Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorЙосипенко, О.uk
dc.contributor.authorYosypenko, O.en
dc.date.accessioned2022-06-22T10:50:38Z
dc.date.available2022-06-22T10:50:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationЙосипенко О. Вітґенштайн та феноменологія: контроверзи французької інтерпретації [Текст] / О. Йосипенко // Sententiae. – 2021. – № 3. – С. 68-82.uk
dc.identifier.issn2075-6461
dc.identifier.issn2308-8915
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35477
dc.description.abstractАвторка статті зосереджується на проблемі рецепції філософії Вітґенштайна у Франції, що була досить пізньою й призвела до різноманітних та іноді протилежних інтерпретацій його думки навіть у середовищі французьких аналітичних філософів. Застосовуючи соціологічний підхід до проблеми рецепції, авторка виокремлює чинники, які перешкоджали проникненню ідей аналітичної філософії у Францію, поміж яких – потужна інституціоналізація філософії у Франції з притаманними їй традиціоналізмом і консерватизмом, яскраво виражений національний характер французької філософії, а також відверто полемічний характер французької аналітичної філософії, перетворення вибору цієї традиції філософування на етичний та політичний вибір. Ці фактори висвітлено на прикладі аналізу конфліктних інтерпретацій Вітґенштайна Жаком Бувресом і Сандрою Ложʼє: якщо перший створює образ Вітґенштайна як анти-Гусерля, дорікаючи австрійському філософу ігноруванням повсякденного мовлення, то друга пропонує феноменологічне прочитання думки Вітґенштайна засобами філософії повсякденного мовлення. У статті показано, як протилежні інтерпретації філософії Вітґенштайна відтворюють внутрішні конфлікти французького філософського поля.uk
dc.description.abstractThe author of the article focuses on the matter of Wittgenstein's philosophy reception in France. The reception of Wittgenstein's philosophy was quite late and led to different, sometimes opposite interpretations of his thought, even among French analytical philosophers. Applying a sociological approach to the problem of reception, the author identifies factors that hindered the penetration of the ideas of analytical philosophy in France, including the powerful institutionalization of philosophy in France with its inherent traditionalism and conservatism, fully expressed national character of French philosophy, as well as the extremely polemical character of French analytical philosophy, the transformation of the choice of this tradition of philosophizing into an ethical and political choice. These factors are illustrated by an analysis of Wittgenstein's conflicting interpretation of Jacques Bouveresse and Sandra Laugier. If the first creates an image of Wittgenstein as Anti-Husserl, blaming the phenomenologist for ignoring ordinary language, the second proposes a phenomenological reading of Wittgenstein's ideas using the philosophy of ordinary language. The article shows how opposing interpretations of Wittgenstein's philosophy reproduce the internal conflicts of the French philosophical field.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofSententiae. № 3 : 68-82.en
dc.relation.urihttps://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/599
dc.subjectрецепціяuk
dc.subjectфілософське полеuk
dc.subjectфеноменологіяuk
dc.subjectфілософія повсякденного мовленняuk
dc.subjectлінгвістична феноменологіяuk
dc.subjectreceptionen
dc.subjectphilosophical fielden
dc.subjectphenomenologyen
dc.subjectordinary language philosophyen
dc.subjectlinguistic phenomenologyen
dc.titleВітґенштайн та феноменологія: контроверзи французької інтерпретаціїuk
dc.title.alternativeWittgenstein and Phenomenology: Controversies of the French Interpretationen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesВітґенштайн, Л. (1995a). Tractatus logico-philosophicus. In: Вітґгенштайн, Л. Tractatus logico-philosophicus. Філософські дослідження(сс. 22-86). (Є. Попович, пер.). Київ: Основи.uk
dc.relation.referencesВітґенштайн, Л.(1995b).Філософські дослідження. In: Л. Вітґгенштайн, Tractatus logico-philosophicus. Філософські дослідження(сс. 87-310). (Є. Попович, пер.). Київ: Основи.uk
dc.relation.referencesЙосипенко, С. (2020). До проблеми рецепції та впливу в історії філософії. Філософська думка, (2), 6-23. https://doi.org/10.15407/fd2020.02.006uk
dc.relation.referencesЙосипенко, О. (2012). Від мови філософії до філософії мови. Проблема мови у французькій філософії другої половини ХХ - почат ку ХХІ століть.Київ: Український Центр духовної культури.uk
dc.relation.referencesAustin, J. L. (1962a). Sens and Sensibilia. Oxford: Clarendon Press.en
dc.relation.referencesAustin, J. L. (1962b). Philosophical Papers. Oxford: Clarendon Press.en
dc.relation.referencesEngel, P. (1989). Continental insularity: Contemporary French analytical philosophy. In A. P. Grif-fith (Ed.), Contemporary French Philosophy(рp. 1-19). Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511628733.002en
dc.relation.referencesJoas, H. (1993). Pragmatism and Social Theory. Chicago: University of Chicago Press.en
dc.relation.referencesWittgenstein, L. (1964). Philosophische Bemerkungen. Blackwell: Oxford.en
dc.relation.referencesBourdieu, P. (2002). Les conditions sociales de la circulation internationale des idées. Actes de la recherche en siences sociales,145, 3-8. https://doi.org/10.3917/arss.145.0003fr
dc.relation.referencesBourdieu, P. (2003). Méditations pascaliennes. Paris: Seuil.fr
dc.relation.referencesBouveresse, J. (1987). Le mythe de l’intériorité. Paris: Minuit.fr
dc.relation.referencesBouveresse, J. (1991). La philosophie, la psychologie et pseudo-sience. Paris: Edition de l’Eclat.fr
dc.relation.referencesBouveresse, J. (1992). Sur quelques conséquences indésirables du pragmatisme. In J. P. Cometti (Ed.), Lire Rorty (pр. 43-54). Paris: Edition de l’Eclat.fr
dc.relation.referencesChauviré, Ch. (2001). Pourquoi moraliser les normes cognitives? Cités, 5(1), 87-92. https://doi.org/10.3917/cite.005.0087ffr
dc.relation.referencesDescombes, V. (2013). Exercices d’humanité. Paris: Les Petits Platons.fr
dc.relation.referencesFrege, G. (1971). Sens et dénotation. In G. Frege, Ecrits logiques et philosophiques (pp. 102-126). Paris: Seuil.fr
dc.relation.referencesGranel, G. (1968). Le Sens du temps et de la perception chez E. Husserl. Paris: Gallimard.fr
dc.relation.referencesLaugier, S. (2001). Quel avenir pour la philosophie analytique en France? Cités, 5(1), 141-158. https://doi.org/10.3917/cite.005.0139fr
dc.relation.referencesLaugier, S. (2002). Wittgenstein et la science: au-delà des mythologies. In P. Wagner (Ed.), Les philosophes et la science (1-9). Paris: Gallimard.fr
dc.relation.referencesLaugier, S. (2004). Aspect, sens et perception: l’idée de phenomenologie linguistique. In J. Benoist, & S. Laugier. (Eds.), Husserl et Wittgenstein. De la description de l’expérience à la phénoménologie linguistique (рр. 211-241). Hildesheim [etc.]: Olms.fr
dc.relation.referencesPudal, R. (2011). Enjeux et usages du pragmatisme en France (1880–1920). Revue française de sociologie, 52(4), 747-775. https://doi.org/10.3917/rfs.524.0747fr
dc.relation.referencesWittgenstein L. (1994). Remarques sur la philosophie de la psychologie, vol. II (Ed. bilingue. Trad. de l’allemand par G. Granel). Mauvezin : TER.fr
dc.relation.referencesWittgenstein, L. (1984). Remarques mêlées. Mauvezin: TER.fr
dc.relation.referencesWittgenstein, L. (1994). Remarques sur la philosophie de la psychologie. Ed. bilingue (vol. 2). (G. Granel, Trad.). Mauvezin: TER.fr
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/sent40.03.068


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію