Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorГрицук, І. В.uk
dc.contributor.authorВолков, В. П.uk
dc.contributor.authorУкраїнський, Є. О.uk
dc.contributor.authorВолодарець, М. В.uk
dc.contributor.authorМакарова, Т. В.uk
dc.contributor.authorРижова, В. Ю.uk
dc.contributor.authorGritsuk, I.en
dc.contributor.authorVolkov, V.en
dc.contributor.authorUkrainskyi, Ye.en
dc.contributor.authorVolodarets, M.en
dc.contributor.authorMakarova, T.en
dc.contributor.authorRyzhova, V.en
dc.date.accessioned2023-01-18T09:29:15Z
dc.date.available2023-01-18T09:29:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationОсобливості забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу в умовах експлуатації [Текст] / І. В. Грицук, В. П. Волков, Є. О. Український // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 1. – С. 52-57.uk
dc.identifier.citationГрицук І. В., Волков В. П., Український Є. О., Володарець М. В., Макарова Т. В., Рижова В. Ю. Особливості забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу в умовах експлуатації. Вісник машинобудування та транспорту. 2022. № 1. С. 52-57.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36166
dc.description.abstractПоказано формування методу забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Для вирішення поставлених в роботі завдань в якості методологічної основи дослідження використовувався системний підхід. Розроблено загальну методику проведення наукового дослідження нормування і паливної економічності вантажного транспортного засобу категорії N3 у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Цільовим функціоналом дослідження є поєднання об’єктивних і суб’єктивних факторів експлуатації ТЗ, що забезпечують мінімальну витрату палива. При цьому одночасно вирішується мінімаксна задача, а саме: нормування експлуатаційних показників, паливна економічність ТЗ в умовах експлуатації прагне досягти максимуму, при тому, що витрата палива прагне досягти мінімальних значень. Сформульований загальний підхід до формування методу забезпечення паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем. Процеси вирішення поставлених задач базуються на реалізації системної взаємодії трьох взаємопов’язаних складових: процесної, інформаційної і аналітичної. Показано, що особливість методу полягає в тому, що він передбачає спільне використання всіх наявних методів і засобів отримання інформації про процеси експлуатації ТЗ, про витрату палива, параметри технічного стану і швидкість тощо. Таким чином процес формування методу забезпечення нормування показників експлуатації і паливної економічності транспортного засобу у змінних умовах експлуатації засобами оперативного контролю на основі інтелектуальних транспортних систем передбачає уточнення інформації про витрату палива, фактичний технічний стан, методи й засоби їх реалізації. В статті показано, що вказану задачу на основі інформації про параметри витрати палива і технічний стан можливо виразити, як складну функцію в реалізації відповідних задач.uk
dc.description.abstractThe formation of the method of ensuring the rationing of indicators and management of fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control on the basis of intelligent transport systems is shown. A systematic approach was used as the methodological basis of the research to solve the tasks set in the work. The general technique of carrying out of scientific research of rationing and fuel economy of the freight vehicle of category N3 in variable conditions of operation by means of operative control on the basis of intelligent transport systems is developed. The target function of the study is a combination of objective and subjective factors of vehicle operation, which ensure minimal fuel consumption. At the same time the minimum task is solved, namely: rationing of operational indicators, fuel economy of the vehicle in the conditions of operation tends to reach the maximum, despite the fact that fuel consumption tends to reach the minimum values. The general approach to the formation of the method of ensuring the fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control based on intelligent transport systems is formulated. The processes of solving the tasks are based on the implementation of systemic interaction of three interrelated components: process, information and analytical. It is shown that the peculiarity of the method is that it involves the joint use of all available methods and means of obtaining information about the processes of operation of the vehicle, fuel consumption, parameters of technical condition and speed, and so on. Thus, the process of forming a method to ensure the rationing of performance and fuel economy of the vehicle in variable operating conditions by means of operational control on the basis of intelligent transport systems involves clarifying information on fuel consumption, actual technical condition, methods and means of implementation. The article shows that this task on the basis of information about fuel consumption parameters and technical condition can be expressed as a complex function in the implementation of relevant tasks.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 52-57.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/293
