Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorТерлецький, В.uk
dc.date.accessioned2019-06-13T10:16:23Z
dc.date.available2019-06-13T10:16:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationТерлецький В. Межі й можливості методу дослідження констеляцій [Текст] / В. Терлецький // Sententiae. – 2016. – № 1. – С. 169-178.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25718
dc.description.abstractДослідження Кантової антропології, запропоноване Віктором Козловським у його ґрунтовній і оригінальній монографії, цілком по-новому тлумачить Кантову відповідь на фундаментальне питання «Що є людина?». На підставі творчої спадщини Канта й із урахуванням великого масиву дослідницької літератури п. Козловський реконструює п’ять концептуальних «моделей людини» в антропологічному дискурсі Канта. Однак це дослідження містить низку проблематичних тверджень і висновків. Я доводжу, що, по-перше, є певна неузгодженість між Кантовим розумінням поняття «антропологія» і його витлумаченням п. Козловським. По-друге, модель людини як інтелігібельної істоти, що есплікується через поняття «свобода» і «спонтанність», є виправданою конструкцією в рамцях кри­тицизму, але не зовсім коректна з огляду на місце й функцію «антропології» в ньому. По-третє, можна констатувати певний дисонанс між трактуванням п. Козловським констеляцій як «хронотопів-подій» і тлумаченням цього концепту в школі Дитера Генріха, де методологія «дослідження констеляцій» використана для висвітлення ранньої фази німецького ідеалізму. Утім, це спонукає до кардиналь­ного питання про те, наскільки така методологія може застосовуватися для аналізу Кантової філософії.uk
dc.description.abstractThe study of Kant’s anthropology, proposed by Viktor Kozlovskyi in its original and thorough monograph, is an entirely new interpretation of Kant’s answer to the fundamental question “What is man?”. On the basis of the philosopher’s heritage and taking into account the large body of research literature, Kozlovskyi reconstructs five conceptual “human models” in Kant’s anthropological discourse. However, this study contains a number of problematic statements and conclusions. I argue first, that there is some inconsistency between Kant’s understanding of the concept of “anthropology” and Kozlovskyi’s explanation. Second, the model of man as intelligible being, made explicit through the concepts of “freedom” and “spontaneity”, is a justified construction within the limits of criticism, but not quite correct with regard to the place and function of “anthropology” in it. Third, we can see a dissonance between Kozlovskyi’s explanation of the constellations as “chronotopes-events” and interpretation of this concept by Dieter Henrich’s school, where the methodology of “research constellations” was used to elucidate the early phase of German idealism. However, this leads to the cardinal question of how far this methodology is applicable for the analysis of Kant’s philosophy.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 169-178.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/284
dc.subjectКантuk
dc.subjectдослідження констеляційuk
dc.subjectДитер Генрихuk
dc.subjectметодологіяuk
dc.subjectантропологіяuk
dc.subjectантропономіяuk
dc.subjectмоделі людиниuk
dc.subjectKanten
dc.subjectresearch of constellationsen
dc.subjectDieter Henrichen
dc.subjectmethodologyen
dc.subjectanthroponomyen
dc.subjectanthropologyen
dc.subjecthuman modelsen
dc.titleМежі й можливості методу дослідження констеляційuk
dc.title.alternativeBoundaries and Possibilities of the Constellation Research Methoden
dc.typeArticle
dc.relation.referencesAlbrecht, A. (2010). “Konstellationen”. Zur kulturwissenschaftlichen Karriere eines astrologisch-astronomischen Konzepts bei Heinrich Rickert, Max Weber, Alfred Weber und Karl Mannheim. Scientia Poetica, 14, 104-149. https://doi.org/10.1515/9783110223125.1.104de
dc.relation.referencesGutschmidt, H. (2007). Vernunfteinsicht und Glaube. Hegels These zum Bewusstsein von etwas “Höherem” zwischen 1794 und 1801. Göttingen: Vandenhoeck, & Ruprecht.de
dc.relation.referencesHenrich, D. (1991). Konstellationen. Probleme und Debatten am Ursprung der idealistischen Philosophie (1789-1795). Stuttgart: Klett-Cotta.en
dc.relation.referencesKant, I. (1900 sqq.). Gesammelte Schriften: Hrsg. von der Preußischen (Deutschen) Akademie der Wissenschaften. Berlin: Reimer, & De Gruyter.de
dc.relation.referencesKant, I. (1998). Kritik der reinen Vernunft (J. Timmermann, Hrsg.). Hamburg: Meiner.de
dc.relation.referencesKozlovsky, V. (2014). Kant’s Anthropology: sources, constellations, models. [In Ukrainian]. Kyiv: Kyiv-Mohyla Academy Press.uk
dc.relation.referencesMuslow, M., & Stamm, M. (Hrsg.). (2005). Konstellationsforschung. Frankfurt am Main: Suhr-kamp.de
dc.relation.referencesPietsch, L.-H. (2010). Topik der Kritik. Die Auseinandersetzung um die Kantische Philosophie (1781-1788) und ihre Metaphern. Berlin, & New York: De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110233681de
dc.relation.referencesTerletsky, V. (2015). Ukrainian Point of View on Kant’s Anthropology. [In Ukrainian]. Filosofska dumka, (2), 67-71.uk
dc.relation.referencesWenzel, U. J. (1992). Anthroponomie. Kants Archäologie der Autonomie. Berlin: Akademie Verlag.de
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent34.01.169


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію