dc.contributor.author | Бойко, С. М. | uk |
dc.contributor.author | Жуков, О. А. | uk |
dc.contributor.author | Бабій, С. М. | uk |
dc.contributor.author | Мельник, О. Є. | uk |
dc.contributor.author | Риков, Г. Ю. | uk |
dc.contributor.author | Boiko, S. | en |
dc.contributor.author | Zhukov, O. | en |
dc.contributor.author | Babiy, S. | en |
dc.contributor.author | Melnyk, O. | en |
dc.contributor.author | Rykov, G. | en |
dc.date.accessioned | 2022-12-15T08:14:05Z | |
dc.date.available | 2022-12-15T08:14:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Особливості визначення потенціалу розосереджених джерел енергії в умовах авіаційних підприємств [Текст] / С. М. Бойко, О. А. Жуков, С. М. Бабій [та ін.] // Техніка, енергетика, транспорт АПК. – 2022. – № 2. – С. 146–152. | uk |
dc.identifier.citation | Бойко С. М., Жуков О. А., Бабій С. М., Мельник О. Є., Риков Г. Ю. Особливості визначення потенціалу розосереджених джерел енергії в умовах авіаційних підприємств. Техніка, енергетика, транспорт АПК. 2022. № 2. С. 146–152. | uk |
dc.identifier.issn | 2520-6168 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36125 | |
dc.description.abstract | В контексті світової економіки, авіаційному транспорту на сьогодні з поміж інших характеристик, притаманна висока технологічна складність транспортних засобів, підвищення рівня безпеки авіаційного транспорту, посилення заходів захисту авіації від актів незаконного втручання та розвиток сучасних мультимодальних транспортних технологій та інфраструктурних комплексів під різні види транспорту. У зв`язку з світовою тенденцією, безпілотні літальні апарати набули широкого поширення у різних сферах і галузях світової економіки. Між тим, залишається невирішеним питання енергетичної безпеки, як складової авіаційної безпеки на аеродромах та спеціалізованих підприємствах при їх експлуатації, зберіганні та обслуговуванні.
Проблематикою цієї роботи є синтез методу визначення потенціалу розосереджених джерел енергії в умовах авіаційних підприємств. Об`єднання на паралельну роботу розосередженої генерації та мережі дасть синергетичний ефект - появу нових властивостей, яких не було у складових частинах, що проявляється, зокрема, в збільшенні факторів впливу на енергетичні показники, нерегулярності сумарного графіку навантаження об`єднаних систем, зниженні його нерівномірності в добовому, тижневому і сезонному розрізах, зменшенні залежності частоти електричного струму від коливань балансу потужності. У попередніх дослідженнях автори обґрунтовують позитивний ефект від впровадження джерел розосередженої генерації в умовах промислових підприємств, а саме модульність, надійність, місцеве керування, зменшення негативного впливу на екологію та малий пусковий період.
Враховуючи складність технологічного процесу та специфіку функціонування електротехнічного обладнання авіаційних підприємств, актуальною науково-практичною задачею є розробка методу визначення потенціалу розосереджених джерел енергії в умовах цих підприємств.
Для визначення потенціалу джерел розосередженої генерації в умовах авіаційних підприємств, необхідно мати як можна повніші і чіткі дані про електропостачання і електроспоживання навантаження електрообладнанням цих підприємства протягом доби, а також наявність даних про витрати електричної енергії в електромережі електропостачання, особливості експлуатації і електроспоживання навантаження.
На авіаційних підприємствах актуальним та можливим є впровадження в загальну структуру систем електроживлення розосередженої генерації на базі відновлюваних джерел енергії. Запропонований метод визначення потенціалу розосереджених джерел енергії в умовах авіаційних підприємств дозволить ефективно впроваджувати розосереджену генерацію в структури електропостачання авіаційних підприємств. | uk |
dc.description.abstract | In the context of the world economy, air transport today, among other characteristics, is characterized by high
technological complexity of vehicles, increasing the safety of air transport, strengthening measures to protect aviation
from acts of unlawful interference and development of modern multimodal transport technologies and infrastructure for
various modes of transport. Due to the global trend, unmanned aerial vehicles have become widespread in various areas
and sectors of the world economy. Meanwhile, the issue of energy security as a component of aviation security at airfields
and specialized enterprises in their operation, storage and maintenance remains unresolved.
The problem of this work is the synthesis of the method of determining the potential of dispersed energy sources
in aviation enterprises. Combining the parallel operation of dispersed generation and network will give a synergistic
effect -the emergence of new properties that were not in the components, which is manifested, in particular, in increasing
factors influencing energy performance, irregularity of the total load schedule of integrated systems, reducing its
unevenness in daily, weekly and seasonal sections, reducing the dependence of the frequency of electric current on power
balance fluctuations. In previous studies, the authors justify the positive effect of the introduction of sources of dispersed
generation in industrial enterprises, namely modularity, reliability, local governance, reducing the negative impact on
the environment and short start-up period.
Given the complexity of the technological process and the specifics of the operation of electrical equipment of
aviation enterprises, an urgent scientific and practical task is to develop a method for determining the potential of
dispersed energy sources in these enterprises.
To determine the potential of sources of dispersed generation in aviation enterprises, it is necessary to have as
complete and clear data on electricity supply and power consumption of electrical equipment of these enterprises during
the day, as well as data on electricity consumption in the power grid, operation and load consumption.
At aviation enterprises, the introduction of dispersed generation based on renewable energy sources into the
general structure of power supply systems is relevant and possible. The proposed method of determining the potential of
dispersed energy sources in the conditions of aviation enterprises will allow to effectively implement dispersed generation
in the power supply structure of aviation enterprises. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Вінницький національний аграрний університет | uk |
dc.relation.ispartof | Техніка, енергетика, транспорт АПК. № 2 : 146–152. | uk |
dc.subject | розосереджена генерація | uk |
dc.subject | електропостачання підприємств | uk |
dc.subject | потенціал розосереджених джерел енергії | uk |
dc.subject | авіаційні підприємства | uk |
dc.subject | dispersed generation | en |
dc.subject | power supply of enterprises | en |
dc.subject | potential of dispersed energy sources | en |
dc.subject | aviation enterprises | en |
dc.title | Особливості визначення потенціалу розосереджених джерел енергії в умовах авіаційних підприємств | uk |
dc.title.alternative | Peculiarities of determination of reconstruction potential of energy source in the conditions of aviation enterprises | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 621.311.4 | |
dc.identifier.doi | 10.37128/2520-6168-2022-2-15 | |