Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЙосипенко, О.uk
dc.date.accessioned2019-06-13T12:06:53Z
dc.date.available2019-06-13T12:06:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationЙосипенко О. «Той самий» проти «Іншого»: постмодерністська інтерпретація й історико-філософський коментар [Текст] / О. Йосипенко // Sententiae. – 2016. – № 1. – С. 111-123.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/25758
dc.description.abstractІсторико-філософський аналіз інтерпретаційних практик французьких філософів-постмодерністів автор здійснює шляхом контекстуалізації цих практик (1) в інтелектуальних дебатах і (2) соціально-інституційних умовах продукування філософського знання у Франції 1960-1970-х років. Філософські стратегії постмодерну поміщуються в контекст інтерпретаційних війн, що відбувалися між істориками філософії й новими інтерпретаторами (Фуко, Дельоз, Дерида, Ліотар), зʼясовується специфіка й нові критерії постмодерної інтерпретації, яка постає як радикалізація герменевтики на теренах семіології та, одночасно, орієнтація на літературу як нову модель філософського дискурсу. Автор виявляє головні суперечності постмодерного проекту, які не дають йому змоги перетворитися на «іншого» в боротьбі з «тим самим» у французькій філософії. Демонструючи несумісність постмодерних плюралізму сенсу й принципу довільності інтертретації з історико-філософською настановою обʼєктивності й контекстуалізації, автор обґрунтовує розрізнення між філософуванням, що звертається до філософських текстів минулого, і спеціалізованим історико-філософським дослідженням.uk
dc.description.abstractThis article proposes the historico-philosophical analysis of interpretative practices of French postmodernist philosophers through their contextualization in intellectual debate and social-institutional conditions of production of philosophical knowledge in French in the 60-70 of the 20th century. Philosophical strategies of postmodernism are placed in the context of «interpretative wars» that took place between historians of philosophy and new interpreters (Foucault, Deleuze, Derrida, Lyotard). The article considers specificity and the new criteria of postmodern interpretation that appears as a radicalization of hermeneutics on the terrain of semiology and, simultaneously, focuses on literature as a new model of philosophical discourse. The article examines the main contradictions of postmodern project that does not allow it to become “the other” in the fight against “the same” in French philosophy. Demonstrating the incompatibility of postmodern pluralism of sense and the historical-philosophical principles of objectivity and contextualization, the author introduces the distinction between historico-philosophical studies and philisophizing that appeals to philosophical texts of the past.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 111-123.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/278
dc.subjectпостмодернuk
dc.subjectінтерпретаціяuk
dc.subjectкритерії інтерпретаціїuk
dc.subjectлегітимність інтерпретаціїuk
dc.subjectісторико-філософський канонuk
dc.subjectдовільність інтерпретаціїuk
dc.subjectмножинність значенняuk
dc.subjectфілософсько-літературний тип дискурсуuk
dc.subjectpostmodernen
dc.subjectinterpretationen
dc.subjectcriteria of interpretationen
dc.subjectlegitimacy of interpretationen
dc.subjecthistorico-philosophical canonen
dc.subjectarbitrary interpretationen
dc.subjectpluralism of senseen
dc.subjectphilosophical-literary discourse typeen
dc.title«Той самий» проти «Іншого»: постмодерністська інтерпретація й історико-філософський коментарuk
dc.title.alternative“Тhe Other” against “the Same”: Postmodern Interpretation and Historico-philosophical Commentationen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesЙосипенко, О. М. (2011). Філософський дискурс між наукою і літературою. Філософська думка, 1, 23-36.uk
dc.relation.referencesЙосипенко, О. М. (2012). Від мови філософії до філософії мови. Проблема мови у французь-кій філософії другої половини ХХ – початку ХХІ століть. Київ: УЦДК.uk
dc.relation.referencesBarthes, R. (1966). Critique et vérité. Paris: Seuil.fr
dc.relation.referencesBlanchot, M. (1988). L’Espace littéraire. Paris: Gallimard.fr
dc.relation.referencesBourdieu, P. (1997). Méditations pascaliennes. Paris: Seuil.fr
dc.relation.referencesCressole, M. (1973). Deleuze. Paris: Editions universitaires.fr
dc.relation.referencesDeleuze, G. (1968). Différance et répétition. Paris: PUF.fr
dc.relation.referencesDeleuze, G. (1973a). Discussion. In Nietzshe aujourd’hui? (T. 1, рр. 159-190). Paris: Union générale d'éditions.fr
dc.relation.referencesDeleuze, G. (1973b). A quoi reconnaît-on le srtucturalisme? In F. Châtelet (Éd.), Histoire de la philosophie: 8, La philosophie au XXième siècle (рр. 293-329). Paris: Hachette.fr
dc.relation.referencesDeleuze, G., & Foucault, M. (1972). Les intellectuels et le pouvoir. L’Arc, 49, 3-10.fr
dc.relation.referencesDelueze, G., & Parnet, Cl. (1977). Dialogues. Parіs: Flammarion.fr
dc.relation.referencesDerrida, J. (1972). Positions. Paris: Miniut.fr
dc.relation.referencesDerrida, J. (1976). Eperons. Les styles de Nietzshe. Paris: Flammarion.fr
dc.relation.referencesDescombes, V. (1983). Le même et l’autre. Quarante-cinq ans de la philosophie française (1933-1978). Paris: Minuit.fr
dc.relation.referencesDescombes, V. (1991). Le moment franiçais de Nietzsche. In A. Boyer et al., Pourquoi nous ne sommes pas nietzschéens (рр. 99-128). Paris: Bernard Grasset.fr
dc.relation.referencesDescombes, V. (2014). Exercices d’humanité. Dialogue avec Philippe de Lara. Paris: Les Dialogues des petits Platons.fr
dc.relation.referencesFoucault, M. (1967). Nietzsche, Freud, Marx. In Nietzsche, Cahiers du Royaumont (рр. 183-200). Paris: Minuit.fr
dc.relation.referencesFoucault, M. (1994а). Dits et écrits (Т. 1). Paris: Gallimard.fr
dc.relation.referencesFoucault, M. (1994b). Dits et écrits (Т. 2). Paris: Gallimard.fr
dc.relation.referencesFoucault, M. (1994c). Dits et écrits (Т. 4). Paris: Gallimard.fr
dc.relation.referencesHadot, P. (2001). La philosohie comme manière de vivre. Entretiens avec Jannie Carlier et Arnold I. Davidson. Paris: Albin Michel.fr
dc.relation.referencesJanicaud, D. (2001). Heidegger en France: Vol. II, Entretiens. Paris: Albin Michel.fr
dc.relation.referencesPinto, L. (1995). Les neveux de Zarathoustra. Paris: Seuil.fr
dc.relation.referencesPinto, L. (2009). La théorie souveraine. Paris: Сerf.fr
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent34.01.111


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію