Оцінка довговічності металоконструкцій автотранспортних засобів
Автор
Буряк, М. В.
Розум, Р. І.
Захарчук, О. П.
Прогній, П. В.
Попович, П. В.
Шевчук, О. С.
Галущак, Д. О.
Buriak, M.
Rozum, R.
Zakharchuk, O.
Prohnii, P.
Popovych, P.
Shevchuk, O.
Galuschak, D.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Дана робота передбачає аналітичні дослідження експлуатаційних характеристик автотранспортних засобів з метою підвищення їхньої надійності та довговічності. Надійність колісних транспортних засобів напряму залежить від надійності їхніх окремих складових. Важливу роль в надійності причіпних транспортних засобів відіграє надійність одного із основних її складових несучої рами. Зазвичай найменш надійними елементами каркаса несучої рами є зварні з’єднання. Під час роботи несуча система причепа сприймає просторове навантаження, що діє на неї під час роботи, а їхній напрям і величина зусиль є випадковими. Існуючі теорії несучих каркасів описують системи навантаження для каркасних металевих конструкцій із симетричними, похилими, вертикальними і горизонтальними зусиллями, які виникають при русі зі швидкостями, близькими до максимальних. При аналітичному розрахунку актуальним з точки зору забезпечення максимальної достовірності та кількісної оцінки складу сумарного напруження є питання точності та правильності розрахунку металевої конструкції несучого каркаса. Вирішення цієї задачі на етапі розробки конструкції та проектування позитивно впливає на точність розрахунків, що в свою чергу веде до значного зростання міцності та прогнозованого терміну служби конструкції. З метою скорочення витрати часу на обчислення та експериментальну оцінку, використовуються довідники, що містять розрахункові показники міцності конструкційно-технологічних варіантів вузлів, які мають більш раціональні показники порівняно з базовими варіантами. В роботі запропоновано алгоритм попередньої оцінки основних експлуатаційних характеристик колісних транспортних засобів, підвищення їхньої продуктивності та надійності на етапі проектування. Прикладом застосування цього алгоритму на вантажопідйомні причепи є система аналізу навантаження на раму універсального причепа «Kröger GmbH THL 20». The article deals with the development of algorithms preliminary assessment of the main operational properties wheeled vehicles - safety bearing the example of trailers at the design stage to improve the level of This work involves analytical studies of the performance of vehicles in order to increase their reliability and durability. The reliability of wheeled vehicles directly depends on the reliability of their individual components. The reliability of one of its main components of the supporting frame plays an important role in the reliability of trailer vehicles. Usually the least reliable elements of the frame of the supporting frame are welded joints. During operation, the load-bearing system of the trailer perceives the spatial load acting on it during operation, and their direction and magnitude of effort are random. Existing load-bearing frame theories describe load systems for frame metal structures with symmetrical and inclined, vertical and horizontal forces that occur when moving at speeds close to the maximum. In analytical calculation, the issue of accuracy and correctness of the calculation of the metal structure of the load-bearing frame is relevant in terms of ensuring the maximum reliability and quantitative assessment of the total stress. Solving this problem at the stage of design development and design has a positive effect on the accuracy of calculations, which in turn leads to a significant increase in strength and projected service life of the structure. In order to reduce the time spent on calculations and experimental evaluation, reference books are used, which contain the calculated strength indicators of structural and technological variants of nodes, which have more rational indicators compared to the basic variants. The algorithm of preliminary estimation of the basic operational characteristics of wheeled vehicles, increase of their productivity and reliability at the design stage is offered in the work. An example of the application of this algorithm to lifting trailers is the load analysis system on the frame of the universal trailer "Kröger GmbH THL 20".
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36162