dc.subjectтранспортний засібuk
dc.subjectнормуванняuk
dc.subjectпоказникuk
dc.subjectпаливоuk
dc.subjectекономічністьuk
dc.subjectумови експлуатаціїuk
dc.subjectvehicleen
dc.subjectrationingen
dc.subjectindicatoren
dc.subjectfuelen
dc.subjecteconomyen
dc.subjectoperating conditionsen
dc.titleОсобливості забезпечення нормування показників і керування паливною економічністю транспортного засобу в умовах експлуатаціїuk
dc.title.alternativeFeatures of ensuring standardization of indicators and management of fuel economy of the vehicle in conditions of operationen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.136:004(043.3)
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко, А. Н. Туренко, Системотехника транспорта, 2-е изд., перераб. и доп. Харьков: РИО ХГАДТУ, 1999, 468 с.ru
dc.relation.referencesИ. Н. Аринин, «Повышение эффективности технической эксплуатации автомобилей управлением готовностью парка на основе диагностической информации», дис. … д-ра техн. наук. М.: МАДИ, 1985.ru
dc.relation.referencesМ.Ф. Дмитриченко, В. П. Матейчик, О. К. Грищук, М. П. Цюман, Методи системного аналізу властивостей автомобільної техніки. Київ: НТУ, 2014. 168 с.uk
dc.relation.referencesВ. В. Скалозуб, В. М. Ильман, Прикладной системный анализ интеллектуальных систем транспорта. Днепропетровск: Днепропетровский нац. ун-та ж.-д. трансп. им. акад. В. Лазаряна, 2013. 221 с.ru
dc.relation.referencesІ. В. Грицук, «Концепція забезпечення оптимального температурного стану двигунів і транспортних засобів в умовах експлуатації», дис. … д-ра техн. наук. Харків, 2016..uk
dc.relation.referencesВ. П. Матейчик, М. П. Цюман, «Дослідження впливу регулювальних параметрів на паливну економічність і екологічні показники бензинового двигуна з системою нейтралізації відпрацьованих газів» в Наукові нотатки: міжвуз. зб. Луцьк, 2010, № 28, с. 331-335.uk
dc.relation.referencesВ. П. Матейчик та ін., «Особливості застосування методів визначення і оцінювання показників оптимального температурного стану двигуна і транспортного засобу в умовах експлуатації», Управління проектами, системний аналіз і логістика, вип. 15, ч. 1, с. 108-118, 2015.uk
dc.relation.referencesВ. П. Матейчик та ін., Особливості моделі для дослідження паливної економічності та екологічних показників транспортного засобу з урахуванням прогріву в процесі руху», Вісник Донецької академії автомобільного транспорту, № 4 (2), с. 14–20.uk
dc.relation.referencesВ. П. Матейчик та ін., , «Особливості алгоритму дослідження паливної економічності та екологічних показників транспортного засобу з урахуванням прогріву в процесі руху», в Автомобіль і електроніка. Сучасні технології : електронне наукове фахове видання. Харків: ХНАДУ, 2015, вип. № 8, с. 31-38.uk
dc.relation.referencesВ. П. Матейчик, М. П. Цюман, «Дослідження впливу регулювальних параметрів на паливну економічність і екологічні показники бензинового двигуна з системою нейтралізації відпрацьованих газів», Наукові нотатки, № 28, с. 331-335, 2010.uk
dc.relation.referencesІ. В. Грицук, А. В. Кривопусков, Д. О. Гриценко, «До питання вибору і обґрунтування типу випробувального їздового циклу для дослідження показників токсичності відпрацьованих газів двигунів», у Зб. наук. пр. ДонІЗТ. Донецьк, 2009, № 17, с. 106-119.uk
dc.relation.referencesДСТУ UN/ECE R 83-05:2009. Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження колісних транспортних засобів стосовно викидів забруднювальних речовин залежно від палива, необхідного для двигунів. [Чинний від 2009–10–01]. Київ: Держспоживстандарт України, 2011. 56 с.uk
dc.relation.referencesВ. П. Волков, Ред. Інформаційні системи моніторингу технічного стану автомобілів. Харків: Панов А. М., 2018, 298 с.uk
dc.relation.referencesЄ. О. Український, «Підвищення паливної економічності транспортних засобів категорії N3». 05.22.20, дис. канд техн. наук, Житомир, 2021. 146 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-52-57


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію