Дослідження напружень в рамі автомобільного крана
Автор
Зінько, Р.
Горбай, О.
Поляков, А.
Попович, В.
Щокін, М.
Zinko, R.
Gorbay, O.
Polyakov, A.
Popovych, V.
Shchokin, M.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Розглядається проблематика автомобільних кранів, зокрема досліджуються питання забезпечення міцності несучої конструкції шасі при різних режимах роботи з урахуванням особливостей технологічного циклу.
У автомобільних кранів опорні навантаження розподіляються нерівномірно. Вони залежать не тільки від маси крану та вантажу, але і від положення поворотної частини крану відносно неповоротної, а також від вильоту стріли. Навантаження на опорну поверхню передаються через виносні опори. При роботі автокрана навантаження на кожну виносну опору не залишається постійним.
Розрахункові навантаження, а саме – навантаження від кранової установки та вантажу, враховуватимуть різні значення маси вантажу, вильоту та висоти крана. Їх величина та місцезнаходження визначаються згідно з діаграмою вантажопідйомності крану.
На основі аналізу наукових робіт з впливу просідання виносних опор в ґрунт при роботі автомобільних кранів можна стверджувати, що цей фактор є доволі суттєвим і його необхідно також врахувати при розрахунку на міцність автомобільного крана.В процесі роботи стрілового крана ґрунт під виносними опорами піддається циклічному навантаженню. Причому навантаження на кожну із опор неоднакове і змінюється при кожному робочому циклі, при зміні траєкторії і роботі з різними вантажами.
На основі проведеного порівняльного аналізу існуючих аналогів визначено межі варіації основних технічних параметрів для проектування сімейства спеціальних шасі для автокранів. Розрахунковим шляхом були встановлені небезпечні режими роботи автокрана, вплив як основних параметрів, так і зовнішніх факторів на величину та характер навантаження. Результатами розрахунків є епюри повної деформації, еквівалентних напружень та запасу міцності.
На режимі максимальної вантажопідйомності основне навантаження приходиться на задню частину рами та задні виносні опори. Режими максимальної та мінімальної висоти не є особливо небезпечними. Крім того, чим більша висота, тим менш небезпечним є високий виліт стріли. Велика вантажопідйомність можлива лише на невеликих вильотах та висотах. The problem of truck cranes is considered, in particular, the issues of ensuring the strength of the supporting structure of the chassis in different modes of operation, taking into account the peculiarities of the technological cycle.
In truck cranes, the load loads are unevenly distributed. They depend not only on the weight of the crane and the load, but also on the position of the rotating part of the crane relative to the non-rotating, as well as on the departure of the boom. Loads on the support surface are transmitted through the outriggers. During the operation of the truck crane, the load on each remote support does not remain constant.
Estimated loads, namely loads from the crane installation and cargo, will take into account different values of cargo weight, departure and crane height. Their size and location are determined according to the crane capacity diagram.
Based on the analysis of scientific works on the impact of subsidence of outriggers in the ground during the operation of truck cranes, it can be argued that this factor is quite significant and must be taken into account when calculating the strength of the truck crane. Moreover, the load on each of the supports is different and changes with each operating cycle, when changing the trajectory and working with different loads.
Based on the comparative analysis of existing analogues, the limits of variation of the main technical parameters for the design of a family of special chassis for truck cranes are determined. The dangerous modes of operation of the truck crane, the influence of both the main parameters and external factors on the magnitude and nature of the load were calculated. The results of the calculations are plots of complete deformation, equivalent stresses and margin of safety.
In maximum load mode, the main load falls on the rear of the frame and the rear outriggers. Maximum and minimum altitude modes are not particularly dangerous. In addition, the greater the height, the less dangerous is the high flight of the arrow. Large capacity is possible only on small flights and heights.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35515