Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorПодлєсний, С. В.uk
dc.contributor.authorТарасов, О. Ф.uk
dc.contributor.authorPodliesnyi, S. V.en
dc.contributor.authorTarasov, O. F.en
dc.contributor.authorПодлесний, С. В.ru
dc.contributor.authorТарасов, А. Ф.ru
dc.date.accessioned2020-12-14T12:15:31Z
dc.date.available2020-12-14T12:15:31Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationПодлєсний С. В. Актуальність використання STEM-STEAM-STREAM-технологій в сфері інженерно-технічної освіти для сталого розвитку економіки України [Текст] / С. В. Подлєсний, О. Ф. Тарасов // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2019. – № 2. – С. 123-131.uk
dc.identifier.issn1997–9266
dc.identifier.issn1997–9274
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31045
dc.description.abstractДля виходу України на траєкторію швидкого та стійкого економічного зростання необхідний подальший розвиток інноваційних перетворень, зокрема — в сфері освіти на основі сучасних світових трендів. В статті розглянуто актуальну проблему вдосконалення системи інженерної освіти, а саме нового напряму — STEM-STEAM-STREAM-освіти. Мета дослідження — проаналізувати сутність і зміст STEM-освіти, виявити основні проблеми і протиріччя, позначити основні підходи до його розробки. Теоретикометодологічною основою дослідження стали системний, компетентнісний та особистісно-діяльнісний підходи. Особливо відмічена складність і багатогранність STEM-освіти, в результаті чого для вирішення питань, пов’язаних з відсутністю STEM- грамотності, розробляють-ся найрізноманітніші програми за видом, напрямком і рівнем складності. Дана коротка характерис-тика основних підходів до розробки цих програм, позначені три ключові чинники реформи освіти в STEM-напрямку. Відзначено, що всі провідні країни світу опублікували національні доповіді, в яких викладено рекомендації щодо реалізації реформи STEM-освіти. Викладачам також необхідно готуватися до нововведень в системі освіти і проходити перепідготовку. Наведені приклади впровадження елементів STEM-технологій в навчальний процес для формування ключових фахових, креативних, соціа-льних й особистісних компетентностей у студентів спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» Донбаської державної машинобудівної академії. Освоєнню сучасних технологій навчання сприяло також виконання міжнародних освітніх проектів TEMPUS «Розробка курсів по вбудованих системах з реалізацією інноваційних віртуальних підходів до інтеграції науки, освіти і виробництва в Україні, Грузії, Вірменії» та ERASMUS+ «Інноваційна мультидисциплінарна навчальна програма для підготовки бакалаврів та магістрів зі штучних імплантів для біоінженерії» [BIOART], які виконувались із залученням студентів.uk
dc.description.abstractFor Ukraine in order to enter the trajectory of rapid and sustainable economic growth, further development of innovation transformations is necessary, in particular, in the field of education, based on modern world trends. The article deals with the actual problem of improving the system of engineering education, namely the new direction — STEM-STEAM-STREAMeducation. The purpose of the research is to analyze the essence and content of STEM education, to identify the main problems and contradictions, to designate the main approaches to its development. The systematic, competence and personality- activity approaches became the theoretical and methodological basis of the research. Particular attention was paid to the complexity and versatility of STEM education, as a result of which, to address issues related to the lack of STEM literacy, various programs are developed in terms of type, direction and level of complexity. A brief description of the main approaches to the development of these programs is given; three key factors of education reform in the STEM direction are indicated. It is noted that all the leading countries of the world have published national reports containing recommendations on the implementation of the STEM education reform. Teachers also need to prepare for innovations in the education system and undergo retraining. The examples of the introduction of STEM-technology elements into the educational process for the formation of key professional, creative, social and personal competencies of students of the specialty 122 "Computer Science" of the Donbass State Engineering Academy are presented. The implementation of international educational projects TEMPUS "Development of courses on embedded systems with the implementation of innovative virtual approaches to the integration of science, education and production in Ukraine, Georgia, Armenia" and ERASMUS+ «Innovative Multidisciplinary Curriculum in Artificial Implants for Bio-Engineering BSc/MSc Degrees» [BIOART] helped to master modern learning technologies. These international projects were performed with the involvement of students.en
dc.description.abstractДля выхода Украины на траекторию быстрого и устойчивого экономического роста необходимо дальнейшее развитие инновационных преобразований, в частности — в сфере образования на основе современных мировых трендов. В статье рассматривается актуальная проблема совершенствования системы инженерного образо- вания, а именно нового направления — STEM-STEAM-STREAM-образования. Цель исследования — проанализиро- вать сущность и содержание STEM-образования, выявить основные проблемы и противоречия, обозначить основные подходы к его разработке. Теоретико-методологической основой исследования стали системный, компетентностный и личностно-деятельностный подходы. Особо отмечена сложность и многогранность STEM-образования, в результате чего для решения вопросов, связанных с отсутствием STEM-грамотности, разрабатываются разнообразные программы по виду, направлению и уровню сложности. Дана краткая характе- ристика основных подходов к разработке таких программ, обозначены три ключевых фактора реформы образо- вания в STEM-направлении. Отмечено, что все ведущие страны мира опубликовали национальные доклады, содержащие рекомендации по реализации реформы STEM-образования. Преподавателям также необходимо готовиться к нововведениям в системе образования и проходить переподготовку. Приведенные примеры вне- дрения элементов STEM-технологий в учебный процесс для формирования ключевых профессиональных, креа- тивных, социальных и личностных компетенций у студентов специальности 122 «Компьютерные науки» Дон- басской государственной машиностроительной академии. Освоению современных технологий обучения способ- ствовало также выполнение международных образовательных проектов TEMPUS «Разработка курсов по встраиваемым системам с реализацией инновационных виртуальных подходов к интеграции науки, образования и производства в Украине, Грузии, Армении» и ERASMUS + «Инновационная мультидисциплинарная учебная программа для подготовки бакалавров и магистров по искусственным имплантам для биоинженерии » [BIOART], которые выполнялись с привлечением студентов.ru
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник Вінницького політехнічного інституту. № 2 : 123-131.uk
dc.relation.urihttps://visnyk.vntu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/2351
dc.subjectSTEM-освітаuk
dc.subjectSTEM-STEAM-STREAM-технологіїuk
dc.subjectінженерна освітаuk
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk
dc.subjectособистісно-діяльнісний підхідuk
dc.subjectSTEM-educationen
dc.subjectSTEM-STEAM-STREAM-technologyen
dc.subjectengineering educationen
dc.subjectcompetence approachen
dc.subjectpersonal activity approachen
dc.subjectSTEM-образованиеru
dc.subjectSTEM-STEAM-STREAM-технологииru
dc.subjectинженерное образованиеru
dc.subjectкомпетентностный подходru
dc.subjectличностно-деятельностный подходru
dc.titleАктуальність використання STEM-STEAM-STREAM-технологій в сфері інженерно-технічної освіти для сталого розвитку економіки Україниuk
dc.title.alternativeActuality of Use Stem-Steam-Stream Technologies in Engineering and Technical Education for Sustainable Development of Ukraine’s Economyen
dc.title.alternativeАктуальность использования STEM-STEAM-STREAM-технологий в сфере инженерно-технического образования для устойчивого развития экономики Украиныru
dc.typeArticle
dc.identifier.udc378.2
dc.relation.referencesПроект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Стратегії інноваційного розвитку України на період до 2030 року» [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2018/10/22/innovatsiynogo-rozvitku-ukraini.pdf .uk
dc.relation.referencesПроект Закон України «Про Стратегію сталого розвитку України до 2030 року» [Електронний ресурс]. Режим до- ступу: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/JH6YF00A.html .uk
dc.relation.referencesWikipedia [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/STEM .en
dc.relation.referencesІнститут модернізації змісту освіти. STEM-освіта: [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://imzo.gov.ua/stem-osvita/.uk
dc.relation.referencesПроект концепції STEM-освіти в Україні [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://mk-kor.at.ua/STEM/STEM_2017.pdf .uk
dc.relation.referencesЛист ІМЗО від 10.10.2018 № 22.1/10-3517.uk
dc.relation.referencesDaniel Jancarczyk, «STEM as a key to success in the engineering education,» Сучасні інформаційні технології та ін- новаційні методики навчання: досвід, тенденції, перспектив: Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет- конференції, 8-9 листопада 2018 року, Тернопіль, с. 31-32.uk
dc.relation.referencesV. Voronkova, O. Kyvliuk, V. Nikitenko, and R. Oleksenko, "STEM-education" as a factor in the development of "SMART-society": forming of "STEM-competence," Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії, вип. 72, с. 114-124, 2018.en
dc.relation.referencesM. Borrego, and C. Henderson, “Increasing the Use of Evidence‐Based Teaching in STEM Higher Education: A Comparison of Eight Change Strategies,” Journal of Engineering Education, vol. 103, pp. 220-252, 2014.en
dc.relation.referencesН. Р. Балик, та Г. П. Шмигер, «Підходи та особливості сучасної STEM-освіти, Науковий журнал Фізико- математична освіта, вип. 2(12), с. 26-30, 2017.uk
dc.relation.referencesБ. Беседін, та О. Смоляков, «Навчальні технології XXI століття: STEM-освіта,» Гуманізація навчально-виховного процесу, № 1 (87), с. 76-84, 2018.uk
dc.relation.referencesС. Бабійчук, «STEM-освіта у США: проблеми та перспективи,» Педагогічний часопис Волині, №1 (8), с. 12-17, 2018.uk
dc.relation.referencesО. Кузьменко, «Сутність та напрямки STEM-освіти,» Наукові записки, вип. 9, Сер. «Проблеми методики фіз.- мат. і технол. освіти. Час», 111 КДПУ, с. 188-190, 2017.uk
dc.relation.referencesН. І. Поліхун, І. А. Сліпухіна, та І. С. Чернецький, «Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освіт- ньої системи України,» Освіта та розвиток обдарованої особистості, № 3, с. 5-9, 2017.uk
dc.relation.referencesО. О. Патрикеєва, «Актуальність запровадження STEM-навчання в Україні,» Інформаційний збірник для дирек- тора школи та завідуючого дитячим садочком. К.: Освіта України, № 17–18 (41), с. 53-57, 2015.uk
dc.relation.referencesО. Є. Стрижак, І. А. Сліпухіна, Н. І. Полісун, та І. С. Чтернецький, «STEM-освіта основні дефініції,» Інформа- ційні технології і засоби навчання, т. 62, № 6, с. 16-32, 2017.uk
dc.relation.referencesReport to the European commission of the expert group on science education, Science education for Responsible Citizenship. [Online]. Available: http://ec.europa.eu/research/swafs/pdf/pub_science_education/ KI-NA-26-893-EN-N.pdf. Accessed on: July, 12, 2017.en
dc.relation.referencesPartnership for 21st century learning. [Online]. Available: www.P21.org. Accessed on: July, 12, 2017.en
dc.relation.referencesSTEM vs. STEAM vs. STREAM: What’s the Difference? [Electronic resource]. Accessed: https://www.niche.com/blog/stem-vs-steam-vs-stream/ .en
dc.relation.referencesFrom STEM to STEAM to STREAM: Writing as an Essential Component of Science Education [Electronic resource]. Accessed: https://www.psychologytoday.com/us/blog/imagine/201103/stem-steam-stream-writing-essential-component-science-education .en
dc.relation.referencesTrends in learning: STEM, STEAM, STREAM… a battle of acronyms? [Electronic resource]. Accessed: http://www.capstan.be/trends-in-learning-stem-steam-stream-a-battle-of-acronyms/ .en
dc.relation.references21st Century Skills Map, Partnership for 21st century Skills. [Online]. Available: https://www.actfl.org/sites/default/files/CAEP/AppendixCAlignmentFramework21stCentury.pdf . Accessed on: July, 12, 2017.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/1997-9266-2019-143-2-123-131


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію