Підхід до управління якістю ІТ-послуг в ІТ-інфраструктурі на основі логічних об’єктів управління з потенційним часом звільнення
Автор
Колеснік, В. М.
Ролік, О. І.
Kolesnik, V. M.
Rolik, O. I.
Колесник, В. Н.
Ролик, А. И.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Запропоновано підхід до управління якістю ІТ-послуг в ІТ-інфраструктурі на основі абстрагування реальних компонентів ІТ-інфраструктури і приведення останніх до логічних об’єктів управління і використання параметра очікуваного звільнення такого об’єкта. Такий додатковий параметр розподілу вхідних запитів є одним з відомих властивостей об’єкта управління попри те, що він залишається випадковою величиною. Застосування такого підходу до управління є можливим за наявності мінімальної кількості компонент, які відповідають за обробку або обчислення без необхідності уточнення їхньої внутрішньої будови, а лише узагальнивши їхній зв’язок між собою та характеристику вхідних та вихідних впливів.
Окрім того, для дослідження ефективності запропонованого підходу розроблено спрощену модель ІТ-інфраструктури з використанням інструменту simmer для моделювання дискретних подій. Спрощена модель дозволила порівняти наявні способи розподілу ресурсів, зпоміж яких: випадковий, кільце-вий, спосіб вибору найкоротшої черги. На найвищому рівні запропоновано вдосконалений спосіб вибору обчислювальних ресурсів. У якості цільової функції для вдосконалення використано залежність між часом, протягом якого ресурс був завантажений, та відносною доступністю ресурсу. Така цільова функція дозволила підвищити продуктивність ІТ-інфраструктури, з огляду на кількість виконаних запитів відносно загальної кількості отриманих запитів. Якщо узагальнити, то запропонований спосіб враховує три складові: час зайнятості ресурсу, обчислювальний потенціал та потенціал очікування, при цьому обчислювальний потенціал вважається пріоритетнішим. An approach to the management of the quality of IT services in the IT infrastructure based on the abstraction of the real components of the IT infrastructure and bringing the latter to the logical objects of management and the use of expected release time parameter is proposed. This additional parameter of the distribution of incoming requests is one of the known properties of the control object, despite the fact that it remains a random variable. The application of such an approach to management is possible with a minimum number of components responsible for processing or calculation without the need to clarify their internal structure, but only by summarizing their relationship and the characteristics of input and output effects.
In addition, to study the effectiveness of the proposed approach, a simplified model of IT infrastructure was developed using the simmer tool for modeling discrete events. The simplified model allowed to compare the available methods of re-source allocation, among which were: random, circular, the method of choosing the shortest queue. At the highest level, an improved way of selecting computing resources was proposed. The relationship between the time during which the resource was loaded and the relative availability of the resource was used as an objective function for improvement. The application of such objective function has increased the performance of the IT infrastructure from the perspective of relation between finished requests and total requests. In summary, the proposed method takes into account three components: the time of employment of the resource, the computational potential and the waiting potential, while the computational potential is con-sidered with higher priority. Предложен подход к управлению качеством ИТ-услуг в ИТ-инфраструктуре на основе абстрагирования ре-альных компонентов ИТ-инфраструктуры и приведению последних к логическим объектам управления и исполь-зования параметра ожидаемого освобождения такого объекта. Такой дополнительный параметр разделения входящих запросов выступает одним из известных свойств объекта управления несмотря на то, что он оста-ется случайной величиной. Применение такого подхода к управлению возможно при наличии минимального коли-чества компонент, которые отвечают за обработку или вычисления без необходимости уточнения их внут-реннего строения, а только обобщив их связь между собой и характеристику входных и выходных воздействий.
Кроме того, для исследования эффективности предложенного подхода разработана упрощенная модель ИТ-инфраструктуры с использованием инструмента simmer для моделирования дискретных событий. Упрощен-ная модель позволила сравнить имеющиеся способы распределения ресурсов, среди которых были: случайный, кольцевой, способ выбора короткой очереди. На самом высоком уровне предложено усовершенствованный спо-соб выбора вычислительных ресурсов. В качестве целевой функции для усовершенствования использовано зави-симость между временем, в течение которого ресурс был загружен, и относительной доступностью ресурса. Такая целевая функция позволила повысить производительность ИТ-инфраструктуры, учитывая количество выполненных запросов относительно общего количества полученных запросов. Если обобщить, то предложен-ный способ учитывает три составляющие: время занятости ресурса, вычислительный потенциал и потенциал ожидания, при этом вычислительный потенциал считается более приоритетным.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31811