Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГолуб, Д. В.uk
dc.contributor.authorАулін, В. В.uk
dc.contributor.authorБіліченко, В. В.uk
dc.contributor.authorЗамуренко, А. С.uk
dc.contributor.authorGolub, D.en
dc.contributor.authorAulin, V.en
dc.contributor.authorBilichenko, V.en
dc.contributor.authorZamurenko, A.en
dc.date.accessioned2023-01-18T08:48:36Z
dc.date.available2023-01-18T08:48:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationРеалізація системного підходу при визначенні ефективності функціонування складних регіональних транспортних систем [Текст] / Д. В. Голуб, В. В. Аулін, В. В. Біліченко, А. С. Замуренко // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 1. – С. 44-51.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36165
dc.description.abstractНаведено основні принципи дослідження ефективності складних регіональних транспортних систем в сучасних умовах функціонування. Виявлено, що основою вивчення таких транспортних систем служать принципи їхньої поведінки, що дозволяють встановити вагомі моменти роботи, в залежності від рівня складності. Схематично представлено класифікаційну залежність принципів поведінки складних регіональних транспортних систем. З'ясовано, що вони здатні організовувати свою поведінку на основі раціонального вибору альтернативних рішень з деякої множини вибору рішень, що обумовлює реалізацію їхньої індуктивної поведінки. Зроблено низку припущень, що організація поведінки регіональної транспортної системи ґрунтується на попередніх етапах свого функціонування, які в майбутньому не можуть істотно відрізнятися від минулих. Маючи місткий буфер обміну пам'яті і прогнозуючи подальший хід розвитку ситуацій на основі ретроспективного аналізу, регіональна транспортна система здатна до передбачення майбутніх кроків і планування своєї подальшої поведінки. Застосовано поняття рефлексії щодо організації поведінки складних регіональних транспортних систем та наведено принципи такої поведінки. З’ясовано методологічні рівні дослідження ефективності регіональних транспортних систем, наведено їхню схему та розглянуто сутність. Проаналізовано, що системний підхід об'єднує дослідження на різних методологічних рівнях. Виявлено, що при цьому досліджувану регіональну транспортну систему представляють у вигляді деякої цілісності, що складається з певних структурних елементів та розглядається з точки зору метасистеми, її цілей, на досягнення яких спрямована вся функціональна діяльність. Показано системні дослідження ефективності транспортних систем залежно від міри узагальнення факторів, що враховуються, які можна поділити на узагальнені і детальні, та в залежності від цілей аналізу виділити концептуальний і операційний рівні дослідження. Наведено дерево декомпозиції показників ефективності транспортних систем, що забезпечує змістовність і раціональний взаємозв'язок усіх інших етапів дослідження.uk
dc.description.abstractThe basic principles of research of efficiency of difficult regional transport systems in modern conditions of functioning are resulted. It was found that the basis for the study of such transport systems are the principles of their behavior, which allows to establish the important moments of their work, depending on the level of their complexity. The classification dependence of the principles of behavior of complex regional transport systems is schematically presented. It was found that they are able to organize their behavior on the basis of rational choice of alternative solutions from a set of choice of solutions, which determines the implementation of their inductive behavior. A number of assumptions have been made that the organization of the behavior of the regional transport system is based on the previous stages of its operation, which in the future may not differ significantly from the past. With a large memory buffer and predicting the future of situations based on retrospective analysis, the regional transport system is able to anticipate future steps and plan their future behavior. The concept of reflection on the organization of the behavior of complex regional transport systems is applied and the principles of such behavior are given. The methodological levels of research on the efficiency of regional transport systems are clarified, their scheme is given and the essence is considered. It is analyzed that the systems approach combines research at different methodological levels. It was found that the studied regional transport system is represented in the form of some integrity, consisting of certain structural elements and considered in terms of metasystem, its goals, which are aimed at achieving all functional activities. Systematic studies of the efficiency of transport systems are shown, depending on the degree of generalization of the factors taken into account, can be divided into generalized and detailed, and depending on the objectives of the analysis to distinguish conceptual and operational levels of research. The tree of decomposition of indicators of efficiency of transport systems is given that provides content and rational interrelation of all other stages of research.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 44-51.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/291
dc.subjectрегіональна транспортна системаuk
dc.subjectпідхідuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectпринципиuk
dc.subjectповедінкаuk
dc.subjectетапиuk
dc.subjectпоказникиuk
dc.subjectregional transport systemen
dc.subjectapproachen
dc.subjectefficiencyen
dc.subjectprinciplesen
dc.subjectbehavioren
dc.subjectstagesen
dc.subjectindicatorsen
dc.titleРеалізація системного підходу при визначенні ефективності функціонування складних регіональних транспортних системuk
dc.title.alternativeІmplementation of system approach in determining the efficiency of functioning of complex regional transport systemsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656:338
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, В. В. Біліченко, Д. В. Голуб, А. С. Замуренко, «Особливості дослідження ефективності транспортних систем на етапах життєвого циклу», Вісник машинобудування та транспорту, № 13(1), с. 4-12, 2021.uk
dc.relation.referencesN. Carrasco, “Quantifying public transport reliability in Zurich” in 11th Swiss Transport Research Conference, Monte Verita, Ascona, Switzerland, 2011, pp. 26.en
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, А. В. Гриньків, С. В. Лисенко, Методологічні і теоретичні основи забезпечення та підвищення надійності функціонування автомобільних транспортних систем. – Кропивницький: КОД, 2017, 370 с.uk
dc.relation.referencesП. В. Нікітін, Ефективність логістичного управління перевезеннями вантажів в умовах взаємодії різних видів транспорту. Київ: ВД Дмитра Бураго, 2008, 104 с.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, В. В. Біліченко, А. С. Замуренко, «Побудова моделі проблемної ситуації в транспортних системах», Вісник машинобудування та транспорту, № 14(2), с. 4-9, 2021.uk
dc.relation.referencesО. М. Горяїнов, «Вплив техніко-експлуатаційних показників роботи автотранспорту на ефективність логістичної системи», автореф. дис. канд. техн. наук, Національний транспортний ун-т, Київ, 2004.uk
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, В. В. Біліченко, Д. О. Великодний, «Методологія підходів до дослідження шляхів і сукупності факторів забезпечення належного рівня ефективності і надійності транспортних систем», Вісник машинобудування та транспорту, № 2, с. 4-14, 2017.uk
dc.relation.referencesT. C. Lam, K. A. Small, “The value of time and reliability: measurement from a value pricing experiment”, Transportation Research, Part E 37, pp. 231-251, 2001.en
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, В. В. Біліченко, А. С. Замуренко, «Формування показників оцінки ефективності транспортного процесу перевезень”, Вісник машинобудування та транспорту, № 11(1), c. 4-10, 2020.uk
dc.relation.referencesH. S. Levinson, “The reliability of transit service: an historical perspective”, Journal of Urban Technology, no. 12:1, pp. 99-118, 2005.en
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, Д. В. Голуб, “Реалізація фізико-інформаційного підходу дослідження проблеми підвищення надійності та ефективності функціонування транспортних систем”, Вісник Харківського національного автомобільно-дорожнього університету, вип. 81, с. 3-10, 2018.uk
dc.relation.referencesK. Lyman, “Travel Time Reliability in Regional Transportation Planning”, Master of Urban and Regional Planning Candidate, Field Area Paper, June 2007.en
dc.relation.referencesK. Nichols, “Hampton roads regional travel time reliability study”, Presentation for the Transportation Technical Advisory Committee Meeting, Agenda Item no. 14, June 5, 2013. – 18 p.en
dc.relation.referencesМ. Ф. Дмитриченко, «Основи теорії систем і управління, кн. 1», в Системологія на транспорті. К.: Знання України, 2005, 343 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-44-51


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію