Багатовимірна модель організації підприємства за допомогою концепції «шаблон управління будівництвом»
Автор
Менейлюк, О. І.
Нікіфоров, О. Л.
Лукашенко, Л. Е.
Meneylyuk, O.
Nikiforov, A.
Lukashenko, L.
Дата
2021Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Представлено результати дослідження процесів управління підприємствами повного інвестиційно-
будівельного циклу. Проаналізовано принципи використання нової інформаційно-комунікаційної концепції
«шаблон управління будівництвом». Її сутність полягає у створенні інформаційно-комунікаційної моделі, що
використовується для прийняття та моніторингу планувальних, конструктивних, технологічних,
організаційних, експлуатаційних та економічних рішень протягом усього будівельного проекту. Нова концепція
«шаблон управління будівництвом» послугувала базою для розроблення багатовимірної моделі організації
підприємствами повного інвестиційно-будівельного циклу. Принцип дії цієї моделі полягає у співставленні
факторів сталого розвитку підприємства із його організаційними підрозділами та визначенні відповідних
показників ефективності. Це дозволяє збалансовано розподілити бізнес-процеси та відповідальність між
структурними під-розділами організації. На основі багатовимірної моделі організації запропоновано модель
областей управління підприємством повного інвестиційно-будівельного циклу. Ця модель показує предмети
управління інвестиційно-будівельним проектом, які мають бути враховані, та їхню приналежність до
підрозділу. Така модель дає можливість розробити алгоритм вдосконалення методів керівництва
розглянутими підприємствами за рахунок скорочення проміжних ієрархічних ланок та створення додаткових
контурів контролю виробництва. Це досягається за рахунок підвищення прозорості виробництва, а саме:
використання одного об’єднуючого інформаційно-комунікаційного інструменту, що до-зволяє автоматизувати
ряд бізнес-процесів; структурування інформації про проект та-ким чином, щоб вище керівництво могло
отримати її без необхідності використання проміжних ієрархічних ланок управління; виявлення розбіжностей
між діяльністю різних підрозділів при створенні та редагуванні інформаційно-комунікаційної моделі. Відповідний
техніко-економічний ефект полягає у зниженні витрат на управління, підвищенні точності та швидкості
керівних дій і, в кінцевому разі, у скороченні тривалості будівництва. The results of the study of the management processes of enterprises of the full investment and construction cycle
were presented. The principles of using the new information and communication concept "construction management
template" were analyzed. Its essence is to create an information and communication model used to make and monitor
design, technological, organizational, operational and economic decisions throughout the construction project. The new
concept of "construction management template" served as a basis for developing a multidimensional model of
organization of enterprises of the full investment and construction cycle. The principle of this model is to compare the
factors of sustainable development of the enterprise with its organizational units and determine the appropriate
performance indicators. This allows balanced distribution of business processes and responsibilities between the
structural units of the organization. Based on the multidimensional model of the organization, a model of management
areas of enterprise of the full investment and construction cycle was proposed. This model shows the management areas
of investment and construction project to be taken into account and their affiliation to the unit. This model makes it
possible to develop the algorithm for improving the management methods of these enterprises by reducing the
intermediate hierarchical links and creating additional contours of production control. This is achieved by increasing the
transparency of production, namely: using single unifying information and communication tool that allows to automate a
number of business processes; structuring project information so that senior management can obtain it without the need
for intermediate hierarchical management; detecting of discrepancies between the activities of different departments in
the creation and editing of information and communication model. The corresponding technical and economic effect is to reduce management costs, increase the accuracy and speed of management and, ultimately, reduce the duration of
construction.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36241