Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorДитятьєв, О.uk
dc.contributor.authorDityatyev, O.en
dc.date.accessioned2022-06-23T13:28:25Z
dc.date.available2022-06-23T13:28:25Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationДитятьєв О. Побудова моделі проблемної ситуації в транспортних системах [Текст] / О. Дитятьєв // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 2. – С. 18-25.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35531
dc.description.abstractІснуючі способи діагностування рульового керування можна охарактеризувати низькою ефективністю. З різних причин як декларативні, так і реально існуючі (підтримувані обладнанням) способи, як правило, мають низьку точність і нездатність локалізувати несправності. Вбудоване діагностування автомобіля не може вплинути на ситуацію через малу кількість датчиків в системі рульового керування. До причин низької точності способів слід віднести конструктивні особливості, малу доступність компонентів (низьку ремонтопридатність). Труднощі в локалізації несправностей обумовлені структурною схемою, яка характеризується паралельно-послідовною побудовою. Проаналізовано параметри способів діагностики, запропонований спосіб, заснований на обліку структури рульового керування, при реалізації якого тестові впливи прикладаються до керованих коліс. Всього необхідно провести три вимірювання люфтів і в результаті математичної обробки результатів стає можливим локалізувати несправність в трьох ланках послідовних елементів рульового механізму або рульового приводу. Відповідно до цього підходу, рульове керування розглядається як сукупність трьох структур – паралельної та двох послідовних.Як модель використовувалося рульове керування з рейковою передачею. Тут у паралельну структуру входять елементи рульової трапеції: поворотний важіль, лівий та правий; рульова тяга, ліва та права; рульова рейка - лівий та правий шарніри. У ліву послідовну структуру входять: поворотний важіль, лівий; рульова тяга, ліва; шарнір кермової рейки, лівий; рульова передача, рульовий вал, кермо. Відповідно, до послідовної правої структури входять аналогічні елементи з ознакою «правий». Структура люфтів рульового керування розглядається аналогічним чином. В результаті з'являється можливість отримати перетворену систему з трьох рівнянь алгебри, що зв'язують зазори в трьох групах сполучень і люфти в паралельній і двох послідовних структурах рульового керування. Для вимірювання люфтів використовувалися поворотні майданчики стенду BOSCH FWA 4410, в іншому варіанті колеса вивішувалися. В результаті випробувань, проведених на автомобілях VW GOLF, VW PASSAT та RENAULT 25, що мають значні пробіги, були отримані дані, що свідчать про необхідність проведення технічних дій над локалізованими групами сполучення.uk
dc.description.abstractExisting methods of diagnosing steering can be characterized by low efficiency. For various reasons, both declarative and actual (supported by the equipment) methods, as a rule, have low accuracy and inability to localize faults. The car's built-in diagnostics cannot affect the situation due to the small number of sensors in the steering system. The reasons for the low accuracy of the methods include design features, low availability of components (low maintainability). Difficulties in localization of malfunctions are caused by the structural scheme which is characterized by parallel - consecutive construction. The parameters of diagnostic methods are analyzed, the proposed method is based on the structure of the steering, in the implementation of which test effects are applied to the steered wheels. In total it is necessary to carry out three measurements of backlashes and as a result of mathematical processing of results it becomes possible to localize malfunction in three links of consecutive elements of the steering mechanism or a steering drive. In accordance with this approach, steering is considered as a set of three structures - parallel and two sequential.Rack and pinion steering was used as a model. Here, the parallel structure includes elements of the steering linkage: swing arm, left and right; steering rod, left and right; steering rack - left and right hinges. The sequential structure - left, includes a swing arm, left; steering rod, left; steering rack hinge, left; steering gear, steering shaft, steering wheel. Accordingly, the sequential structure of the right includes similar elements with the attribute "right". The structure of the steering play is considered in a similar way. As a result, it becomes possible to obtain a transformed system of three algebraic equations connecting clearances in three groups of mates and backlashes in parallel and two sequential steering structures. To measure the backlash, the turntables of the BOSCH FWA 4410 stand were used; in another version, the wheels were hung out. As a result of tests carried out on VW GOLF, VW PASSAT and RENAULT 25 vehicles with significant mileage, data was obtained indicating the need for technical interventions on localized groups of interfaces.en
dc.language.isoruuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 18-25.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/256
dc.subjectрульове керуванняuk
dc.subjectструктураuk
dc.subjectдіагностуванняuk
dc.subjectаналіз способівuk
dc.subjectлокалізація несправностейuk
dc.subjectsteeringen
dc.subjectstructureen
dc.subjectdiagnosticsen
dc.subjectanalysis of methodsen
dc.subjectlocalization of malfunctionsen
dc.titleОсобливості діагностування рульового керування автомобілівuk
dc.title.alternativeFeatures of driving of the steering wheel driving carsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesА. В. Хабардин, «Способ диагностирования рулевого управления автотранспортных средств», МПК G01M17/06, B62D15/02 №2 437 073 C2, 20.12.2011.ru
dc.relation.referencesВ. В. Попов и Н. А. Шабунин, «Способ измерения люфта в рулевом управлении транспортного средства и устройство для его осуществления,» МПК G01B5/24 G01M17/06, № 2234675, 20.08.2004. [5] А. М. Харазов, А. И. Харланов, С. Ю. Устинов, Т. Ф. Боева и Р. В. Захарбеков, «Способ контроля люфта в рулевом управлении транспортного средства и устройство для реализации способа», МПК G01M17/06, №2129712, 27. 04.1999..ru
dc.relation.referencesВ. Л. Роговцев, А. Г. Пузанков и В. Д. Олдфильд, Устройство и эксплуатация автотранспортных средств, 4-е изд. М.: Транспорт, 1998, 430 с. [7] W Lambrecht. “Play detector for detecting play and inspecting the fastening of parts of stationary motorcars and trailers”, U. S. Patent 3823485, July 16, 1974. [8] И. М. Блянкинштейн, В. И. Иванов, С. А. Храмцов и Д. А. Храмцов, «Способ измерения суммарного люфта рулевого управления автотранспортного средства», МПК G01M17/06, № 2457457, 27.07.2012. [9] О. А. Тронин, И. М. Блянкинштейн и А. Н. Комратов, «Способ измерения суммарного люфта рулевого управления автотранспортного средства», G01M17/06, № 2295714, 12.02.2005.ru
dc.relation.referencesВ. Е. Канарчук, И. П. Курников, И. А. Луйк, «Теоретические основы. Технология» в Техническое обслуживание, ремонт и хранение автотранспортных средств. К.: Выща шк., 1991, 359 с. [11] Ibrahim A. Badiru, John T. Zuzelski and Scott R. Kloess. “Methods and systems for steering system integrity testing”, U. S. Patent 9776657B1, 10.03.2017.ru
dc.relation.referencesПро правила дорожнього руху. Документ 1306-2001-п, редакція від 04.03.2021. Розділ 31. Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання, 31.4.2 Рульове керування. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%BF#Text.uk
dc.relation.referencesДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання» Міністерство інфраструктури України наказ 26.11.2012 № 710 Про затвердження Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z2169-12#Text.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-18-25


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію