Підвищення ефективності екстрених гальмувань легкових автомобілів, обладнаних комбінованими системами стеження за процесом гальмування
Автор
Назаров, О. І.
Назаров, І. О.
Шпінда, Є. М.
Nazarov, O.
Nazarov, I.
Spinda, E.
Назаров, А. И.
Назаров, И. А.
Шпинда, Е. М.
Дата
2019Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті запропоновано заходи щодо покращення гальмівних властивостей легкових автомобілів, обладнаних комбінованими системами стеження за процесом гальмування шляхом установки у контури передніх і задніх гальмівних механізмів регуляторів привідного тиску з електромагнітним (радіо) керуванням, здатних відстежувати динамічну зміну нормальних навантажень на колесах різних бортів автомобіля. Метою роботи є підвищення ефективності гальмування та скорочення гальмівного шляху легкового автомобіля з АБС, обладнаних комбінованою системою слідкування за процесом гальмування. У фазі гальмування автомобіля з неблокованими колесами за допомогою пристрою, який реагує на зміну їх нормальних реакцій, можна реалізувати на колесах задньої осі більший гальмівний момент, ніж в фазі гальмування з блокованими колесами, кутову швидкість котрих відслідковує електронна система. Таким чином, для покращення гальмівних властивостей легкових автомобілів у експлуатаційних умовах необхідно в конструкцію їх гальмівних приводів ввести пристрій, який був би здатний не тільки відслідковувати фази процесу гальмування (періоди блокування й розблокування коліс), але і зміну нормальних навантажень на колесах передньої і/або задньої осей. Такий пристрій повинен відстежувати бортову нерівномірність нормальних реакцій, яка виникає за різних експлуатаційних умов, що вимагає комбінованої або бортової (частини комбінованої) схеми підключення контурів гальмівного приводу. У гальмівних системах сучасних легкових автомобілів конструктивно застосовується осьова, діагональна та комбінована схеми поділу контурів гальмівного приводу. Проте, лише комбінована схема включення контурів гальмівного приводу здатна реалізувати в повній мірі зміну міжбортового навантаження автомобіля, тому що вона за своєю сутністю забезпечує гальмування автомобіля при застосуванні контурів, що включають два передніх та одне із задніх гальмівних механізмів. Для покращення гальмівних властивостей легкових автомобілів із АБС пропонується використовувати комбінований гальмівний привід, контури якого з’єднані за бортовою схемою підключення контурів спільно з двома динамічними регуляторами гальмівних сил, що мають електромагнітний (радіо) зв'язок із елементами передньої підвіски та електронним блоком керування. The article proposes measures to improve the braking properties of cars equipped with combined systems for monitoring the braking process by installing drive pressure regulators with electromagnetic (radio) control in the front and rear brake circuits that can track the dynamic change of normal loads on wheels of different sides of the car. The aim of the work is to increase the braking efficiency and reduce the braking distance of a car with ABS equipped with a combined tracking system for the braking process. In the braking phase of a car with non-lockable wheels, using a device that responds to changes in their normal reactions, it is possible to realize a greater braking torque on the wheels of the rear axle than in the braking phase with locked wheels, the angular speed of which is monitored by the electronic system. Thus, to improve the braking properties of passenger cars in operating conditions, it is necessary to introduce a device into the design of their brake drives that would be able not only to monitor the phases of the braking process (periods of wheel lock and unlock), but also to change the normal loads on the wheels of the front and / or rear axles. Such a device should track the on-board non-uniformity of normal reactions that occurs under various operating conditions, requires a combined or on-board (part of the combined) circuit for connecting the brake drive circuits. In the braking systems of modern cars, the axial, diagonal and combined separation circuits of the brake drive circuits are structurally used. However, only a combined circuit for activating the brake drive circuits is capable of fully realizing the change of the double-sided load of the car, since it essentially provides braking of the car when using circuits that include two front and one of the rear brake mechanisms. To improve the braking properties of passenger cars with ABS, it is proposed to use a combined brake drive, the contours of which are connected to the on-board circuit for connecting the circuits together with two dynamic brake force regulators having electromagnetic (radio) communication with the front suspension elements and an electronic control unit. В статье предложены меры по улучшению тормозных свойств легковых автомобилей, оборудованных комбинированными системами слежения за процессом торможения путем установки в контуры передних и задних тормозных механизмов регуляторов приводного давления с электромагнитным (радио) управлением, способных отслеживать динамическое изменение нормальных нагрузок на колесах разных бортов автомобиля. Целью работы является повышение эффективности торможения и сокращения тормозного пути легкового автомобиля с АБС, оборудованных комбинированной системой слежения за процессом торможения. В фазе торможения автомобиля с не блокируемыми колесами с помощью устройства, которое реагирует на изменение их нормальных реакций, возможно реализовать на колесах задней оси больший тормозной момент, чем в фазе торможения с блокированными колесами, угловую скорость которых отслеживает электронная система. Таким образом, для улучшения тормозных свойств легковых автомобилей в эксплуатационных условиях необходимо в конструкцию их тормозных приводов ввести устройство, которое было бы способно не только отслеживать фазы процесса торможения (периоды блокировки и разблокировки колес), но и изменение нормальных нагрузок на колесах передней и / или задней осей. Такое устройство должно отслеживать бортовую неравномерность нормальных реакций, которая возникает при различных эксплуатационных условиях, требует комбинированной или бортовой (части комбинированной) схемы подключения контуров тормозного приводу. В тормозных системах современных легковых автомобилей конструктивно применяется осевая, диагональная и комбинированная схема разделения контуров тормозного приводу. Однако, только комбинированная схема включения контуров тормозного приводу способна реализовать в полной мере смену межбортового нагрузки автомобиля, так как она по своей сути обеспечивает торможение автомобиля при применении контуров, включающих два передних и одно из задних тормозных механизмов. Для улучшения тормозных свойств легковых автомобилей с АБС предлагается использовать комбинированный тормозной привод, контуры которого соединен с бортовой схемой подключения контуров совместно с двумя динамическими регуляторами тормозных сил, имеющих электромагнитный (радио) связь с элементами передней подвески и электронным блоком управления.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/30847