Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorШевцов, С.uk
dc.contributor.authorShevtsov, S.en
dc.date.accessioned2020-11-06T14:08:45Z
dc.date.available2020-11-06T14:08:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationШевцов С. Новий погляд на виникнення філософії у Греції та Індії [Текст] / С. Шевцов // Sententiae. – 2020. – № 1. – С. 216-225.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30796
dc.description.abstractУ цій статті наведено стислий опис основних тез нової книги Ричарда Сіфорда. Деякі з цих тез я піддаю критиці. Зокрема, висловлено сумніви в тому, що спільні характеристики й хронологічну близькість зародження філософії в Стародавній Греції й Індії можна пояснити спільним процесом зростання грошового обігу в цих культурах. Я стверджую, що Сіфорд фактично вживає монетизацію як метафізичну категорію. Це дуже схоже марксистський ужиток поняття праці. На мою думку, основними процесами переходу між реальними людськими діями та їх метафізичним сприйняттям є інтеріоризація і космічна проєкція. Універсалізація цих процесів надає їм здатність перетворювати будь-які явища зовнішнього світу на ментальні й навпаки, що робить аргументи Сіфорда надмірно редукціоністськими. Ще однією слабкістю книги Сіфорда є той факт, що грецька й індійська філософії розглянуті занадто загально, радше в стилістиці підручника, ніж дослідницького твору.uk
dc.description.abstractThe article provides a brief description of the main theses of Richard Seaford's new book. I criticize some of these theses. In particular, there are doubts that the common characteristics and chronological proximity of the origin of philosophy in ancient Greece and India can be explained by the common process of growth of money circulation in these cultures. I argue that Seaford de facto uses monetization as a metaphysical category. It is very similar to the Marxist use of the concept of labor. To my mind, the interiorization and the cosmic projection are the main processes of transition between real human actions and their metaphysical perception. The uni-versalization of these processes gives them an ability to transform any phenomena of the external world into mental ones and vice versa, which makes Seaford's arguments excessively reductionist. Another weakness of Seford's book is the fact that Greek and Indian philosophies are considered in a too general way, in the style of a textbook rather than a research work.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 1 : 216-225.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/511
dc.titleНовий погляд на виникнення філософії у Греції та Індіїuk
dc.title.alternativeA New Outlook on the Birth of Philosophy in Greece and Indiaen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesFarrington, B. (1939). Science and Politics in the Ancient World. London: George Allen & Unwin.en
dc.relation.referencesFite, W. (1934). The Platonic Legend. New York, & London: Scribner's Sons.en
dc.relation.referencesSeaford, R. (1994). Reciprocity and Ritual: Homer and Tragedy in the Developing City-state. Oxford [England]: Clarendon Press; New York: Oxford UP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511483080en
dc.relation.referencesSeaford, R. (2004). Money and the Early Greek Mind. Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9780511920790en
dc.relation.referencesSeaford , R. (2012). Cosmology and the Polis: The Social Construction of Space and Time in the Tragedies of Aeschylus. Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/9781108583701en
dc.relation.referencesSeaford, R. (2020). The Origins of Philosophy in Ancient Greece and Ancient India. A Historical Comparison. Cambridge: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/9781108583701en
dc.relation.referencesThomson, G. (1946). Aeschylus and Athens. London: Lawrence & Wishart.en
dc.relation.referencesThomson, G. (1949-55). Studies in Ancient Greek Society (Vol. I-II). London: Lawrence & Wishart.en
dc.relation.referencesWebster, T. B. L. (1958). From Mycenae to Homer. London: Methuen.en
dc.relation.referencesWinspear, A. D. (1940). The Genesis of Plato’s Thought. New York: The Dryden Press.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/sent39.01.216


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію