Моделювання витрат на доставку продукції збірними відправленнями
Автор
Лебідь, І. Г.
Ануфрієва, Т. Г.
Лужанська, Н. О.
Lebid, I. H.
Аnufriieva, Т. H.
Luzhanska, N. О.
Лебедь, И. Г.
Ануфриева, Т. Г.
Лужанская, Н. А.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Зміни в дистрибуції харчових продуктів призвели до того, що реалізація продукції торговельними підприємствами відбувається на великій території дрібними партіями за індивідуальними замовленнями. У більшості випадків доставка продукції у торговельні заклади виконується автомобільним транспортом, але практично відсутні методичні рекомендації щодо вибору автотранспортних засобів, їх комплектації та кількості для перевезення збірних партій багатономенклатурних вантажів. Тому потребує визначення ефективність використання автотранспортних засобів, яка на розвізних маршрутах характеризується лише собівартістю перевезення 1 т вантажу. Відсутність в загальному доступі статистичних показників експлуатаційних параметрів автомобілів значно ускладнює встановлення собівартості перевезення. При цьому розв’язання задач планування збірних відправлень, таких як: вибір автомобіля, маршруту його руху, структури автопарку тощо, потребує знання зміни собівартості перевезення залежно від вантажопідйомності автомобіля. Запропоновано визначення собівартості перевезень залежно від вантажопідйомності автомобіля виконувати шляхом екстраполяції параметрів автомобіля на основі даних фірми-виробника і сервісних підприємств, а також алгоритм моделювання функціонування розвізного маршруту. Виконане дослідження на прикладі автомобілів-рефрижераторів моделі Isuzu свідчить, що заміна одного рейсу автомобіля великої вантажопідйомності шляхом використання двох рейсів автомобілем меншої вантажопідйомності за критерієм зменшення вартості перевезення недоцільна. Порівняння витрат суміжних в модельному ряді вантажопідйомності автомобілів Isuzu свідчить, що пунктів рівноцінної вартості доставки товарів не існує. Тобто заміна автомобіля на більшу за вантажопідйомністю доцільна після повного використання вантажопідйомності автомобіля меншої вантажності. Changes in food distribution have led to the fact that sales of products by commercial enterprises take place in a large area by small batches fulfilling individual orders. In most cases, the delivery of products to commercial enterprises is made by road. However, there are virtually no guidelines for the choice of vehicles, their configuration and quantity necessary for groupage. Therefore, it is essential to determine road transportation efficiency, which on delivery routes is characterized by the transportation costs of 1 ton of freight only. The lack of publicly available statistical indicators of automobile operational parameters significantly complicates transportation costing. At the same time, solving such tasks of planning groupage shipments as the choice of a car, its route, fleet composition, etc. requires awareness of interdependences between trans-portation costs and the capacity of a car. It is proposed to determine transportation costs based on a vehicle capacity by extrapolating the vehicle parameters according to the manufacturer and service companies` data, as well as an algorithm for delivery route operation modeling. Through the example of Isuzu refrigerated vehicles, the study shows that the replacement of one ride of a car with a large capacity by two rides performed by cars with a lower capacity according to the transportation cost reduction criterion is impractical. A comparison of the costs for Isuzu vehicles with similar capacity shows that there are no points of equivalent transportation costs. That is, the replacement with a larger-capacity car becomes cost-effective after the complete consignment of a lower-capacity vehicle. Изменения в дистрибуции пищевых продуктов привели к тому, что реализация продукции торговыми пред-приятиями происходит на большой территории мелкими партиями по индивидуальным заказам. В большинстве случаев доставка продукции в торговые заведения осуществляется автомобильным транспортом, но практи-чески отсутствуют методические рекомендации относительно выбора автотранспортных средств, их ком-плектации и количества для перевозки сборных партий многономенклатурных грузов. Поэтому требуется определение эффективности использования автотранспортных средств, характеризующейся на развозных маршрутах лишь себестоимостью перевозки 1 т груза. Отсутствие в общем доступе статистических пока-зателей эксплуатационных параметров автомобилей значительно усложняет определение себестоимости перевозки. При этом решение задач планирования сборных отправок, таких как: выбор автомобиля, маршрута его движения, структуры автопарка и т.д., требует знания изменения себестоимости перевозки в зависимо-сти от грузоподъемности автомобиля. Предложено определение себестоимости перевозки в зависимости от грузоподъемности автомобиля выполнять путем экстраполяции параметров автомобиля на основе данных фирмы-производителя и сервисных предприятий, а также алгоритм моделирования функционирования разво-зочного маршрута. Проведенное исследование на примере автомобилей-рефрижераторов модели Isuzu свиде-тельствует, что замена одного рейса автомобиля большой грузоподъемности путем использования двух рей-сов автомобилем меньшей грузоподъемности по критерию уменьшения стоимости перевозки нецелесообразна. Сравнение расходов смежных в модельном ряду грузоподъемностей Isuzu свидетельствует о том, что пунктов равноценной стоимости доставки товаров не существует. То есть, замена автомобиля на большую грузо-подъемность целесообразна после полного использования грузоподъемности автомобиля меньшей грузоподъ-емности.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31812