Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorІльїна, А.uk
dc.date.accessioned2019-06-12T12:07:08Z
dc.date.available2019-06-12T12:07:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationІльїна І. Деконструкційний поворот у трансцендентальному мисленні [Текст] / І. Ільїна // Sententiae. – 2015. – № 2. – С. 125-148.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25663
dc.description.abstractСтаттю присвячено визначенню місця деконструкції в історії трансцендентальної філософії. Проект Ж. Деріди розглядається як одне з найрепрезентативніших і найпослідовніших втілень теоретичних засад трансценденталізму, поряд із такими визначними концепціями, як Кантова критика та Гусерлева феноменологія. Пропонується ряд характеристик трансцендентального мислення, на основі якого уможливлюється історико-філософська реконструкція трансцендентальної парадигми. Дерідіанський підхід розглядається як поворот до традиції, зрозумілої як par exellence традиція трансцендентальна, що як така керується настановою на «поворотність». Аналізується історико-філософська спадковість деконструктивного «зворотнього повороту» у стосунку до гусерлівського Rückfrage – зворотнього запитування: методу, ідеї та настанови, що відтворюються в деконструкційній стратегії інтерпретативної критики. Запроваджується поняття гіперболічного трансценденталізму, яке має на меті (1) охарактеризувати деконструктивну версію трансцендентальної філософії та (2) вказати на іманентну тенденцію трансцендентального мислення, конститутивну як для Кантового критичного проекту, так і для Гусерлевої настанови на мисленнєвий радикалізм, межі якого сягають від методологічних гіпербол (редукції та епохе) до історико-філософської інтенції на радикалізацію «трансцендентального мотиву». В обґрунтуванні своєї дослідницької позиції авторка спирається на тематизоване самим Дерідою поняття «квазі-трансцендентального», що характеризує спосіб де-догматизації, критичного очищення та збереження властиво трансцендентальних засад філософського мислення.uk
dc.description.abstractThe paper addresses the problem of the place of deconstruction in the history of transcendental philosophy. J. Derrida’s project is considered as one of the most representative and consistent realizations of theoretical foundations of transcendentalism along with prominent conceptions such as Kant’s critique and Husserl’s phenomenology. The author suggests a number of attributes of transcendental thinking that allow historical reconstruction of the transcendental paradigm. Derridian approach is considered as a turn towards this tradition, conceived as a transcendental tradition par exellence, guided by the attitude of «turning. Historical legacy of deconstructive «turning» is analyzed with respect to Husserlian Rückfrage: return-inquiry as method, idea and attitude, reproducing in deconstructive strategy of interpretative critique. A concept of hyperbolic transcendentalism is introduced in order to (1) define a deconstructive version of transcendental philosophy and (2) indicate an immanent tendency in the transcendental thought, constitutive for both Kantian critical project and Husserlian strive towards intellectual radicalism extending from methodological hyperboles (reduction and epoche) to radicalization of «transcendental motive». The author relies upon the concept of quasi-transcendental (thematized by Derrida himself), which defines a mode of de-dogmatization, critical purifying and preservation of proper transcendental foundations of philosophical thinking.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 125-148.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/241
dc.subjectтрансцендентальне мисленняuk
dc.subjectдеконструкціяuk
dc.subjectRückfrageuk, en
dc.subjectквазі-трансцендентальнеuk
dc.subjectгіперболічністьuk
dc.subjecttranscendental thinkingen
dc.subjectdeconstructionen
dc.subjectquasi-transcendentalen
dc.subjecthyperbolicityen
dc.titleДеконструкційний поворот у трансцендентальному мисленніuk
dc.title.alternativeDeconstructive Turn in Transcendental Thinkingen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАвтономова (2011): Автономова, Н. Философский язык Жака Деррида. Москва: РОССПЭН, 2011, 506 с.ru
dc.relation.referencesИльина (2011): Ильина, А. «Концепт Другого в ракурсе трансцендентализма». В: Койнонія, Спецвипуск № 2, Вісник Харківського національного університету ім. В.Н. Каразіна, 2011, № 950, С. 165–195.ru
dc.relation.referencesИльина (2014): Ильина А. «Буквальность метафоры и присутствие вопроса: еврейский лейтмотив в философии Ж. Деррида». В: Sententiae, Вип. ХХХІ, 2014, № 2, С. 80–100.ru
dc.relation.referencesЙосипенко (2012): Йосипенко, О. Від мови філософії до філософії мови: проблема мови у французькій філософії другої половини ХХ початку ХХІ століть. Київ: Український центр духовної культури, 2012, 479 с.uk
dc.relation.referencesІльїна (2014a): Ільїна, А. «“Навколо кола”: трансцендентальна деконструкція метафізики». В: Практична філософія, 2014, № 2, С. 152–158.uk
dc.relation.referencesІльїна (2014b): Ільїна, А. «Ідея повторення у філософських концепціях Серена К’єркегора та Жака Деріда». В: Практична філософія, 2014, №1, С. 30–44.uk
dc.relation.referencesКант (2000): Кант І. Критика чистого розуму. Київ: Юніверс, 2000, 501 с.uk
dc.relation.referencesBello (2011): Bello, A. A. «The Transcendental: Husserl and Kant». In: Analecta Husserliana, 2011, Vol. CVIII: Transcendentalism Overturned, P. 229–243.en
dc.relation.referencesBennington, Derrida (1999): Bennington, J., Derrida, J. Jacques Derrida. Chicago: University of Chicago Press, 1999, 420 p.en
dc.relation.referencesChung Chin-Yi (2008): Chung Chin-Yi. «Deconstruction and the Transformation of Husserlian Phenomenology». In: Kritike, Vol. 2, 2008, № 2, P. 77–94.en
dc.relation.referencesChung Chin-Yi (2011): Chung Chin-Yi. «On Derrida’s Methodology». In: Movimiento Paroxista, 2011, Año 1, Vol. 1, P. 33–47.en
dc.relation.referencesColerbrook (2003): Colebrook, C. «The Opening to Infinity: Derrida’s Quasi-Transcendentals». In: From Kant to Davidson: Philosophy and the Idea of the Transcendental. London, New York: Routledge, 2003, P. 162–183.en
dc.relation.referencesCrépon (2006): Crépon, M. «Traduire, témoigner, survivre». In: Rue Descartes, Vol. 52, 2006, № 2, P. 27–38.
dc.relation.referencesDerrida (1962): Derrida, J. «Introduction à l'Origine de la Géométrie de Husserl». In: Husserl, E. l'Origine de la Géométrie. Paris: PUF, 1962, P. 3–172.
dc.relation.referencesDerrida (1967a): Derrida, J. De la grammatologie. Paris: Minuit, 1967, 450 p.
dc.relation.referencesDerrida (1967b): Derrida, J. La Voix et le Phénomène. Paris: PUF, 1967, 117 p.
dc.relation.referencesDerrida (1977): Derrida, J. Limited Inc. Evanston: Northwestern UP, 1977, 160 p.
dc.relation.referencesDerrida (1993): Derrida, J. Spectres de Marx. Paris: Galilée, 1993, 279 p.
dc.relation.referencesDerrida (2003): Derrida, J. The Problem of Genesis in Husserl's Philosophy. Chicago: University of Chicago Press, 2003, 229 p.
dc.relation.referencesDerrida (2007a): Derrida, J. «Envoi». In: Derrida, J. Psyche: Inventions of the other. Vol. 1. Stanford: Stanford UP, 2007, P. 94–128.
dc.relation.referencesDerrida (2007b): Derrida, J. Psyche: Inventions of the Other. Vol. 2. Stanford: Stanford UP, 2007, 333 p.
dc.relation.referencesDerrida, Roudinesco (2001): Derida, J., Roudinesco, E. De quoi demain… Paris: Fayard; Galilée, 2001, 316 p.
dc.relation.referencesDoyon (2014): Doyon, M. «The Transcendental Claim of Deconstruction». In: A Companion to Derrida. Chichester: Wiley-Blackwell, 2014, P. 132–149.en
dc.relation.referencesForestier (2015): Forestier, F. Le Réel et le transcendental. Grenoble: Millon, 2015, 240 p.
dc.relation.referencesGasché (1986): Gasché, R. The Tain of the Mirror: Derrida and the Philosophy of Reflection. Cambridge: Harvard UP, 1986, 348 p.en
dc.relation.referencesGasché (1999): Gasché, R. Of Minimal Things: Studies on the Notion of Relation. Stanford: Stanford UP, 1999, 380 p.en
dc.relation.referencesGasché (2009): Gasché, R. «European Memories: Jan Patocka and Jacques Derrida on Responsibility». In: Critical Inquiry, Vol. 33, 2007, No. 2, P. 291–311.en
dc.relation.referencesHaddad (2013): Haddad, S. Derrida and the Inheritance of Democracy. Bloomington: Indiana UP, 2013, 192 p.en
dc.relation.referencesHurst (2004): Hurst, A. «Derrida's quasi-transcendental thinking». In: South African Journal of Philosophy, 2004, Vol. 23, №. 3, P. 244–266.en
dc.relation.referencesHusserl (1970): Husserl, E. Philosophy and the Crisis of European Humanity. In: Husserl, E. The Crisis of European Sciences and Transcendental Phenomenology: An Introduction to Phenomenological Philosophy. Evaston: Northwestern UP, 1970, P. 269–299.en
dc.relation.referencesHusserl (1976): Husserl, E. Die Krisis der europäischen Wissenschaften und die transzendentale Phänomenologie: Eine Einleitung in die phänomenologische Philosophie. In: Husserliana, Bd. VI. Hague: Nijhoff, 1976, 559 S.de
dc.relation.referencesHusserl (1984): Husserl, E. Logische Untersuchungen. Zweiter Teil. Untersuchungen zur Phäno-menologie und Theorie der Erkenntnis.In: Husserliana, Bd. XIX. Hague: Nijhoff, 1984, 1024 S.de
dc.relation.referencesKern (1964): Kern, I. Husserl und Kant: Eine Untersuchung über Husserls Verhältnis zu Kant und zum Neukantianismus. Den Haag: Nijhoff, 1964, 448 S.de
dc.relation.referencesLevinas (2004): Levinas, E. «Tout autrement». In: L’Herne, Derrida. Paris: Herne, 2004, P. 16–19.
dc.relation.referencesLawlor (2002): Lawlor, L. Derrida and Husserl: The Basic Problem of Phenomenology. Bloomington: Indiana UP, 2002, 304 p.en
dc.relation.referencesLipka (2011): Lipka, D. «Derrida, Husserl's Disciple: How We Should Understand Deconstruction of Transcendental Philosophy». In: Analecta Husserliana, 2011, Vol. CVIII: «Transcendentalism Overturned», P. 245–260.en
dc.relation.referencesMohanty (1996): Mohanty, J.N. «Kant and Husserl». In: Husserl Studies, 1996, Vol. 13, Iss. 1, P. 19–30.en
dc.relation.referencesNaas (2003): Naas, M. Taking on the Tradition: Jacques Derrida and the Legacies of Deconstruction. Stanford: Stanford UP, 2003, 211 p.en
dc.relation.referencesNancy (2006): Nancy, J.-L. «Derrida da capo». In: Rue Descartes, 2006, № 2, P. 112–117.
dc.relation.referencesPlotka (2009): Plotka, W. «The Riddle of Reason: In Search of Husserl’s Concept of Rationality». In: Bulletin d’Analyse Phénoménologique, 2009, Vol. 5, №2, URL = <http://popups.ulg.ac.be/1782-2041/index.php?id=305&file=1&pid=303>.
dc.relation.referencesRheinberger (2010): Rheinberger, H.-J. On Historicizing Epistemology. Stanfond: Stanford UP, 2010, 128 p.en
dc.relation.referencesRicoeur (1955): Ricoeur P. «Kant et Husserl». In: Kant-Studien, 1955, Vol. 46, Iss. 1–4, P. 44–67.
dc.relation.referencesRorty (1995): Rorty, R. «Is Derrida a "Quasi"-Transcendental Philosopher?». In: Contemporary Literature, 1995, Vol. 36, №1, P. 173–200.
dc.relation.referencesTaylor (1990): Taylor, M.C. Tears. Albany: SUNY Press, 1990, 263 p.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent33.02.125


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію