Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorМармут, І. А.uk
dc.contributor.authorКашканов, А. А.uk
dc.contributor.authorКашканов, В. А.uk
dc.contributor.authorСебко, Д. П.uk
dc.contributor.authorMarmut, І.en
dc.contributor.authorKashkanov, A.en
dc.contributor.authorKashkanov, V.en
dc.contributor.authorSebko, D.en
dc.date.accessioned2023-01-18T10:44:54Z
dc.date.available2023-01-18T10:44:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationОптимізація інерційної маси гальмівного роликового стенда [Текст] / І. А. Мармут, А. А. Кашканов, В. А. Кашканов, Д. П. Себко // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 1. – С. 106-115.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36170
dc.description.abstractУ статті розглянуті питання моделювання умов для отримання діагностичної інформації при перевірці гальмівних властивостей автомобілів на роликовому стенді. Як показують багато досліджень, роликові стенди інерційного типу дають найбільш достовірну інформацію про технічний стан автомобіля. Це стосується, перш за все, параметрів, що визначають точність моделювання на стенді реальних швидкісних і теплових режимів. Точність діагностування гальмівної системи автомобіля на стенді інерційного типу залежить від багатьох факторів. Одними з визначальних є значення приведених мас обертових елементів в системі «автомобіль-стенд»: ролики, колеса і деталі трансмісії автомобіля. Основним конструктивним параметром інерційного роликового стенда є діаметр ролика. Приведену масу трансмісії можна визначити, вимірюючи моменти інерції окремих її частин і приводячи їх до даної осі. Але це трудомісткий процес і займає багато часу. При цьому приведена маса трансмісії також величина непостійна за рахунок зносу деталей. Тому потрібні методи, що дозволяють визначати приведену масу трансмісії конкретного автомобіля незалежно від ступеня зносу деталей. Для визначення приведеної маси трансмісії використовуються два режими розгону автомобіля на стенді: розгін від приводу стенда, при цьому обертаються два колеса автомобіля; розгін від приводу стенда, при якому обертається одне колесо автомобіля. Виконано аналіз цих режимів і складено рівняння для визначення приведеної маси трансмісії. Виконано аналіз змін моментів інерції колеса і обертових частин автомобіля, а також радіуса колеса. На підставі цього представлено загальну варіацію приведеної маси колеса і пов'язаних з ним обертових частин автомобіля. Ця варіація може істотно вплинути на точність діагностування. Оптимальним шляхом компенсації цієї невизначеності може бути збільшення приведеної маси стенда таким чином, щоб частка приведеної маси колеса і пов'язаних з ним обертових частин автомобіля була невеликою і вносила похибку не більшу допустимої.uk
dc.description.abstractThe article deals with the issues of modeling conditions for obtaining diagnostic information when checking the braking properties of cars on a roller stand. As many studies show, roller stands of inertial type provide the most reliable information about the technical condition of the car. This concern, first of all, the parameters that determine the accuracy of simulation on the stand of real speed and thermal conditions. The accuracy of diagnosing the brake system of a car on an inertial test bench depends on many factors. One of the determining factors is the value of the reduced masses of rotating elements in the "car-stand" system: rollers, wheels and car transmission parts. The main design parameter of the inertial roller stand is the diameter of the roller. The reduced mass of the transmission can be determined by measuring the moments of inertia of its individual parts and bringing them to a given axis. But this is a laborious process and takes a lot of time. At the same time, the reduced mass of the transmission is also variable due to the wear of parts. Therefore, methods are required to determine the reduced mass of the transmission of a particular vehicle, regardless of the degree of wear of parts. To determine the reduced mass of the transmission, two modes of acceleration of the car on the stand are used: acceleration from the drive of the stand, while two wheels of the car rotate; acceleration from the stand drive, in which one wheel of the car rotates. The analysis of these modes is made and the equations for determination of the reduced mass of transmission are made. The analysis of changes in the moments of inertia of the wheel and rotating parts of the car, as well as the radius of the wheel is carried out. Based on this, the general variation of the reduced mass of the wheel and associated rotating parts of the vehicle is presented. This variation can have a significant impact on the accuracy of diagnosis. The optimal way to compensate for this uncertainty may be to increase the reduced mass of the stand so that the proportion of the reduced mass of the wheel and the associated rotating parts of the car is a small part and introduces an error no more than acceptable.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 1 : 106-115.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/284
dc.subjectгальмівна системаuk
dc.subjectроликовий стендuk
dc.subjectприведена масаuk
dc.subjectрадіус колесаuk
dc.subjectдіагностикаuk
dc.subjectbrake systemen
dc.subjectroller standen
dc.subjectreduced massen
dc.subjectwheel radiusen
dc.subjectdiagnosticsen
dc.titleОптимізація інерційної маси гальмівного роликового стендаuk
dc.title.alternativeOptimization of the inertial mass of the brake roller standen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc629.113.004
dc.relation.referencesЭ. Х. Рабинович, «Исследование и совершенствование методов и средств стендовой проверки автомобильных тормозов» дис. канд. техн. наук, ХАДИ, Харьков, 1981.ru
dc.relation.referencesН. Я. Говорущенко, В. П. Волков, Э. Х. Рабинович, И. А. Мармут и В. А. Зуев, Роликовые стенды для проверки тормозных и тяговых свойств автомобилей (теория, расчет и конструирование). Харьков, Украина: ХНАДУ, 2009, 344 с.ru
dc.relation.referencesИ. А. Мармут, «Разработка научно-методических основ проектирования передвижных станций диагностики» дис. канд. техн. наук, ХГАДТУ, Харьков, 2001.ru
dc.relation.referencesДСТУ 3649:2010. Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання. [Чинний від 2011-07-01]. Київ, 2011. 28 с. (Держспоживстандарт України).uk
dc.relation.referencesИ. А. Мармут, «Влияние износа шин и деталей тормозных механизмов на точность стендовой проверки тормозов», Збірник наукових праць ХНАДУ «Автомобільний транспорт», № 16, с. 34-38. 2005.ru
dc.relation.referencesДСТУ 8816:2018. Шини пневматичні для легкових автомобілів та причепів до них. Загальні технічні умови. [Чинний від 2019-10-01]. Київ, 2019. 19 с. (Держспоживстандарт України).uk
dc.relation.referencesИ. А. Мармут, «Моделювання процесу гальмування автомобіля на інерційному роликовому стенді» на Міжнародній науково-практичній конференції «Синергетика, мехатроніка, телематика дорожніх машин і систем у навчальному процесі та науці», Харків, 2017, с. 155-159.uk
dc.relation.referencesИ. А. Мармут, «Математичні моделі стендової діагностики гальмівних систем автомобілів», Науковий журнал Луцького НТУ «Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті», № 2(11), с. 90-96, 2018.uk
dc.relation.referencesМ. М. Гернет, В. Ф. Ратобыльский, Определение моментов инерции, Москва: Машиностроение, 1979.ru
dc.relation.referencesВ. А. Анохин «Опытное определение моментов инерции вращающихся деталей машин», в «Вопросы расчёта, конструирования и исследования автомобиля», Москва: Машиностроение, 1968, с. 129-140.ru
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-15-1-106-115


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію