Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorТеряєв, В. І.uk
dc.contributor.authorДовбик, А. Ю.en
dc.date.accessioned2021-04-13T10:16:53Z
dc.date.available2021-04-13T10:16:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationТеряєв В. І. Особливості математичного моделювання та керування багатосекційним лінійним асинхронним двигуном [Електронний ресурс] / В. І. Теряєв, А. Ю. Довбик // Наукові праці ВНТУ. – 2020. – № 4. – Режим доступу: https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/621/584.uk
dc.identifier.issn2307-5376
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/31834
dc.description.abstractВ різноманітних галузях промисловості і транспорту існує необхідність безпосереднього здійснення поступального руху виконуючих органів робочих машин. Для цієї мети доцільним є застосування лінійних асинхронних двигунів (ЛАД), основними перевагами яких є висока надійність, простота конструкції, зниження габаритів, маси і вартості установки, а також можливість одержання поступального руху з необмеженими величинами прискорення й уповільнення без будь-яких механічних передач. Проте ЛАД характеризуються рядом особливостей, які потрібно враховувати при їх розробці та впровадженні, а саме: збільшеним робочим повітряним зазором та підвищеними, внаслідок цього, потоками розсіювання, насиченням та розімкненістю магнітопроводу, що призводять до виникнення поздовжніх кінцевих ефектів, зниження ККД та коефіцієнта потужності. Метою дослідження є аналіз впливу особливостей конструктивного виконання ЛАД на його статичні та динамічні характеристики. Основна увага приділена ЛАД з обмеженою довжиною індуктора або ротора, які можуть перебувати в стані, коли первинний і вторинний елементи взаємодіють лише частково, тобто не мають повного перекриття одного іншим. В основу уточненої моделі ЛАД покладена стандартна модель обертального асинхронного електродвигуна пакету Matlab/Simulink з використанням модифікованої Т-подібної схеми заміщення ЛАД, яка враховує поперечний і поздовжній крайовий та кінцевий ефекти, а також не повне перекриття індуктора. В результаті проведених досліджень показано, що неповне перекриття індуктора впливає як на процес пуску, так і усталеного руху ЛАД і призводить до погіршення якості перехідних процесів, зменшення тягового зусилля і прискорення. В статті також розглянуті особливості керування ЛАД з багатосекційним індуктором в режимах пуску, усталеного руху та гальмування. Результати проведених досліджень дають можливість сформулювати рекомендації по оптимізації конструкції та удосконаленню методів керування ЛАД.uk
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofНаукові праці ВНТУ. – 2020. – № 4.uk
dc.relation.urihttps://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/621
dc.subjectелектродвигунuk
dc.subjectлінійнийuk
dc.subjectасинхроннийuk
dc.subjectіндукторuk
dc.subjectроторuk
dc.subjectкороткийuk
dc.subjectперекриттяuk
dc.subjectнеповнеuk
dc.subjectвпливuk
dc.subjectдинамікаuk
dc.subjectкеруванняuk
dc.titleОсобливості математичного моделювання та керування багатосекційним лінійним асинхронним двигуномuk
dc.typeArticle
dc.identifier.udc621.34-52
dc.relation.referencesСарапулов Ф. Н. Математические модели линейных индукционных машин на основе схем замещения / Ф. Н. Сарапулов, С. Ф. Сарапулов, П. Шымчак. – Екатеринбург : Изд-во УГТУ-УПИ, 2001. – 236 с.ru
dc.relation.referencesЯмамура С. Теория линейных асинхронных двигателей / С. Ямамура ; пер. с англ. Т. Глазенко. – Л. Энергоатомиздат. Ленингр. Отд-ние, 1983. – 180 с.ru
dc.relation.referencesEquivalent Circuit Model of Linear Induction Motor with Parameters Depending on Secondary Speed for Urban Transportation System [Electronic resource] / Yuichiro Nozaki, Terufumi Yamaguchi, Takafumi Koseki // The University of Tokyo, 7-3-1 Hongo Bunkyo-ku, Tokyo, 113-8656, Japan. – Access mode : https://koseki.t.u-tokyo.ac.jp/static/4e027f73915bafa62af50d3fb83822cf/1I95bWymd8Wphi3ALS1hGlpqYxIv-_C-M.pdf.en
dc.relation.referencesKang G. Field-oriented control scheme for linear induction motor with end effect / G. Kang, K. Nam // IEE proceedings - Electric power applications. – 2005. – Vol. 152, № 6. – P. 1565 – 1572. – DOI: 10.1049/ip-epa:20045185.en
dc.relation.referencesТеряєв В. І. Алгоритм скалярного керування лінійним асинхронним двигуном із компенсацією впливу кінцевих ефектів / В. І. Теряєв, М. О. Островерхов // Електротехнічні та комп'ютерні системи. Науково-технічний журнал. – Київ : «Техніка», 2011. – С. 32 – 34.uk
dc.relation.referencesПопович М. Г. Електромеханічні системи автоматичного керування та електроприводи / М. Г. Попович, О. Ю. Лозинський. – Київ : «Либідь», – 2005. – 680 с.uk


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію