Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorТкачук, М.uk
dc.contributor.authorTkachuk, M.en
dc.date.accessioned2020-10-05T07:20:58Z
dc.date.available2020-10-05T07:20:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationТкачук М. Філософська проблематика в рукописних кандидатських творах студентів Київської духовної академії (1819‒1924) [Текст] / М. Ткачук // Sententiae. – 2019. – № 2. – С. 19-36.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30681
dc.description.abstractУ статті вперше представлено потужний історико-філософський потенціал колекції рукописних кандидатських творів студентів Київської духовної академії (КДА), що зберігається в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Як засвідчують аналізовані рукописи, попри церковно-конфесійне і спеціалізоване богословське спрямування духовних академій, а також систему жорстких регламентацій і контролю Св. Синоду за тематикою і змістом випускних творів, студенти виявляли стійку дослідницьку зацікавленість філософською проблематикою. Підставами для цього були належний рівень здобутих під час навчання знань з історії філософії, логіки, метафізики, психології; систематичне читання класичної і новітньої філософської літератури мовою оригіналів; підготовка семестрових творів з філософських дисциплін. Підсумовуючи поточні результати ознайомлення з колекцією Інституту рукопису, автор виокремлює понад 150 кандидатських творів студентів Київської духовної академії, безпосередньо дотичних до філософської проблематики. Більшість із них становлять розвідки з історії філософії ‒ західної (від античності до початку ХХ ст.), східної, російської. Низка рукописів, присвячених аналізу філософської спадщини Київської Академії, потверджує той факт, що традицію її систематичного вивчення було започатковано саме в її стінах. Водночас наявні у колекції рукописи увиразнюють зацікавлення київських студентів проблемами гносеології, філософії історії, соціальної філософії, аксіології, етики та естетики, філософії релігії, а також тяжіння до комплексних міждисциплінарних досліджень, що поєднують філософську та історико-філософську проблематику з богослов’ям, психологією, педагогікою літературознавством.uk
dc.description.abstractThe article for the first time presents the powerful historical and philosophical potential of the collection of handwritten candidate works of Kyiv Theological Academy (КТА) students, which is kept at Manuscript Institute, V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine. According to the analyzed manuscripts, despite the church-confessional and specialized theological orientation of the theological academies, as well as the system of rigid regulations and control by the Most Holy Synod in the subject matters and content of the final works, the students showed a persistent research interest in philosophy. The author identifies more than 150 candidate works of KTA students that are directly relevant to philosophical topics and issues. Most of them are research on the history of Western (from Classical antiquity to the beginning of the 20th century), Eastern and Russian philosophy. At the same time, the handwritten works available in the collection express the interest of students in the problems of epistemology, philosophy of history, social philosophy, axiology, ethics and aesthetics, philosophy of religion, as well as their attraction to complex interdisciplinary studies, combining the issues of philosophy and history of philosophy with theology, psychology, pedagogy and literary studies.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 2 : 19-36.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/453
dc.titleФілософська проблематика в рукописних кандидатських творах студентів Київської духовної академії (1819‒1924)uk
dc.title.alternativePhilosophical Issues in Handwritten Candidate Works of Kyiv Theological Academy Students (1819‒1924)en
dc.typeArticle
dc.relation.referencesАлферов, С. (1894). Ифика Тертуллиана. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1339). Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (далі - НБУВ), Київ.uk
dc.relation.referencesАмфитеатров, В. (1907). Христианство и пессимизм в учении о цели и смысле жизни. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1938). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesБлошенко, Н., свящ. (1905). Эней Газский как философ. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1841). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesБобровницкий, И. (1884). “Summa Totius Theologiae” Фомы Аквинcкого. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 938). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВарлаам (Новгородский), иером. (1907). Идеалы, их происхождение, существенное содержа- ние и способы осуществления. (Опыт философско-психологического исследования). Ін- ститут рукопису (ф. 304, дис. 1944). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВведенский, А. (1887). Изложение и разбор сочинения Гартмана “Die Religion Des Geistes”. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1059). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВеликославинский, А. (1908). В какой степени мировоззрение русских шестидесятников (главным образом, Чернышевского, Добролюбова и Писарева) отвечает логическим, этическим и эстетическим требованиям человеческого разума и религиозным запро- сам человеческого духа? Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1994). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВеселовский, А. (1890). Неоплатонизм в его отношении к христианству. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1178). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВидякин, С. (1902). Психология св. Григория Нисского. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1716). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВишневский, Д. (1895). История Киевской духовной академии за І-ю пол. XVIIІ ст. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1383). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВласовский, И. (1908). Взгляд представителя исторического материализма на происхождение христианства перед судом науки. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1996). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВознесенский, В. (1908). Идея личности в миросозерцании Николая Константиновича Ми- хайловского. (Опыт уяснения и критики этого миросозерцания с точки зрения христи- анского учения о личности). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2030). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesВойнов, И., дьякон. (1910). Вопрос о происхождении религии в связи с его постановкой у эво- люционистов (Ч. Дарвина, О. Каспари и Г. Спенсера). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2085). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГиляров, А. (1891). Неоплатоник Порфирий и его отношение к христианству. Інститут ру- копису (ф. 304, дис. 1216). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГлаголев, М. (1905). Педагогические воззрения Герберта Спенсера с христианской точки зрения. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1847). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГладкий, А. (1908). Эстетическая культура в ее отношении к нравственному развитию лич- ности и общества. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1997). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГлазунов, Ф. (1902). Нравоучение Оригена. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1717). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГоворов, С. (1887). Моральная философия стоиков в отношении к христианству. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1062). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГонтаев, А. (1911) 7. Монтень, Локк и Руссо. Педагогические идеи их с христианской точки зрения. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2145). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГорский, А. (1887). Теизм Лотце. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1063). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГрачев, П. (1909). Педагогия (педагогические идеи) графа Л. Н. Толстого в связи с общим мировоззрением его (критическое исследование). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2042). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesГяуров, Х. (1915). Идея абсолютного в философии Канта. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2328). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesДолжанский, Ф. (1882). Несостоятельность пессимистического мировоззрения. Інститут ру- копису (ф. 304, дис. 863). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЕвсеев, В. (1886). Антропологическое учение Блаженного Августина. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1030). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЕвфимий [Крестев], архимандрит. (1882). Учение о происхождении и постепенном развитии религии по Герберту Спенсеру. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 862). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЕвфимий (Сапунджиев), иеродиакон (1908) 8. Сравнительное значение веры и разума в выра- ботке мировоззрения. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2000). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesИваницкий, В. (1906). Филон Александрийский (его жизнь и обзор литературной деятельно- сти). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1896). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesИванов, Б. (1908). Исходный пункт вероучения буддизма и разбор его с точки зрения философ- ской, общерелигиозной и христианской. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2003). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesИларионов, П. (1899). Учение Блаженного Августина о богопознании в связи с его учением о познании вообще. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1581). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesИльяшев, А. (1867). Об отношении платонической философии к христианскому богословию (в период Отцов Церкви). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 331). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКазимирович, Р. (1907). Религиозно-философское и общественное миросозерцание русских идеалистов последнего времени сравнительно с миросозерцанием их противников. (Из- ложение, объяснение и критика). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1948). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКаменский, В. (1908). Отношение религии и философии по Владимиру Соловьеву. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2031). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКирилович, А. (1883). Учение Канта о религии. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 931). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКлёнов, И. (1907). Критика ницшеанства в произведениях Достоевского. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1982). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКлитин, Н. (1882). Антропологическое учение св. Григория Нисского. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 853). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКлюковский, Л. (1886). Нравственно-подвижническое учение св. Макария Великого (Египет- ского). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1029). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКовальский, Ф. (1904). К вопросу об отношении веры к знанию: учение Спинозы об отноше- нии между религией и философией. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1814). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКоротун, В, свящ. (1911). Идея Бога в философской системе Лотце. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2153). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКорсуновский, Г. (1893). Разбор мнений относительно начала, или сущности,нравственности и положительное решение этого вопроса. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1300). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКостецкий, Ф. (1865). Нравственная система Петра Абеляра. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 286). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКустов, А. (1907). Критическое исследование учения позитивизма (Огюста Конта) о т. н. религии будущего. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1954). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЛаговский, И. (1913). Психология Блаженного Августина. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2245). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЛеонтовский, В. (1904). Религиозно-философские воззрения Г. С. Сковороды в связи с препо- дававшимися в Киевской Академии курсами философии и в зависимости от них. Інсти- тут рукопису (ф. 304, дис. 1815). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЛотоцкий, П. (1904). К вопросу об отношении веры к знанию: основания для решения указан- ного вопроса, заключающиеся в сочинениях В. Соловьева. (Критическое исследование). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1817). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesМайеранов, А. (1880). Представители славянофильства в России. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 814). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesМалицкий, П. (1877) 9. Ансельм, архиепископ Кентерберийский. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 689). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesМатеевич, А. (1914) 10. Религиозно-философское миросозерцание Фехнера. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2285). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesМедведев, А. (1917). Питомец Киевской академии С. С. Гогоцкий как философ и профессор философии. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2435). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesМоралевич, Л. (1890). Религиозно-философские воззрения Иосифа Флавия. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1189). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesМоскалевич, Н. (1905). Нравоучительный элемент в круге наук старой Киевской Академии (до 1763 г.). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1859). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesНикольский, В. (1909). Отношение Гартмана к христианству. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2054). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesНикольский, М. (1875). Совесть, сущность и значение ее в нравственной жизни человека. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 635). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesНяга, Ф. (1906) 11. Религия и религиозное воспитание по Ж.-Ж. Руссо. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1905). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesОбразцов, В. (1914). Вопрос и постановка доказательства бытия Божия в русской богослов- ско-философской литературе. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2291). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesОлесницкий, А. (1867). Отношение критической философии Канта к христианскому богосло- вию (историко-критический очерк). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 327). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesОнтлик, Н. (1904). Социальное значение христианства по учению Ф. М. Достоевского. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1819). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПалецкий, В. (1884). Вольтер и его влияние на русскую литературу и жизнь. Інститут руко- пису (ф. 304, дис. 979). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПервов, И. (1909). Проблема личности и ее значение по Достоевскому. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2059). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПереверзев, С. (1904). Идея богочеловечества в религиозно-философской системе Владимира Соловьева. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1820). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПетров, А. (1906). Христианство и оптимизм в учении о цели и смысле жизни. Інститут ру- копису (ф. 304, дис. 1909). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПетров, П. (1918). Пантеизм, его история и критика (Спиноза и его учение о субстанции и атрибутах). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2511). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПетров, П., свящ. (1902). Вера в Новом Завете и морально-философских воззрениях настоя- щего времени. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1734). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПоведский, Д. (1915). Проблема веры в гносеологии В. С. Соловьева. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2355). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПобедоносцев, С. (1906). Христианский оптимизм, его основа и значение. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1910). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПономаренко, К. (1906). Вопрос о «вещи в себе» в философии Канта. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1912). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПопов, Г. (1907). Христианский социализм. (Историко-критическое исследование). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1961). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesПсарев, С. (1887). Лактанций Фирмиан, его сочинения и религиозно-философские воззрения. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1088). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesРождественский, А. (1912). Религиозно-философское миросозерцание князя Сергея Трубец- кого (богословско-философская оценка этого миросозерцания в связи с уяснением его основ и генезиса). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2180). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesРождественский, Ф. (1907). Взгляд на отношение Церкви и государства в новейшей русской богословско-философской литературе (в связи с общей историей вопроса). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1965). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesРыжков, Н. (1892). Превосходство христианского нравственного учения перед моралью сто- ика Эпикета (против сближающих стоицизм с христианством). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1272). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСвирчевский, С. (1861). Об отношении между знанием и верою. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 374). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСербинов, П. (1905). Творение блаж. Августина “De Civitate Dei” как опыт философии ис- тории. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1871). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСоколов, С. (1875). Действительно ли история о Варлааме и Иоасафе Индийских представляет из себя легендарное житие Будды? Інститут рукопису (ф. 304, дис. 628). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСолнцев, В. (1905). Истинный прогресс человеческой жизни и истории с христианской точки зрения. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1875). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСоловьев, Д. (1870)12. Нравственное учение св. Василия Великого. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 447). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСтадницкий, А. (1884). Взгляд на сущность зла в связи с разбором теорий происхождений его. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 949). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСтарокадомский, М. (1914). Религиозно-философские воззрения Л. М. Лопатина. Інститут ру- копису (ф. 304, дис. 2305). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesСырнев, С. (1909). Свобода воли как необходимая основа для учения о нравственной ответ- ственности человека. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2070). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesТихвинский, И. (1889). Монотеистическая идея в философских учениях досократовского пе- риода. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1171). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesТоцкий, Ф. (1915). Учение Козлова и Лопатина о знании и вере. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2360). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesТравин, Б. (1909). Отношение Блаженного Августина к языческой философии (особенно к неоплатонизму). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2071). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesТриодин, И. (1907). Миросозерцание Гюйо. (Изложение, объяснение и критика с обращением особенного внимания на уяснение вопроса о сущности и значении религии). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1973). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesТроицкий, С. (1911). Христианский взгляд на труд и на естественный принцип его разделе- ния в жизни людей. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2175). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesФаминский, В. (1905). Философия в Риме и ее направление как объективный фактор, обу- словивший моральный характер философии Сенеки. Религиозно-нравственные воззре- ния Сенеки. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1781). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesФедотов, Ф. (1917). Питомец Киевской духовной академии Орест Маркович Новицкий как философ и профессор философии. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2510). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesФедоров, И. (1886). Историческое обозрение английского деизма. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1042). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesФилагриевский, В. (1907). Религиозный скептицизм А. И. Герцена, рассматриваемый в связи с общим религиозно-философским настроением русского общества в его время. Інсти- тут рукопису (ф. 304, дис. 1976). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesФортинский, П. (1894). Климент Александрийский как нравоучитель. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1374). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesХарьков, В. (1902). Можно ли считать этику Канта выражением истинной сущности хри- стианской нравственности? (К вопросу о сущности христианской нравственности). Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1747). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesХодзицкий, В. (1906). Буддийское учение о человеке и его отношение к христианскому уче- нию о том же. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1927). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЧавдаров, Д. (1910). Взгляд Ницше на христианскую нравственность в связи с его учением о морали вообще. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2131). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЧернявский, В. (1906). Конфуцианство и оценка его с общерелигиозной и, в частности, с христианской точки зрения. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1929). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЧетвериков, И. (1899). Богословско-философские обоснования учения о Боге как личном су- ществе. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 1617). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЧудновцев, В. (1904). К вопросу о значении идеи Бога в философском миросозерцании: как понимается и какое место занимает идея Бога в «системе философии» Вундта? Ін- ститут рукопису (ф. 304, дис. 1833). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesШебатинский, К. (1908). Сравнительное значение религиозного и национального элементов в учении старых славянофилов. Інститут рукопису (ф. 304, дис. 2027). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesЭмец, А. (1877). Теодицея Лейбница; историческое и философское ее значение. Інститут ру- копису (ф. 304, дис. 699). НБУВ, Київ.ru
dc.relation.referencesКлос, В. В., прот. (2012). Рукописні напрацювання випускників Київської Академії, що зна- ходяться у фонді № 304 Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського та бібліотеці Київської православної богословської академії. Труди Київської духовної академії: богословсько-історичний збірник Київської православної богословської ака- демії, 10, 99-140.uk
dc.relation.referencesКлос, В. В., прот., Парій Р. П. (2015). Рукописні напрацювання випускників Київської духо- вної академії (1893-1920). Труди Київської духовної академії: богословсько-історичний збірник Київської православної богословської академії, 15, 203-26.uk
dc.relation.referencesКозловський, В. П. (2008). Кантові «паралогізми чистого розуму» в інтелектуальній атмос- фері Київської духовної академії (ХІХ - початок ХХ ст.). Філософська думка, 6, 59-83.uk
dc.relation.referencesКрайняя, О. А. (2009). Диссертационный фонд Киевской духовной академии в Институте ру- кописи Национальной библиотеки Украины имени В. И. Вернадского. Труди Київської духовної академії, 11, 164-192.ru
dc.relation.referencesЛотоцький, О. Г. (1966). Сторінки минулого. Ч. 1. [Саут-Баунд-Брук]: Українська Правосла- вна Церква у США.uk
dc.relation.referencesОхріменко, Г. В. (2012). Джерела для вивчення питання укладання Берестейської унії та по- леміки щодо неї: на основі наукових досліджень представників Київської духовної ака- демії. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Історичне релігієзнавство, 6, 231-240.uk
dc.relation.referencesПевницкий, В. Ф. (1911). Мои воспоминания. ІІ. Студенческие годы. Киев: Тип. Университета Св. Владимира.ru
dc.relation.referencesПравила (1889). Правила для рассмотрения сочинений, представляемых на соискание ученых богословских степеней. В Извлечение из протоколов Совета Киевской духовной акаде- мии за 1888-1889 учебный год (с. 176-183). Киев: Тип. Г. Т. Корчак-Новицкого.ru
dc.relation.referencesТкачук, M. Л. (2001). Кантознавчі студії в київській академічній філософії ХІХ - початку ХХ ст. Collegium, 11, 103-19.uk
dc.relation.referencesТкачук, М. Л. (2002). Як вивчали історію філософії в Київській духовній академії ХІХ - по- чатку ХХ ст. Магістеріум, 9 (Історико-філософські студії), 35-51.uk
dc.relation.referencesТкачук, М. Л. (2011). Філософія в Київській духовній академії: освітній аспект. In М. Л. Ткачук (Ред.), Філософська освіта в Україні: історія та сучасність (с. 66-94). Київ: Аграр Медіа Груп.uk
dc.relation.referencesТкачук, М. Л. (2019). Рукописні кандидатські твори студентів Київської духовної академії: проблеми дослідження. В М. Л. Ткачук (Ред.), Філософська і богословська спадщина Київської духовної академії: досвід археографічних і бібліографічних студій (с. 4-22). Київ: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія».uk
dc.relation.referencesУстав 1884 г. (1887). Высочайше утвержденный 20 апреля 1884 г. Устав православных ду- ховных академий. В Полное собрание законов Российской империи. Собрание третье. Т. IV (с. 232-243). Санкт-Петербург: Государственная тип.ru
dc.relation.referencesФайда, О. В. (2003). Візантиністика у дисертаціях студентів Київської духовної академії (30- ті роки XIX ст. - початок XX ст.). Південний архів, XXII, 41-44.uk
dc.relation.referencesNemeth, Th. (2017). Kant in imperial Russia. Cham: Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-52914-1en
dc.relation.referencesNethercott, F. (2019). Russia's Plato: Plato and the Platonic Tradition in Russian Education, Science and Ideology (1840-1930). Abingdon, UK, & New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315182810en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22240/sent38.02.019


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію