Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКруць, Т.uk
dc.contributor.authorПопович, В.uk
dc.contributor.authorЗінько, Р.uk
dc.contributor.authorПоляков, А.uk
dc.contributor.authorKrutz, T.en
dc.contributor.authorPopovych, V.en
dc.contributor.authorZinko, R.en
dc.contributor.authorPolyakov, A.en
dc.date.accessioned2022-06-23T13:49:24Z
dc.date.available2022-06-23T13:49:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationМетодика вибору рушія для машин спеціального призначення [Текст] / Т. Круць, В. Попович, Р. Зінько, А. Поляков // Вісник машинобудування та транспорту. – 2021. – № 2. – С. 46-51.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35535
dc.description.abstractЗдатність пересуватися по різних типах ґрунтів – один з основних показників ефективності використання мобільних машин в умовах бездоріжжя. Рух таких спеціальних мобільних машин здійснюється за рахунок взаємодії рушія з опорною поверхнею. Тому істотні резерви підвищення продуктивності і зниження собівартості технологічних і транспортних робіт закладені в зниженні витрат енергії при взаємодії рушія з поверхнею.На процес взаємодії колісного рушія з опорною поверхнею, що деформується, встановлено, що параметри цієї взаємодії залежать від низки чинників: нормального навантаження, кутової швидкості обертання і крутного моменту. В загальному випадку параметри взаємодії кожного рушія змінюються при зміні режиму руху колісного транспортного засобу, і можливість зміни тиску повітря в шинах при русі по різних опорних поверхнях дозволяє підвищити експлуатаційні характеристики колісного транспортного засобу.При дослідженні роботи гусеничного рушія встановлено, що крок гусеничного обводу, жорсткість гусеничного рушія на розтягування, кутова жорсткість повороту двох сусідніх траків, зниження кроку гусеничного ланцюга, зменшення жорсткості гусениці на розтягування, збільшення кутової жорсткості повороту двох сусідніх траків, впливають на ефективність роботи машини.Наукова новизна дослідження полягає у розробці методики вибору рушія спеціальної мобільної машини, яка працює в умовах бездоріжжя, у процесі її проектування.Колісний чи гусеничний рушій в основному визначатимуть продуктивність і ефективність роботи машин спеціального призначення. Вибір рушія для спеціальних мобільних машин проводиться на основі набору критеріїв. Критерії визначають важливість реалізації поставлених завдань стосовно ефективності функціонування. Знаючи несівну здатність ґрунтів і врахувавши можливість руху конкретної спеціальної мобільної машини залежно від виду ґрунту, можна вибрати той чи інший тип рушія.uk
dc.description.abstractThe ability to move on different types of soils is one of the main indicators of the efficiency of mobile vehicles in off-road conditions. The movement of such special mobile machines is carried out due to the interaction of the propulsion with the support surface. Therefore, significant reserves to increase productivity and reduce the cost of technological and transport works are laid in reducing energy consumption when the engine interacts with the surface. On the process of interaction of the wheel drive with the deformable support surface it is established that the parameters of this interaction depend on a number of factors: normal load, angular velocity and torque. In the General case, the parameters of interaction of each engine change when changing the mode of movement of the wheeled vehicle, and the ability to change the air pressure in the tires when driving on different support surfaces allows to increase the performance of the wheeled vehicleIn the study of the caterpillar, it was found that the pitch of the caterpillar, the stiffness of the caterpillar, the angular stiffness of two adjacent tracks, reducing the pitch of the caterpillar chain, reducing the stiffness of the caterpillar, increasing the angular stiffness of two adjacent tracks, affect the efficiency of the machine.The scientific novelty of the study is to develop a method of choosing the engine of a special mobile machine that works off-road, in the process of its design.Wheel or crawler solutions will mainly determine the performance and efficiency of special purpose vehicles. The choice of engine for special mobile machines is based on a set of criteria. The criteria determine the importance of the implementation of the tasks in relation to the efficiency of functioning. Knowing the sowing capacity of the soil, and taking into account the possibility of movement of a particular special mobile machine depending on the type of soil, you can choose one or another type of engine.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 46-51.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/260
dc.subjectпрохідністьuk
dc.subjectколісний рушійuk
dc.subjectгусеничний рушійuk
dc.subjectкритерії ефективності рушіяuk
dc.subjectметодика вибору рушіяuk
dc.subjectpassabilityen
dc.subjectwheelen
dc.subjectcaterpillaren
dc.subjectcriteria of efficiency of moveren
dc.subjectmethodology of choice of moveren
dc.titleМетодика вибору рушія для машин спеціального призначенняuk
dc.title.alternativeMethodology for choosing a propulsion device for special-purpose vehiclesen
dc.typeArticle
dc.relation.referencesО. О. Можаєв та ін., «Мінімізація втрат потужності тягово-транспортних засобів при русі по опорній поверхні, яка деформується», Східноєвропейський журнал передових технологій, № 1(97), т. 1, с.69–74, 2019. doi: 10.15587/1729-4061.2019.156721.uk
dc.relation.referencesР. В. Зінько, Л. В. Крайник, О. З. Горбай, Основи конструктивного синтезу та динаміка спеціальних автомобілів і технологічних машин. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2019.uk
dc.relation.referencesН. С. Вольская, «Разработка методов расчета опорно-тяговых характеристик колесных машин по заданным дорожно-грунтовым условиям в районах эксплуатации». Дисс. докт. техн. наук: 05.05.03. Москва, 2008. 370 с.ru
dc.relation.referencesС. Б. Шухман, А. С. Переладов, «Оценка воздействия движителей автомобиля на почву». Автомобильная промышленность, № 6, с. 16-19, 2002.ru
dc.relation.referencesА. П. Мохирев, А. А. Керющенко, «Воздействие лесозаготовительных машин на почвенный покров», Актуальные направления научных исследований XXI века: теория и практика, т. 3, № 2-1(13-1), с. 258-262, 2015.ru
dc.relation.referencesИ. Р. Шегельман, «О потенциале гусеничных движителей лесных машин», Инженерный вестник Дона, № 3, 2017. URL: ivdon.ru/ru/magazine /archive /n3y2017/2231.ru
dc.relation.referencesЮ. В. Галышев, Р. Ю. Добрецов, «Эффективность использования опорной поверхности гусеничного движителя при передаче нормальных нагрузок», Научно-технические ведомости СПбГПУ. Сер.: Наука и образование, № 3, с. 272-278, 2013.ru
dc.relation.referencesE. Bakker, H. Pacejka and L. Lidner, “A New Tire Model with Application in Vehicle Dynamics Studies” in Proc. 4th Int. Conf. Automotive Technologies, 1989.en
dc.relation.referencesR. M. Makharoblidze, І. М. Lagvilava, В. В. Basilashvili, & R. М. Khazhomia, “Theory of turn bodies of mountain tandem wheeled self-propelled chassis”. Annals of Agrarian Science, no. 15(3), pp. 339-343, 2017. doi:org/10.1016/j.aasci.2017.05.026.en
dc.relation.referencesG. Motrycz, P. Stryjek, J. Jackowski, M. Wieczorek, J. Ejsmont, G. Ronowski, S. Sobieszczyk, “Research on operational characteristics of tyres with run flat insert”, Journal of KONES. Powertrain and Transport, vol. 19, no. 3, pp. 319-326, 2015. doi: https://doi.org/10.5604/ 12314005.1138141.en
dc.relation.referencesM. I. Malenkov, V. A. Volov, N. K. Guseva, E. A. Lazarev, “Increasing the mobility of Mars rovers by improving the locomotion systems and their control algorithms” Russian Engineering Research, vol. 35, no. 11, pp. 824-831, 2015. doi: https://doi.org/10.3103/s1068798x1511012x.en
dc.relation.referencesCh. V. Boikov, Р. Zhdanovich, S. Sizova, “Design Development of Elastic Wheel-Track and Track Traction Systems of Tractors and Agricultural Machines”, in SAE International Off-Highway and Powerplant Congress and Exposition. 1997. doi: https://doi.org/10.4271/972732.en
dc.relation.referencesKai Lv, Xihui Mu, Lishun Li, “Design and test methods of rubber-track conversion system Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers”, Journal of Automobile Engineering, v. 233, no. 7, pp. 1903-1929, 2018. https://doi.org/10.1177/0954407018794101.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-14-2-46-51


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію