Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПерепелиця, О.uk
dc.date.accessioned2019-06-13T11:56:18Z
dc.date.available2019-06-13T11:56:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationПерепелиця О. Порно(у)топія маркіза де Сада: «Філософія в будуарі» vs «Бенкет» [Текст] / О. Перепелиця // Sententiae. – 2016. – № 1. – С. 95-110.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25754
dc.description.abstractУ статті філософську, політичну, педагогічну програму маркіза де Сада до­сліджено як спробу покінчити з традицією платонівсько-християнського філософування, деконструювати його зміст і форму. «Філософію в будуарі» інтерпретовано як пародію на «Бенкет» Платона, в якій Сад презентує власну матеріалістичну концепцію на противагу платонівській метафізиці. У цьому контексті доведено кілька суттєвих тез щодо історико-філософського значення доробку Сада: (1) Сад створює своєрідну альтернативу платонівського діалогу, уводячи нових концептуальних персонажів (згідно з гендерним і класовим розрізненням) і доповнюючи теорію практикою. (2) Практика дає змогу здійснити перехід від еротологічного до порнографічного дискурсу та перетворити платонівську спокусу як елемент ідеалістичної пайдеї на педагогіку матеріалістичного розбещення. (3) Порнографічний дискурс дозволяє Саду створити новий концептуальний апарат, завдяки якому апологію чуттєвої насолоди протиставлено ідеології платонічної любові. (4) Сад розробляє власну утопію/порнотопію індивідуальної насолоди, деконструюючи утопії суспільного блага платонівської «республіки» й республіканізму Просвітництва. (5) Таким чином, автор доходить висновку, що Сад намагався розробити засади для нового етапу філософування, який мав би настати після революції.uk
dc.description.abstractThe article studies philosophical, political, educational program of Marquis de Sade as an attempt to do away with the tradition of Platonic-Christian philosophizing, deconstruct its meaning and form. “Philosophy in the Bedroom” is interpreted as a parody of “Symposium” of Plato, which presents its own Sadian materialist conception as the opposite of Plato's metaphysics. In this context, we prove some essential theses in relation to the historical and philosophical significance of the Sadian heritage: 1. Sade creates an original controversy of Plato's dialogue, introducing new Conceptual Personae according to gender and class distinction and complementing theory and practice. 2. The practice enables the transition from erotological discourse to pornographic discourse and transform Platonic idealist seduction as part of Paideia into the pedagogics of the materialistic lechery. 3. The pornographic discourse allows Sade to create a new conceptual apparatus by which an apology for sensual pleasure is opposed to the ideology of Platonic love. 4. His own utopia/pornotopia of the individual pleasure deconstructing the utopias of the public good of Plato's “Republic” and republicanism of the Enlightenment. 5. Thus Sade tried to make the foundations for a new stage of philosophizing, which would occur after the revolution.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 95-110.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/277
dc.subjectMarquis de Sadeen
dc.subjectPlatoen
dc.subject«Symposium»en
dc.subject«Philosophy in the Bedroom»en
dc.subjectlecheryen
dc.subjectPaideiaen
dc.subjectpracticeen
dc.subjecttheoryen
dc.subjectpornographic discourseen
dc.subjectpornotopiaen
dc.subjectpleasureen
dc.subjectrepublicanismen
dc.subjectмаркіз де Садuk
dc.subjectПлатонuk
dc.subjectБенкетuk
dc.subjectФілософія в будуаріuk
dc.subjectрозбещенняuk
dc.subjectпайдеяuk
dc.subjectпрактикаuk
dc.subjectтеоріяuk
dc.subjectпорнографічний дискурсuk
dc.subjectпорнотопіяuk
dc.subjectнасолодаuk
dc.subjectреспубліканізмuk
dc.titleПорно(у)топія маркіза де Сада: «Філософія в будуарі» vs «Бенкет»uk
dc.title.alternativePorno(u)topia of Marquis de Sade: “Philosophy in the Bedroom” vs “Symposium”en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesAbramovici, J. (2015). Sade et les limites du corps. Cadernos de Ética e Filosofia Política, 1(26), 233-239. Retrieved from http://www.revistas.usp.br/cefp/article/view/108677
dc.relation.referencesAllison, D. B., Roberts, M. S., & Weiss, A. S. (Eds.). (1995). Sade and the narrative of transgression. Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/cbo9780511519413
dc.relation.referencesBarthes, R. (2007). Sade, Fourier, Loyola. [In Russian]. Moscow: Praxis.
dc.relation.referencesBeauvoir, S. de. (1967). Must We Burn Sade. In Marquis de Sade, The 120 Days of Sodom and Other Writings (pp. 35-64). New York: Grove Press.
dc.relation.referencesDeleuze, G. (1992). Presentation of Sacher-Masoch. [In Russian]. In A. V. Garadja (Ed.), Venus in Furs. L. von Sacher-Masoch. Venus in Furs. G. Deleuze. Presentation of Sacher-Masoch. S. Freud. Works about Masochism (pp. 189-313). Moscow: RIK Kultura.
dc.relation.referencesDelon, M. (2015). Sade, un humanisme impossible? Cadernos de Ética e Filosofia Política, 1(26), 220-232. Retrieved from http://www.revistas.usp.br/cefp/article/view/108678
dc.relation.referencesFoucault, M. (2010). A History of Insanity in the Age of Reason. [In Russian]. Moscow: AST, & AST MOSKVA.
dc.relation.referencesGallop, J. (1982). The Immoral Teachers. Yale French Studies, 63, 117-128. https://doi.org/10.2307/2929835
dc.relation.referencesGallop, J. (2005). The Liberated Woman. Narrative, 13(2), 89-104. https://doi.org/10.1353/nar.2005.0009
dc.relation.referencesHénaff, M. (2005). Sade: The Invention of The Libertine Body. [In Russian]. Saint Petersburg: Humanitarian Academy.
dc.relation.referencesHorkheimer, M., Adorno, T. (1997). Dialectic of Enlightenment. Philosophical Fragments. [In Russian]. Moscow: Medium; Saint Petersburg: Juventa.
dc.relation.referencesKlossowski, P. (1991). Sade my neighbor. Evanston: Northwestern UP.
dc.relation.referencesLacan, J. (2006). The Seminar: Book VII, The Ethics of Psychoanalysis, 1959-1960. (A. Chernoglazov, Trans.). [In Russian]. Moscow: Gnosis, & Logos.
dc.relation.referencesLudwig, P. W. (2002). Eros and Polis. Desire and Community in Greek Political Theory. Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511497773
dc.relation.referencesMarcus, St. (1966). Pornotopia. Encounter, August, 9-17. Retrieved December 4, 2015, from UNZ.org Periodicals, Books, and Authors website: https://www.unz.org/Pub/Encounter-1966aug-00009:19
dc.relation.referencesMilner, J.-Cl. (2009). The Constats. [In Russian]. Saint Petersburg: Machina.
dc.relation.referencesNadeau, M. (2007). Mœurs, vertu et corruption: Sade et le républicanisme classique. Annales historiques de la Révolution française, 347, 29-46. https://doi.org/10.4000/ahrf.8393
dc.relation.referencesPerepelytsia, O. (2011). Marquis de Sade: The Ego and his Pleasures. [In Russian]. Philosophical Peripeteias. The Journal of V.N. Karazin Kharkiv National University. 952. 41-47.
dc.relation.referencesPerepelytsia, O. (2013). The Philosophy of the Marquis de Sade: Percept and Concept on the Background of Narrative. [In Russian]. International Journal of Cultural Research. 1(10). 48-51.
dc.relation.referencesPerepelytsia, O. (2014). The Mediums of Enlightenment: Obscene Deviation. [In Russian]. Kharkiv: V. N. Karazin Kharkiv National University.
dc.relation.referencesPhillips, J. (2000). Sade and self-censorship. Paragraph. 23(1), 107-118. https://doi.org/10.3366/para.2000.23.1.107
dc.relation.referencesPhillips, J. (2001). Sade. The Libertine Novels. London: Pluto Press.
dc.relation.referencesPhillips, J. (2007). La prose dramatique de Sade: Ce “dangereux supplément”? L'Annuaire théâtral: revue québécoise d'études théâtrales, 41, 50-62.
dc.relation.referencesPhillips, J. (2012). Obscenity Off the Scene: Sade's “La Philosophie dans le boudoir”. The Eighteenth Century, 53(2), 163-174. https://doi.org/10.1353/ecy.2012.0012
dc.relation.referencesPhillips, J. (2014). Sade. French Studies: A Quarterly Review, 68(4), 526-533. https://doi.org/10.1093/fs/knu159
dc.relation.referencesPlato. (1993). Symposium. [In Russian]. In Plato, Collected Works in 4 vols. (Vol. 2, pp. 81-134). Moscow: Mysl.
dc.relation.referencesPlato. (2005). Symposium. [In Ukrainian & Greek]. Lviv: UCU Press.
dc.relation.referencesProkopenko, V. V. (2012). Philosophical Paideia and Platonic question. [In Russian]. Kharkov: Monograph.
dc.relation.referencesProtopopova, I. (2011). The philosopher and the tyranny of desire: the Marquis de Sade as mirrored by Plato. [In Russian]. New Literary Observer, 112(6). Retrieved from http://www.nlobooks.ru/node/1507
dc.relation.referencesSade, D. A. Fr. Marquis de. (2010, September 15). La Philosophie dans le boudoir ou les instituteurs immoraux. Retrieved December 2, 2015, from Les Classiques des sciences sociales website: http://classiques.uqac.ca/classiques/sade_marquis_de/sade_philo_dans_le_boudoir/sade_philosophie_boudoir_sp.pdf
dc.relation.referencesSade, D. A. Fr. Marquis de. (s.d.). Philosophy in the Bedroom. [In Ukrainian]. Retrieved November 27, 2015, from Mreadz.com website: http://mreadz.com/read346228/p1
dc.relation.referencesSchaeffer, J.-M. (2010). The End of the human exception. [In Russian]. Moscow: New Literary Observer.
dc.relation.referencesSchorderet, A. (2011). Faire flèche de tout bois: Sade et la poétique de la parodie (Doctoral dissertation). Retrieved from Zurich Open Repository and Archive http://www.zora.uzh.ch/48959/4/Schorderet_Faire_fleche_de_tout_bois-V.pdf
dc.relation.referencesSt-Martin, A. (2015). Sade, chroniqueur de son époque dans sa correspondance et le voyage d'Italie. Cadernos de Ética e Filosofia Política, 1(26), 206-219. Retrieved from http://www.revistas.usp.br/cefp/article/view/108676
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent34.01.095


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію