dc.contributor.author | Шевага, Д. О. | uk |
dc.contributor.author | Городецька, О. К. | uk |
dc.contributor.author | Добровська, Л. М. | uk |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T12:39:06Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T12:39:06Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Шевага, Д. О. Програмний додаток моніторингу рівня стресу на основі моделей класифікації [Електронний ресурс] / Д. О. Шевага, О. К. Городецька, Л. М. Добровська // Наукові праці ВНТУ. – 2022. – № 4. – Режим доступу: https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/667. | uk |
dc.identifier.issn | 2307-5376 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36449 | |
dc.description.abstract | У статті наведено дослідження рівня стресу. Після пандемії COVID-19 та постійного перебування у вимушеній ізоляції, рівень стресу став вищим через зростання тривоги. Тому велику цікавість викликає дослідження основних механізмів стресу та моніторинг різних біофізіологічних і біохімічних реакцій організму на стрес. Надійний біомаркер або індикатор стресу міг би забезпечити точний моніторинг стресу, потенційно дозволяючи запобігти патологічним станам на ранніх стадіях. Тривалий стрес може мати серйозні наслідки для здоров’я. Тому здатність визначати, коли людина перебуває в стані стресу, може бути дуже корисним для запобігання проблем зі здоров’ям, особливо у пацієнтів із суїцидальними думками.
У цій роботі наведені результати дослідження моніторингу рівня стресу шляхом використання в якості прогнозування моделі класифікації, а в якості біосигналу – варіабельність серцевого ритму (HRV) від датчиків електрокардіографії. Проведено кореляцію всіх змінних для того, щоб у навчанні моделей брали участь лише ті, змінні, які мають високу кореляцію зі стресом. Для досягнення поставленої задачі використано методи: штучної нейронної мережи, k-найближчих сусідів (KNN), випадкового лісу, дерева рішень. Модель класифікації випадковий ліс отримала найвищий показник точності прогнозування наявності чи відсутності стресу у людини – 98 %. На основі цієї моделі розроблено програмний додаток на мові програмування R з інтерфейсом користувача, який дозволяє завантажити дані електрокардіограми та отримати висновок щодо рівня стресу. За допомогою додатку користувач може керувати рівнем особистого стресу та вести здоровий спосіб життя. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Наукові праці ВНТУ. № 4. | uk |
dc.relation.uri | https://praci.vntu.edu.ua/index.php/praci/article/view/667 | |
dc.subject | моніторинг стресу | uk |
dc.subject | електрокардіографія | uk |
dc.subject | машинне навчання | uk |
dc.subject | варіабельність серцевого ритму | uk |
dc.subject | алгоритми класифікації | uk |
dc.subject | біосигнали | uk |
dc.subject | дерево рішень | uk |
dc.subject | випадковий ліс | uk |
dc.title | Програмний додаток моніторингу рівня стресу на основі моделей класифікації | uk |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 004.891.3 | |
dc.relation.references | Medically-oriented design for explainable AI for stress prediction from physiological measurements [Електронний ресурс] / Dalia Jaber, Hazem Hajj, Fadi Maalouf, Wassim El-Hajj // BMC Med Inform Decis Mak. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://bmcmedinformdecismak.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12911-022-01772-2. | en |
dc.relation.references | Choi M. Wearable device-based system to monitor a driver’s stress, fatigue, and drowsiness / M. Choi, G. Koo, M. Seo, SW. Kim // IEEE Trans Instrum Meas. – 2017. – № 67. – С. 34 – 45. | en |
dc.relation.references | Thermal Comfort and Stress Recognition in Office Environment [Електронний ресурс] / K. Nkurikiyeyezu, K. Shoji, A. Yokokubo, L. Guillaume // International Conference on Health Informatics. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://www.researchgate.net/publication/330754493_Thermal_Comfort_and_Stress_Recognition_in_ Office_Environment. | en |
dc.relation.references | The SWELL Knowledge Work Dataset for Stress and User Modeling Research / Saskia Koldijk, Maya Sappelli, Suzan Verberne et al.]. // ICMI '14: Proceedings of the 16th International Conference on Multimodal Interaction. – 2014. – С. 291 – 298. | en |
dc.relation.references | Koldijk S. Detecting Work Stress in Offices by Combining Unobtrusive Sensor / S. Koldijk, M. Neerincx, W. Kraaij // IEEE Transactions on Affective Computing. – 2018. – № 2. – С. 227 – 239. | en |
dc.relation.references | Driver stress level detection using HRV analysis [Електронний ресурс] / N. Munla, M. Khalil, A. Shahin, A. Mourad // International Conference on Advances in Biomedical Engineering (ICABME). – 2015. – Режим доступу до ресурсу: https://ieeexplore.ieee.org/document/7323251. | en |
dc.relation.references | Machine learning-based signal processing using physiological signals for stress detection [Електронний ресурс] / A. Ghaderi, J. Frounchi, A. Farnam // Iranian Conference of Biomedical Engineering (ICBME). – 2015. – Режим доступу до ресурсу: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/7404123. | en |
dc.relation.references | EEG signals classification using a new radial basis function neural network and jellyfish meta-heuristic algorithm [Електронний ресурс] / H. Rastegar, D. Giveki, M. Choubin // Evolutionary Intelligence. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://link.springer.com/article/10.1007/s12065-022-00802-2. | en |
dc.relation.references | Naser A. Classification of pleasant and unpleasant odor imagery EEG signals [Електронний ресурс] / A. Naser, O. Aydemir // Neural Computing and Applications. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://link.springer.com/article/10.1007/s00521-022-08171-8. | en |
dc.relation.references | Ekubo E. Using machine learning to predict low academic performance at a Nigerian university / E. Ekubo, B. Esiefarienrhe. // The African Journal of Information and Communication (AJIC). – 2022. – № 30. – С. 1 – 33. | en |
dc.relation.references | Що таке UI/UX дизайн - з чого розпочати навчання [Електронний ресурс] // IT STEP ACADEMY. – 2022. – Режим доступу до ресурсу : https://kiev.itstep.org/blog/what-is-ui-ux-design-where-to-start-learning. | uk |