Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКривошапов, С.uk
dc.contributor.authorКашканов, В.uk
dc.contributor.authorKrivoshapov, S.en
dc.contributor.authorKashkanov, V.en
dc.date.accessioned2022-06-23T13:43:37Z
dc.date.available2022-06-23T13:43:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationКривошапов С. Оцінка потужності механічних втрат у двигуні, трансмісії та колесах автомобіля на стенді з біговими барабанами [Текст] / С. Кривошапов, В. Кашканов // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 2. – С. 38-45.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35534
dc.description.abstractЕфективність автомобіля розглядається через величину втрат енергії, що витрачається на передачу від двигуна до провідних коліс автомобіля. Проаналізовано аналітичні та експериментальні методи оцінки механічних втрат. Вказані переваги та недоліки дорожніх і стендових випробувань автомобіля в режимах вільного вибігу. Наведено опис діагностичного обладнання – стенду з біговими барабанами, що використовується для імітації руху автомобіля у лабораторних умовах. Розглянуто компоненти обладнання, які необхідні для вимірювання і реєстрації швидкості та моменту на колесах автомобіля. Вказано перелік необхідних датчиків та перетворювачів, які передають інформацію на комп'ютер. Наведено результати вибігу автомобіля на стенді: зміна миттєвої швидкості за часом. Зроблено первинну оцінку регресійної моделі та отримано значення коефіцієнтів методом найменших квадратів відхилень швидкості автомобіля. Розроблено математичну модель подальшої обробки експериментальних даних.Мета математичного моделювання – поділ механічних втрат за силовими агрегатами відокремлено для двигуна, трансмісії та коліс автомобіля. Було здійснено оцінку величини втрат енергії у самому стенді з біговими барабанами. Отримано характеристику стенду, яку необхідно враховувати у процедурі вимірювання. Наведено результати експериментальних досліджень, які отримано для автомобіля ГАЗ-31029. Наведено результати впливу технічного стану агрегатів трансмісії та коліс автомобіля на величину потужності механічних втрат. Було досліджено різний тиск у шинах автомобіля. Отримано графічні залежності потужності механічних втрат залежно від швидкості автомобіля. Розроблено рекомендації щодо діагностування загального стану автомобіля за величиною механічних втрат на стенді з біговими барабанами. Наведено шляхи подальшого вдосконалення методу. Сформульовано основні висновки щодо результатів досліджень.uk
dc.description.abstractThe efficiency of a car is considered through the amount of energy loss spent on transmission from the engine to the driving wheels of the car. Analytical and experimental methods for assessing mechanical losses are analyzed. The advantages and disadvantages of road and bench tests of a car in free run modes are indicated. A description of the diagnostic equipment - a stand with running drums, used to simulate the movement of a car in laboratory conditions is given. The components of the necessary measuring equipment for recording the speed and torque on the wheels of a car are considered. The list of primary measuring sensors and main transducers is indicated, which transmit information to the computer. The results of the car run-out on the stand are given: the change in the instantaneous speed from time to time. The primary assessment of the regression model is made and the values of the coefficients are obtained by the method of least squares of deviations of the vehicle speed. A mathematical model for the subsequent processing of experimental data has been developed. The purpose of mathematical modeling is to separate mechanical losses by power units separately for the engine, transmission and car wheels.An assessment was made of the amount of energy losses in the stand itself with running drums. The characteristic of the stand has been obtained, which must be taken into account in the measurement procedure. The results of experimental studies for the GAZ-31029 car are presented. The results of the influence of the technical condition of transmission units and vehicle wheels on the value of the power of mechanical losses are presented. Car tire pressure studies have been conducted. The graphical dependences of the power of mechanical losses depending on the speed of the car are obtained. Recommendations have been developed for diagnosing the general condition of the vehicle by the amount of mechanical losses at the stand with running drums. The ways of further improvement of the method are given. The main conclusions based on the research results are formulated.en
dc.language.isoruuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 38-45.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/259
dc.subjectавтомобільuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectенергіяuk
dc.subjectвтратиuk
dc.subjectдіагностичне обладнанняuk
dc.subjectвимірюванняuk
dc.subjectстенд із біговими барабанамиuk
dc.subjectcaren
dc.subjectefficiencyen
dc.subjectenergyen
dc.subjectlossesen
dc.subjectdiagnostic equipmenten
dc.subjectmeasurementen
dc.subjecttreadmill standen
dc.titleОцінка потужності механічних втрат у двигуні, трансмісії та колесах автомобіля на стенді з біговими барабанамиuk
dc.title.alternativeEstimation of the power of mechanical losses in the engine, transmission and wheels of car on the stand with running drumsen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesИ. И. Тимченко, «Автомобильные двигатели: Теория рабочего цикла, системы питания и наддува, динамика и уравновешенность». Киев, УМК ВО, 1990. 260 с.ru
dc.relation.referencesМ. С. Высокций, Ю. Ю. Беленький и В. В. Московкин, «Топливная экономичность автомобилей и автопоездов». Минск, Наука и техника, 1984. 208 с.ru
dc.relation.referencesА. А. Токарев, «Топливная экономичность и тягово-скоростные качества автомобиля». Москва, Машиностроение, 1982. 224 с.ru
dc.relation.referencesР. В. Иванов, «Диагностирование ДВС по параметру мощности механических потерь». автореф. канд. техн. наук; 05.22.10. Волгоград, 2010. 16 с.ru
dc.relation.referencesВ. А. Петрушков. «Связь коэффициента сопротивления качению автомобиля (автопоезда) с обобщенными параметрами его движителя». Обобщенный метод расчета сопротивлений с различными типами привода, Труды НАМИ, вып. 73, 1965, с. 24-26.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко и А. Н. Туренко, Системотехника транспорта (на примерах автомобильного транспорта). Харьков: РИО ХГАДТУ, 1998, Т. 1, 255 с.ru
dc.relation.referencesЭ. Х. Рабинович. «Исследование и совершенствование методов и средств стендовой проверки автомобильных тормозов». автореф. канд. техн. наук; 05.22.10. Харьков: ХАДИ, 1981, 229 с.ru
dc.relation.references. Х. Рабинович, З. Э. Кемалов и А. В. Сосновый. «Определение сопротивлений движению автомобиля методом однократного выбега». Автомобильный транспорт, № 22, 2008. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/n/opredelenie-soprotivleniy-dvizheniyu-avtomobilya-metodom-odnokratnogo-vybega (дата обращения: 06.11.2021).ru
dc.relation.referencesВ. В. Рябинин, А. И. Герасимов и В. В. Терентьев, «Определение коэффициента сопротивления качению и фактора обтекаемости автомобиля по результатам дорожных испытаний методом выбега». Аграрный вестник Верхневолжья, № 3(20), с. 72-76, 2017.ru
dc.relation.referencesВ. А. Банников. «К вопросу экспериментального определения воздушного сопротивления движению автомобиля и сопротивления качению колеса». Вестник Донецкой академии автомобильного транспорта, № 4, с. 67-71, 2013.ru
dc.relation.references. Х. Рабинович Я. Н. Замай и В. А. Иршенко. «Определение коэффициентов сопротивления движению по выбегу автомобиля». Вестник ХНАДУ, № 75, 2016. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/opredelenie-koeffitsientov-soprotivleniya-dvizheniyu-po-vybegu-avtomobilya (дата обращения: 06.11.2021).ru
dc.relation.referencesВ. В. Мелешин и Б. С. Науменко. «Методика диагностирования автотранспортных средств на инерционном стенде по мощностным показателям». Интеллект. Инновации. Инвестиции, № 1, с. 60-66, 2018.ru
dc.relation.referencesВ. О. Зуєв, С. І. Кривошапов, Е. Х. Рабінович, М. Х. Буравцев, і В. А. Кашканов, «Оцінка запропонованого методу вимірювання моменту інерції частин приводу автомобіля за розгоном та вибігом». Вісник машинобудування та транспорту, № 12(2), с. 54-60, 2020. DOI: 10.31649/2413-4503-2020-12-2-54-60.uk
dc.relation.referencesTianjun Zhu1, Fudong Zhang, Jianying Li, Fei Li and, Changfu Zong, «Development Identification Method of Inertia Properties for Heavy Truck Engine Based on MIMS Test Rig», in ICMME 2017, MATEC Web of Conferences 153, 04009 (2018), DOI: 10.1051/matecconf/201815304009.en
dc.relation.referencesD. MacInnis, W. Cliff and K. Ising, «A Comparison of Moment of Inertia Estimation Techniques for Vehicle Dynamics Simulation». SAE Technical Paper, 970951, 1997, DOI: 10.4271/970951.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-38-45


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію