund (Ed.), Encyclopedia of Medieval Phi-losophy. Philosophy Between 500-1500 (pp. 997-1003). London, & New York: Springer.en
dc.relation.referencesGünter, H.-C. (2007). Die Übersetzungen der Elementatio Theologica des Proklos und ihre Bedeu-tung für den Proklostext. Leiden, & Boston: Brill. https://doi.org/10.1163/ej.9789004160620.i-223en
dc.relation.referencesGutas, D. (2000). Avicenna. Die Metaphysik der rationalen Seele. In Th. Kobusch (Hrsg.), Philoso-phen des Mittelalters (pp. 27-41). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesGutas, D. (2006). What was there in Arabic for the Latins to Receive? Remarks on the Modalities of the Twelfth-Century Translation Movement in Spain. In A. Speer, & L. Wegener (Hrsg.). Arabisches Wissen und lateinisches Mittelalter (pp. 3-21). Berlin, & New York: Walter de Gruyter.en
dc.relation.referencesHansberger, R. (2013). Die Theologie des Aristoteles. In H. Eichner, M. Perkams, & Ch. Schäfer (Hrsg.), Islamische Philosophie im Mittelalter (pp. 162-185). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesHasse, D. N. (2013). Die Überlieferung arabischer Philosophie im lateinischen Westen. In H. Eich-ner, M. Perkams, & Ch. Schäfer (Hrsg.), Islamische Philosophie im Mittelalter (pp. 377-400). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesHeinzmann, R. (1999). Filozofia średniowiecza. Kęty: Wydawnictwo Antyk.en
dc.relation.referencesHernández, M. C. (2000). Awerroes. In Powszechna Encyklopedia Filozofii (T. 1, pp. 430-437). Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.en
dc.relation.referencesHernández, M. C. (2000). Awicenna. In Powszechna Encyklopedia Filozofii (T. 1, pp. 441-445). Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.en
dc.relation.referencesImbach, R. (2011). Livre des causes. In M.-A. Vannier (Ed.), Encyclopédie des mystiques Rhénans. D’Eckhart à Nicolas de Cues (рр. 711-713). Paris: Cerf.en
dc.relation.referencesКнига о причинах. (1991). In Н. Мотрошилова (Ред.), Историко-философский ежегодник’90(сс. 189-208). Москва: Наука.ru
dc.relation.referencesЛибера, А. (2004). Средневековое мышление. Москва: Праксис.ru
dc.relation.referencesMioduszewski, T. (2000). Abraham ibn Daud. In Powszechna Encyklopedia Filozofii (T. 1, p. 26). Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.en
dc.relation.referencesMontada, J. P. (2000). Averroes. Treue zu Aristoteles. In T. Kobusch (Hrsg.), Philosophen des Mittelalters (pp. 80-95). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesOlszewski, M. (2005). Liber de causis (Księga o przyczynach). In Powszechna Encyklopedia Filozofii (T. 6, pp. 390-393). Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.en
dc.relation.referencesPannenberg, W. (1996). Theologie und Philosophie. Ihr Verhältnis im Lichte ihrer gemeinsamen Geschichte. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.en
dc.relation.referencesPerkams, M. (2013). Die Bedeutung des arabisch-islamischen Denkens in der Geschichte der Philo-sophie. In H. Eichner, M. Perkams, & Ch. Schäfer (Hrsg.), Islamische Philosophie im Mittel-alter (pp. 13-31). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesPerkams, M. (2013). Die Übersetzung philosophischer Texte aus dem Griechischen ins Arabische und ihr geistgeschichtlicher Hintergrund. In H. Eichner, M. Perkams, & Ch. Schäfer (Hrsg.), Islamische Philosophie im Mittelalter (pp. 115-142). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesПрокл. (1993). Первоосновы теологи (А.Ф.Лосев , Перев.) . Москва:ru
dc.relation.referencesПрокл. (2001). Платоновская теология. СПб.: Летний сад.ru
dc.relation.referencesПрокл. (2006). Комментарий к «Пармениду» Платона. СПб.: Мiръ.ru
dc.relation.referencesДионисий Ареопагит. (1995). О божественных именах. О мистическом богословии. СПб.: Глаголъ.ru
dc.relation.referencesДионисий Ареопагит. (2001). О церковной иерархии. Послания. СПб.: Алетейя.ru
dc.relation.referencesRicklin, T. (2006). “Arabes contingit imitari”. Beobachtungen zum kulturellen Selbstverständnis der iberischen Übersetzer der ersten Hälfte des 12. Jahrhunderts. In A. Speer, & L. Wegener (Hrsg.). Arabisches Wissen und lateinisches Mittelalter (pp. 47-67). Berlin, & New York: Walter de Gruyter.en
dc.relation.referencesSchäfer, C. (2013). Der arabische Liber de causis und seine Erfolgsgeschichte im lateinischen Wes-ten. In H. Eichner, M. Perkams, & Ch. Schäfer (Hrsg.). Islamische Philosophie im Mittelalter (pp. 186-198). Darmstadt: WBG.en
dc.relation.referencesSchönberger, R. (2004). Einleitung. In A. Schönfeld (Hrsg.), [Anonymus] Liber de causis. Das Buch von den Ursachen. Lateinisch-deutsch (pp.VII-LI). Hamburg: Meiner.en
dc.relation.referencesSchönfeld, A. (Hrsg.). (2004). [Anonymus] Liber de causis. Das Buch von den Ursachen. Latei-nisch-deutsch. Hamburg: Meiner.en
dc.relation.referencesSezgin, F. (2000). Proclus Arabus and the Liber de causis. Texts and Studies. Frankfurt am Main: Institut for the History of Arabic-Islamic Science at the Johann Wolfgang Goethe University.en
dc.relation.referencesСмирнов, А. (1998). Что стоит за термином «средневековая арабская философия» (рассмотрение вопроса в ракурсе проблематики истины и причинности»). In Е. Фролова (Ред.), Средневе-ковая арабская философия. Проблемы и решения. Москва: Восточная литература.ru
dc.relation.referencesStolz, M., & Mettauer, A. (Hrsg.). (2005). Buchkultur im Mittelalter. Schrift – Bild-Kommunikation. Berlin, & New York: Walter de Gruyter.en
dc.relation.referencesTaylor, C. R. (1998). Aquinas, the Plotiniana Arabica, and the Metaphysics of Being and Actuality. Journal of the History of Ideas, 59(2), 217-239.en
dc.relation.referencesTorrell, J.-P. (2008). Tomasz z Akwinu – człowiek i dzieło. Warszawa: Institut Tomistycyny; Kęty: Marek Derewiecki.en
dc.relation.referencesWakelnig, E. (2011). Proclus, Arabic. In H. Lagerlund (Ed.). Encyclopedia of Medieval Philosophy. Philosophy Between 500-1500 (pp. 1078-1081). London, & New York: Springer.en
dc.relation.referencesWieland, G. (2000). Albert der Grosse. Der Entwurf einer eigenständigen Philosophie (pp. 125-151). In T. Kobusch (Hrsg.), Philosophen des Mittelalters. Darmstadt: WBG.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent36.02.090


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію