Порівняльний аналіз математичних та натурних моделей при визначенні коефіцієнту аеродинамічного носового опору
Автор
Носова, Я. В.
Аврунін, О. Г.
Шушляпина, Н. О.
Абделхамід, Ібрагім Юнусс
Саєд, Алофі Бандер Алі
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
В роботі виконано порівняльний аналіз математичних та натурних моделей при
визначенні коефіцієнту аеродинамічного носового опору. Метою роботи є оцінювання
адекватності математичних та натурних моделей при визначенні коефіцієнту
аеродинамічного носового опору для оцінки можливостей розробки підходу
комп'ютерного планування ринохірургічних втручань на основі дослідження
геометричних та функціональних характеристик реальних персонофікованих моделей
внутрішньої структури верхніх дихальних шляхів за діагностичними даними комп'ютерної
томографії. За результатами експериментальних випробувань натурної моделі, яка
отримується методом 3D друку можливо розрахувати значення коефіцієнта
аеродинамічного носового опору за рахунок отримання значень перепаду тиску –
сумарних втрат при відповідних заданих показниках витрати повітря. Розбіжність значень
коефіцієнтів аеродинамічного носового опору при цьому не перевищувала 15% та
пояснюється методичними помилками, що пов’язані з підходами при розрахунках
аеродинамічної моделі носової порожнини, зокрема не можливістю урахування всіх
локальних порушень та їх взаємовпливу, та властивостями пластикової поверхні
повітряних каналів натурної моделі при експериментальних випробуваннях. The paper presents a comparative analysis of mathematical and full-scale models in
determining the aerodynamic nose drag coefficient. The aim of the work is to assess the
adequacy of mathematical and natural models in determining the aerodynamic nose drag
coefficient to assess the possibilities of developing an approach for computer planning of
rhinosurgical interventions based on the study of the geometric and functional characteristics of
real personalized models of the internal structure of the upper respiratory tract according to the
diagnostic data of computed tomography. According to the results of experimental tests of a fullscale
model obtained by 3D printing, it is possible to calculate the value of the aerodynamic nose
drag coefficient by obtaining the pressure drop values - total losses for the corresponding given
air flow rates. The discrepancy between the values of the aerodynamic nose drag coefficients in
this case did not exceed 15% and is explained by methodological errors associated with the
approaches in calculating the aerodynamic model of the nasal cavity, in particular, the
impossibility of taking into account all local disturbances and their mutual influence, and the
properties of the plastic surface of the air channels of the full-scale model during experimental
tests.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36180