Алгоритмізація бази знань при обслуговуванні легкових автомобілів
Автор
Павленко, В.
Мануйлов, В.
Кужель, В.
Листгартен, В.
Pavlenko, V.
Manuylov, V.
Kuzhel, V.
Listgarten, V.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті розглянуто архітектуру концептуального моделювання бази знань, в результаті чого створюється модель предметної області у вигляді безлічі понять і зв’язків між ними. В основі цього підходу закладається поняття мобільного програмного агенту, який реалізується і функціонує як самостійна спеціалізована комп'ютерна програма або елемент штучного інтелекту.Забезпечення можливості використання знань предметної області стало однією з рушійних сил недавнього сплеску в вивченні штучного інтелекту. Наприклад, для моделей багатьох різних предметних областей необхідно сформулювати поняття часу. Це уявлення включає поняття тимчасових інтервалів, моментів часу, відносних заходів часу і т.п. Якщо одна група вчених детально розробить базу знань, то інші можуть просто повторно використовувати її в своїх предметних областях використовуючи свою базу даних. Створення явних припущень в предметній області, що лежать в основі реалізації, дає можливість легко змінити припущення при зміні наших знань про предметну область.Процес концептуалізації ТО і Р, в першу чергу, передбачає розробку баз в дослідних областях для формалізації і систематизації знань про характерні для цієї області сутностей та явищах. Тобто використовування понять з області технічного обслуговування несуперечливим чином по відношенню до теорій знань.В кінцевому підсумку в роботі виконана актуалізація математичного моделювання, алгоритмізації та впровадження інтелектуальних систем у сферу технічного обслуговування, що допоможе автоматизувати процес діагностики та перевірки усіх систем автомобіля, полегшити попередження несправностей та вдосконалить процес обслуговування та модернізувати саму систему технічного обслуговування. Розглянутий в роботі підхід алгоритмізації бази знань стану автомобіля в кожний момент часу дає можливість скоротити час перебування автомобіля у сервісному центрі та значно зменшити затрати на проходження ТО при обслуговуванні легкових автомобілів. The article considers the architecture of conceptual modeling of the knowledge base, which creates a model of the subject area in the form of many concepts and relationships between them. This approach is based on the concept of a mobile software agent, which is implemented and functions as an independent specialized computer program or an element of artificial intelligence.Ensuring the use of subject area knowledge has become one of the driving forces of the recent surge in the study of artificial intelligence. For example, for models of many different subject areas it is necessary to formulate the concept of time. This representation includes the concepts of time intervals, time points, relative measures of time, etc. If one group of scientists develops a detailed knowledge base, others can simply reuse it in their subject areas using their own database. Creating explicit assumptions in the subject area, which underlie the implementation, makes it easy to change the assumptions when changing our knowledge of the subject area.The process of conceptualization of TO and P, first of all, involves the development of databases in research areas for the formalization and systematization of knowledge about the characteristics of this area of entities and phenomena. That is, the use of concepts in the field of maintenance in a consistent manner in relation to theories of knowledge.Ultimately, the paper updated mathematical modeling, algorithmization and implementation of intelligent systems in the field of maintenance, which will help automate the process of diagnosis and inspection of all car systems, facilitate fault prevention and improve the maintenance process and modernize the maintenance system itself. The approach of algorithmization of the base of knowledge of a condition of the car in each moment of time considered in work gives the chance to reduce time of stay of the car in the service center and to reduce considerably expenses for passing of MOT at service of cars.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/35539