Реалізація педагогічних умов формування ключових компетентностей майбутніх фахівців туристичної галузі та менеджменту в процесі вивчення гуманітарних дисциплін
Автор
Прадівлянний, М. Г.
Бондар, Н. Д.
Pradivliannyi, M. G.
Bondar, N. D.
Прадивлянный, Н. Г.
Бондарь, Н. Д.
Дата
2020Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Узагальнено практичний досвід підготовки майбутніх фахівців туристичної галузі та менеджменту, а також на основі аналізу літератури з педагогіки й психології зроблено висновок про те, що
сформованість ключових компетентностей майбутніх фахівців є якісним індикатором високого рівня
розвитку кожної сфери життєдіяльності.
Ключові компетентності майбутнього фахівця-менеджера чи фахівця туристичної галузі є визначальними в таких сферах: планування (визначення мети, конкретизація завдань, планування дій і попередній облік ресурсів); управління підлеглими (формування організаційної структури, визначення функцій
кожного, організація системи самоконтролю); здійснення контролю (моніторинг діяльності, виявлення
проблем та їх розв’язання); розвиток компетентностей персоналу та його мотивація до успіху.
Визначено педагогічні умови формування ключових компетентностей майбутніх менеджерів та
фахівців сфери туризму (формування позитивної мотивації студентів щодо вивчення гуманітарних
дисциплін шляхом професійного спрямування їхнього змісту; використання засобів дистанційного
навчання для організації самостійної роботи студентів; забезпечення проблемного і творчого характеру навчальних завдань шляхом використання веб-квестів; розвиток професійно-особистісних
якостей студентів засобами ділових ігор) та обґрунтовано ефективність їхнього застосування у
навчальному процесі.
Проводиться аналіз значення вивчення гуманітарних дисциплін для фахівців вищезгаданих галузей. Описується дослідно-експериментальна перевірка методики реалізації педагогічних умов формування ключових компетентностей. On the base of practical experience of training experts in tourism and economy, as well as analysis of pedagogical and
psychological literature, the paper concludes that the key competences` formation of specialists at a high level becomes an
indicator of life activity development.
The key competencies of the tourism and economic industry specialist are decisive in such areas as: planning (goal setting,
task specification, action planning and resource pre-accounting); management of subordinates (formation of organizational
structure, definition of functions of each employee, organization of self-control system); control (activity monitoring,
problem identification and resolution); developing staff competencies and motivating them to succeed.
On the base of our own research, pedagogical conditions for the formation of key competencies of experts in tourism
and economy had been determined (the process of formation of positive motivation to studying the humanities due to professional
direction of their content; the usage of distance education means for students’ individual work; the fulfillment of
classroom activities with problematic and creative educational tasks by using web-quests; the development of students’
professional and personal traits in the process of business games). The effectiveness of pedagogical conditions` application
in the educational process is proved.
The paper also analyzes the importance of the humanities for professionals in tourist and economic industry. The experimental
testing of the method of pedagogical conditions` implementation of key competences formation is described. На основе практического опыта подготовки специалистов туристической и экономической сферы и анализа
литературы по педагогике и психологии сделан вывод, что сформированность ключевых компетентностей
специалистов туристической и экономической сферы на высоком уровне становится показателем современно-
го уровня развития каждой сферы жизнедеятельности.
Ключевые компетентности специалиста являются определяющими в таких сферах, как: планирование (оп-
ределение цели, конкретизация задач, планирование действий и предварительный учет ресурсов); управление
подчиненными (формирование организационной структуры, определение функций каждого, организация систе-
мы самоконтроля), осуществление контроля (мониторинг деятельности, выявление проблем и их решения);
развитие компетенций персонала и его мотивация к успеху.
На основе собственных исследований определены педагогические условия формирования ключевых компе-
тентностей специалистов туристической и экономической сферы (формирование положительной мотивации
студентов к изучению гуманитарных дисциплин путем профессионального направления их содержания, исполь-
зование средств дистанционного обучения для организации самостоятельной работы студентов, обеспечение
проблемного и творческого характера учебных задач путем использования веб-квестов, развитие профессио-
нально-личностных качеств студентов средствами деловых игр) и обоснована эффективность их применения в
учебном процессе.
Также в статье проводится анализ значения гуманитарных дисциплин для специалистов туристической и
экономической отрасли. Описывается опытно-экспериментальная проверка методики реализации педагогиче-
ских условий формирования ключевых компетентностей.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31172