dc.contributor.author | Сараєва, І. | uk |
dc.contributor.author | Хрулєв, О. | uk |
dc.contributor.author | Воробйов, О. | uk |
dc.contributor.author | Sarayevа, I. | en |
dc.contributor.author | Khrulev, A. | en |
dc.contributor.author | Vorobiov, O. | en |
dc.date.accessioned | 2022-06-23T12:52:27Z | |
dc.date.available | 2022-06-23T12:52:27Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Сараєва І. Експертна оцінка технічного стану циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля [Текст] / І. Сараєва, О. Хрулєв, О. Воробйов // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 1. – С. 133-139. | uk |
dc.identifier.issn | 2415-3486 | |
dc.identifier.issn | 2413-4503 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35527 | |
dc.description.abstract | Існуючі засоби і методи діагностування не дозволяють швидко, точно й однозначно розрізнити характерні несправності циліндро-поршневої групи та порушення герметичності клапанів бензинового двигуна автомобіля, при цьому результат діагностичного висновку багато в чому визначається досвідом оператора та має суб'єктивний характер внаслідок неточності і суперечливості одержуваних відомостей. У ході дослідження об'єкт діагностування розглядався у вигляді «чорного ящика» з невідомими структурними параметрами, вихідними діагностичними параметрами і параметрами, що впливають. Номенклатура структурних параметрів, які перевіряють, визначена відповідно до існуючих стандартів. На основі вдосконаленого методу діагностування, що оцінює технічний стан циліндро-поршневої групи та герметичність клапанів двигуна за трьома діагностичними параметрами: різниця компресії між циліндрами, темп наростання компресії, тиск картерних газів, - розроблена статистична модель, що дозволяє на відміну від існуючих детермінованих моделей, по-перше, локалізувати несправність циліндро-поршневої групи та герметичності клапанів двигуна, по-друге, формалізувати процес автоматизованої постановки технічного діагнозу; по-третє, забезпечити високий коефіцієнт безрозбірного діагностування. Для оцінки чутливості діагностичного параметра, як випадкової величини, пропонується оцінювати не відносну зміну граничного й номінального значень параметра, а відносну зміну середньостатистичного значення випадкової величини в межах її допустимих значень. Діагностичний параметр вважати стабільним, якщо виконується умова, при якій абсолютна величина допустимого відхилення від середньостатистичного значення не перевершує «трьох сигм». Інформативним вважати той діагностичний параметр, у якого відношення різниці середньостатистичного значення випадкової величини параметра при справному й несправному стані об'єкта до різниці середньоквадратичних відхилень перевищує одиницю. Експертна оцінка технічного стану дорожнього транспортного засобу пов’язана з визначенням діагностичних параметрів, структурних параметрів, а також причин, які викликали зміну цих параметрів. | uk |
dc.description.abstract | Informative dampers and installation methods do not dose the speed, accurately distinguish the nature of the injustice of the cylinder-piston group and check the tightness of the valves of the single-stage model of the engine, which allows a preliminary quality assessment in the production assessment. . During the inspection, the activity of the "black box" is checked for unknown structural elements, the initial diagnostic obligations that affect. The nomenclature of structural parameters that are checked is determined in accordance with existing standards. Based on the advanced model development method produced by the technical condition of the cylinder-piston group and the sealed valve of the engine, model, detailed dosing, statistical information, machines, machines, machines, machines, machines, machines, machines, machines and equipment. first, to localize the unevenness of the cylinder-piston group and the tightness of the engine valve, and secondly, to formally process the process of automated technical diagnosis; thirdly, it will provide a high rate of indiscriminate diagnosis. To assess the sensitivity of the diagnostic value as a random variable, it is proposed to evaluate not the relative change in the limit and nominal value of the controller, the relative change in the average value of the random variable within the allowable value. The diagnostic parameter is considered stable if the condition under which the absolute maximum value from the average value does not exceed "three sigma" is fulfilled. Informative in consideration is the diagnostic parameter in which the ratio of the difference between the average significant value of the random control in good and faulty state of the object to the difference of standard deviations exceeds one. Expert assessment of the technical condition of the road vehicle is associated with the determination of diagnostic parameters, structural parameters, as well as the reasons that caused the change of these parameters. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Вісник машинобудування та транспорту. № 1 : 133-139. | uk |
dc.relation.uri | https://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/248 | |
dc.subject | автомобільний транспорт | uk |
dc.subject | двигун внутрішнього згоряння | uk |
dc.subject | діагностика | uk |
dc.subject | модель | uk |
dc.subject | параметр | uk |
dc.subject | циліндр | uk |
dc.subject | поршень | uk |
dc.subject | кільце | uk |
dc.subject | клапан | uk |
dc.subject | якість | uk |
dc.subject | інформативність | uk |
dc.subject | automobile transport | en |
dc.subject | internal combustion engine | en |
dc.subject | diagnostics | en |
dc.subject | model | en |
dc.subject | parameter | en |
dc.subject | cylinder | en |
dc.subject | piston | en |
dc.subject | ring | en |
dc.subject | valve | en |
dc.subject | quality | en |
dc.subject | informativeness | en |
dc.title | Експертна оцінка технічного стану циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля | uk |
dc.title.alternative | Expert assessment of the technical condition of the cylinder-piston group of the car engine | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | І. Сараєва, «Метод діагностики герметичності камери згорання бензинового двигуна автомобіля», Kazimierz Lejd, Ed. Rzeszow, Poland, 2017, pp. 85-93. | uk |
dc.relation.references | И. Ю. Сараева, «Регрессионный анализ случайной величины компрессии» в Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии: сб. науч. тр. Харьков: Нац. аэрокосм. ун-т «ХАИ», 2011, вып. 51, с. 105-110. | ru |
dc.relation.references | И. Ю. Сараева, В. К. Дибров, «Закономерность распределения случайной величины компрессии в двигателях внутреннего сгорания», Scientific discussion, №38, с. 48-52, 2019. | ru |
dc.relation.references | И. Ю. Сараева, С. С. Цапко, «Определение предельно-допустимых значений технического состояния цилиндра и поршня эмпирическим способом на автомобиле» Slovak international scientific journal, № 36, с. 36-43, 2019. | ru |
dc.relation.references | O. Saraiev, I. Saraieva, I. Gritsuk, V. Volkov, et al., "Automated Diagnostic System for Engine Cylinder-Piston Group," SAE Technical Paper 2020-01-2022, 2020. https://doi.org/10.4271/2020-01-2022. | en |
dc.relation.references | A. Golovan, S. Rudenko, I. Gritsuk, A. Shakhov, et al., “Improving the Process of Vehicle Units Diagnosis by Applying Harmonic Analysis to the Processing of Discrete Signals,” SAE Technical Paper 2018-01-1774, 2018, doi:10.4271/2018-01-1774. | en |
dc.relation.references | I. Gritsuk, V. Volkov, V. Mateichyk, Y. Grytsuk, et al., “Information Model of V2I System of the Vehicle Technical Condition Remote Monitoring and Control in Operation Conditions,” SAE Technical Paper 2018-01-0024, 2018, doi:10.4271/2018-01-0024. | en |
dc.relation.references | I. Gritsuk, E. Zenkin, N. Bulgakov, A. Golovan, et al., "The Complex Application of Monitoring and Express Diagnosing for Searching Failures on Common Rail System Units," SAE Technical Paper 2018-01-1773, 2018, https://doi.org/10.4271/2018-01-1773. | en |
dc.relation.references | Cars Volkswagen “Passat”. Repair manual. - M.: Association of Independent Publishers, 1997. – 254 р. | en |
dc.relation.references | S.V. Afonina, Eds. AUDI 100/A6. All gasoline and diesel engines of automobiles manufactured since 1990. Repair and maintenance manual. Rostov-on-Don, 1996, 316 р. | en |
dc.relation.references | Device, service and car repair VW Passat. Kaunas: Arinas, 1996, 161 р. | en |
dc.relation.references | Arrangement, maintenance, repair and operation of Audi A4/S4 vehicles. 2001, 236 p. | en |
dc.relation.references | The manual for the repair and maintenance of Opel Omega, gasoline. – M.: Petit, 2000, 288 р. | en |
dc.relation.references | Manual for the repair and maintenance of Opel Vectra, gasoline. M.: Petit, 2000, 256 р. | en |
dc.relation.references | Manual for the repair and maintenance of cars Daewoo Nexia since 1994 release. 2001, 272 р. | en |
dc.relation.references | Repair and maintenance manual Ford Mondeo,– M.: Petit, 2001. – 296 р. | en |
dc.relation.references | A. G. Zarubin, Device, service, repair and maintenance of cars BMW 5 Series. Vilnius: Arus Publishing House, 1996, 210 p. | en |
dc.relation.references | Manual for the repair and maintenance of BMW 5, gasoline – M.: Petit, 2000, 224 p. | en |
dc.relation.references | Manual for the repair and maintenance of Skoda Felicia, gasoline M.: Petit, 2000, 252 р. | en |
dc.relation.references | Repair and maintenance manual for Mercedes 190, 190E & 190D. M.: Petit, 2000, 272 р. | en |
dc.relation.references | Manual for the repair and maintenance of Renault 19 gasoline / diesel. M.: Petit, 2000, 272 р. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-133-139 | |