Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГрицук, І. В.uk
dc.contributor.authorМакарова, Т. В.uk
dc.contributor.authorСимоненко, Р. В.uk
dc.contributor.authorЧерненко, В. В.uk
dc.contributor.authorХудяков, І. В.uk
dc.contributor.authorGritsuk, I.en
dc.contributor.authorMakarova, T.en
dc.contributor.authorSimonenko, R.en
dc.contributor.authorKhudiakov, I.en
dc.contributor.authorChernenko, V.en
dc.contributor.authorГрицук, И. В.ru
dc.contributor.authorМакарова, Т. В.ru
dc.contributor.authorСимоненко, Р. В.ru
dc.contributor.authorХудяков, И. В.ru
dc.contributor.authorЧерненко, В. В.ru
dc.date.accessioned2020-11-16T09:08:31Z
dc.date.available2020-11-16T09:08:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationФормування і аналіз інформаційної моделі предметної області моніторингу параметрів тахографа і трекера в системі технічного стану транспортного засобу [Текст] / І. В. Грицук, Т. В. Макарова, Р. В. Симоненко [та ін.] // Вісник машинобудування та транспорту. – 2019. – № 2. – С. 24-33.uk
dc.identifier.citationГрицук І. В., Макарова Т. В., Симоненко Р. В., Худяков І. В., Черненко В. В. Формування і аналіз інформаційної моделі предметної області моніторингу параметрів тахографа і трекера в системі технічного стану транспортного засобу. Вісник машинобудування та транспорту. 2019. № 2. С. 24-33.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30843
dc.description.abstractНа сьогоднішній день в ХДМА, НТУ і ХНАДУ проводяться роботи щодо подальшого розвитку інформаційних програмних комплексів моніторингу транспорту для дослідження можливості дистанційного отримання інформації про параметри експлуатації транспортний засобів в умовах ITS. Відомі системи моніторингу транспортних засобів, що були розроблені в ХНАДУ і НТУ під керівництвом докторів технічних наук В. П. Волкова, В. П. Матейчика та І. В. Грицука дозволяють здійснювати ідентифікацію транспортного засобу, безперервне автоматичне вимірювання параметрів, що характеризують стан транспортного засобу, діагностування, а саме – контроль справності транспортного засобу і його складових елементів, розпізнавання і запобігання розвитку відмов у його роботі і в кінцевому рахунку – забезпечення функціонування системи технічного обслуговування і ремонту транспортного засобу за технічним станом. Означені системи являють собою складний комплекс бортових і стаціонарних технічних і програмних засобів. Але для безаварійної експлуатації транспортного засобу моніторингу цих параметрів недостатньо. Інформаційна система моніторингу транспортного засобу з встановленим тахографом і трекером базується на системі запропонованій Ю.В. Волковим, але особливістю такої системи є те, що вона, окрім моніторингу безпосередньо параметрів транспортного засобу, розглядає особливості дистанційної перевірки режимів праці та відпочинку водія, екологічні показники транспортного засобу, порушення швидкісного режиму та ін. в сучасному ІПК у процесі визначення параметрів технічного стану транспортного засобу. В статті представлено особливості реалізації формування інформаційної моделі предметної області моніторингу параметрів тахографа і трекера в системі технічного стану транспортного засобу. Сформовано аналітичний опис семантики системи за допомогою булевих матриць суміжності, які описують відносини між компонентами предметної області. Визначено основні множини відносин (взаємозв’язків) між компонентами в межах інформаційної моделі предметної області транспортного засобу. В результаті формування опису предметної області моніторингу параметрів тахографа і трекера в системі технічного стану транспортного засобу отримано інформаційні моделі, які забезпечують сталий однозначний зв’язок об’єктів системи з інформаційними елементами і з об’єктами автоматизації.uk
dc.description.abstractTo date, work is underway at KSMA, NTU, and KHAHU on the further development of information software systems for vehicle monitoring to study the possibility of remotely obtaining information on vehicle operating parameters under ITS conditions. Known vehicle monitoring systems that were developed in KHAHU and NTU under the guidance of doctors of technical sciences Volkov V. P., Mateychik V. P. and Gritsuka I. V. allow identification of the vehicle, continuous automatic measurement of parameters characterizing the state of the vehicle, diagnosing, namely monitoring the health of the vehicle and its components, recognizing and preventing the development of failures in its operation and, ultimately, ensuring the functioning of the vehicle maintenance and repair system funds for technical condition. These systems are a complex set of onboard and stationary hardware and software. But for trouble-free operation of the vehicle, monitoring of these parameters is not enough. The vehicle monitoring information system with the installed tachograph and tracker is based on the system proposed by Y. Volkov, but the peculiarity of such a system is that, in addition to monitoring the vehicle’s parameters directly, it considers the features of remote control of driver’s work and rest modes, environmental indicators of the vehicle , speed violations, etc. in modern IPC in the process of determining the parameters of the technical condition of the vehicle. The article presents the features of the implementation of the formation of the information model of the subject area for monitoring the parameters of the tachograph and tracker in the technical condition of the vehicle. An analytical description of the semantics of the system is formed using Boolean adjacency matrices that describe the relations between the components of the subject area. The main sets of relations (relationships) between the components within the information model of the subject area of the vehicle are determined. As a result of the formation of a description of the subject area for monitoring the parameters of the tachograph and tracker in the vehicle’s technical condition system, information models are obtained that provide a stable unambiguous connection of system objects with information elements and with automation objects.en
dc.description.abstractНа сегодняшний день в ХГМА, НТУ и ХНАДУ проводятся работы по дальнейшему развитию информационных программных комплексов мониторинга транспорта для исследования возможности дистанционного получения информации о параметрах эксплуатации транспортного средств в условиях ITS. Известны системы мониторинга транспортных средств, которые были разработаны в ХНАДУ и НТУ под руководством докторов технических наук В. П. Волкова, В. П. Матейчик и И. В. Грицука, позволяют осуществлять идентификацию транспортного средства, непрерывное автоматическое измерение параметров, характеризующих состояние транспортного средства, диагностирования, а именно – контроль исправности транспортного средства и его составных элементов, распознавания и предотвращения развития отказов в его работе и в конечном счете – обеспечение функционирования системы технического обслуживания и ремонта транспортного средства по техническим состояниям. Указанные системы представляют собой сложный комплекс бортовых и стационарных технических и программных средств. Но для безаварийной эксплуатации транспортного средства мониторинга этих параметров недостаточно. Информационная система мониторинга транспортного средства с установленным тахографом и трекером базируется на системе предложенной Ю. В. Волковым. Особенностью такой системы является то, что она, кроме мониторинга непосредственно параметров транспортного средства, рассматривает особенности дистанционной проверки режимов труда и отдыха водителя, экологические показатели ТС, нарушения скоростного режима и т. д. в современном ИПК в процессе определения параметров технического состояния транспортного средства. В статье представлены особенности реализации формирования информационной модели предметной области мониторинга параметров тахографа и трекера в системе технического состояния транспортного средства. Сформировано аналитическое описание семантики системы с помощью булевых матриц смежности, описывающих отношения между компонентами предметной области. Определены основные множества отношений (взаимосвязей) между компонентами в пределах информационной модели предметной области транспортного средства. В результате формирования описания предметной области мониторинга параметров тахографа и трекера в системе технического состояния транспортного средства получены информационные модели, которые обеспечивают устойчивую однозначную связь объектов системы с информационными элементами и с объектами автоматизации.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 24-33.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/167
dc.subjectінформаційна системаuk
dc.subjectтахографuk
dc.subjectтрекерuk
dc.subjectмоніторинг транспортного засобуuk
dc.subjectinformation systemen
dc.subjecttachographen
dc.subjecttrackeren
dc.subjectvehicle monitoringen
dc.subjectинформационная системаru
dc.subjectтахографru
dc.subjectтрекерru
dc.subjectмониторинг транспортного средстваru
dc.titleФормування і аналіз інформаційної моделі предметної області моніторингу параметрів тахографа і трекера в системі технічного стану транспортного засобуuk
dc.title.alternativeFormation and analysis of the information model of the subject area of monitoring the parameters of the tachograph and tracker in the system of technical condition of the vehicleen
dc.title.alternativeФормирование и анализ информационной модели предметной области мониторинга параметров тахограф и трекер в системе технического состояния транспортного средстваru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc681.518.5
dc.relation.referencesВ. П. Волков, В. П. Матейчик и О. Я. Никонов, Интеграция технической эксплуатации автомобилей в структуры и процессы интеллектуальных транспортных систем. Донецк, Украина: Ноулидж, 2013.ru
dc.relation.referencesВ. П. Матейчик, В. П. Волков, П. Б. Комов, І. В. Грицук, А. П. Комов и Ю. В. Волков, «Особливості моніторингу стану транспортних засобів з використанням бортових діагностичних комплексів,» Управління проектами, системний аналіз і логістика. Технічна серія, вип. 13(1). с. 125-137. 2014.uk
dc.relation.referencesВ. П. Волков, І. В. Грицук, Ю. В. Грицук, Ю. В. Волков і М. В. Володарець, Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: Вид-во Панов А. М., 2018.uk
dc.relation.referencesА. В. Гриньків, «Використання методів прогнозування в керуванні технічним станом агрегатів та систем транспортних засобів,» Техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. Вип. 29, с. 25–32. 2016.uk
dc.relation.referencesІ. В. Худяков «Моделі бази даних інформаційної системи моніторингу параметрів технічного стану транспортних засобів,» Луцький національний технічний університет «Наукові нотатки», вип. 67, с.141-148. 2019.uk
dc.relation.referencesВ. А. Атрощенко, Ю. Д. Шевцов, П. В. Яцынин, Р. А. Дьяченко и М. Н. Педько, Технические возможности повышения ресурса автономных электростанций энергетических систем : монография Краснодар: Издательский Дом - Юг, 2010.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко, Системотехника автомобильного транспорта (расчѐтные методы исследований). Харьков: ХНАДУ, 2011.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко и А. Н. Туренко, Системотехника проектирования транспортных машин. Харьков: ХНАДУ, 2002.ru
dc.relation.referencesТ. М. Кадильникова, Теоретико-методологические основы мониторинга подъѐмно-транспортных машин. Днепропетровск: Пороги, 2004.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2019-10-2-24-33


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію