Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorDanubianu, Mirelauk
dc.contributor.authorMaria, Stanica Ancauk
dc.date.accessioned2016-01-15T14:14:08Z
dc.date.available2016-01-15T14:14:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationDanubianu, Mirela Study of improving the customer relationship management by data mining applications [Text] / Mirela Danubianu, Stanica Anca Maria // Оптико-електроннi iнформацiйно-енергетичнi технологiї. - 2009. - № 1. - С. 55-58.uk
dc.identifier.issn2311-2662
dc.identifier.issn1681-7893
dc.identifier.urihttp://oeipt.vntu.edu.ua/index.php/oeipt/article/view/78
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua/handle/123456789/3466
dc.description.abstractCompanies must survive in a market, where are a lot of products and competitors which compete to gain the customers. In a such market there are some factors which influences the growing of the complexity of customer relationships. Some of these factors are: the compression of the marketing cycle times, the increasing of marketing costs, the avalanche of new products offering and the existence of niche competitors. The companies must react quickly to the challenges of these factors, reaction which consist in the right offer to the right person at the right time trough the right channel. CRM involves new ways of interacting with the customers which promises higher returns on investments for businesses by enhancing customer-oriented processes such as sales, marketing, and customer service. Data mining- techniques for automate detecting of relevant patterns in databases- helps companies build personal and profitable customer relationships by identifying and anticipating the needs of customers throughout the customer lifecycle.en
dc.description.abstractКомпанії повинні вижити в умовах ринку , де багато продуктів і конкурентів , які конкурують , щоб отримати клієнтів . У такому ринку є деякі чинники , які впливають на зростаючу складність відносин з клієнтами. Деякі з цих факторів є : стиснення раз маркетингового циклу , збільшення витрат на маркетинг , лавина нову пропозицію продуктів і існування нішу конкурентів. Компанії повинні швидко реагувати на виклики цих факторів , реакцію , яка полягає в правильне пропозицію з потрібною людиною в потрібний час через правий канал. CRM включає в себе нові способи взаємодії з клієнтами , яка обіцяє високу віддачу від капіталовкладень для підприємств шляхом розширення орієнтованих на клієнта процесів , таких як продажі , маркетинг , і обслуговування клієнтів. Дані гірничо - методи автоматизації виявлення відповідних моделей в базах даних , допомагає компаніям будувати особисте і вигідних відносин з клієнтами шляхом виявлення і прогнозування потреб клієнтів по всьому життєвого циклу клієнта.uk
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherВНТУuk
dc.subjectdata mining applicationsuk
dc.subjectcustomer relationship managementuk
dc.subjectknowledge discovery in databasesuk
dc.titleStudy of improving the customer relationship management by data mining applicationsen
dc.title.alternativeДослідження вдосконалення управління взаємовідносин з клієнтами додатками інтелектуального аналізу данихuk
dc.typeArticle


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію