Підвищення ремонтопридатності автотракторної техніки застосуванням раціональної кількості інструменту
Автор
Біліченко, В. В.
Полянський, О. С.
Дубінін, Є. О.
Молодан, А. О.
Bilichenko, V.
Polianskyi, O.
Dubinin, Ye.
Molodan, A.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Проведений системний аналіз показників ремонтопридатності дозволив встановити їхній зв'язок з іншими властивостями надійності й виконати класифікацію цих показників за техніко-економічними критеріями. На цій основі була виділена й досліджена технологічна складова технічного обслуговування й ремонту, яка полягає в забезпеченості запасними частинами, інструментом і засобами контролю технічного стану. Запропоновано склад показників, що дозволить найбільш повно й відповідно до сучасних вимог оцінювати й нормувати властивість ремонтопридатності засобів транспорту.
Отримано залежність для визначення необхідної кількості інструменту в комплекті запасних частин, інструменту та приладдя (ЗІП), що враховує характеристики надійності машини та характеристики процесу відновлення її працездатності в умовах реальної експлуатації.
Запропоновано підхід щодо розрахунків раціональних комплектів інструментального оснащення автотракторної техніки на прикладі шасі вітчизняного колісного трактора ХТЗ-17221, виконано відповідні розрахунки. Проведений аналіз показує, що при існуючій системі обслуговування й рівні надійності тракторів ХТЗ-17221 в умовах реальної експлуатації для забезпечення коефіцієнта готовності в межах 0,85–0,95 наявність інструменту в комплекті ЗІП має суттєвий вплив.
Аналіз отриманої залежності показує, що для оперативного усунення наслідків відмов тракторів ХТЗ-17221 необхідно мати повний комплект інструменту в наборі ЗІП, передбачений інструкцією з експлуатації. В іншому випадку оперативний час усунення відмов збільшується, що призводить до необґрунтованих простоїв техніки й збільшення витрат у споживачів, особливо в періоди сільськогосподарських робіт. При збільшенні кількості інструменту в комплекті ЗІП до рівня, регламентованого заводською документацією, при збереженні всіх інших параметрів, можливе збільшення коефіцієнта готовності в реальній експлуатації з 0,84 до 0,92. Тобто наявність інструменту в комплекті ЗІП суттєво підвищує ефективність використання техніки в умовах реальної експлуатації.
Отримані результати можуть бути використані для підвищення показників ремонтопридатності. The conducted systematic analysis of maintainability indicators allows establishing their connection with other reliability properties and classifying these indicators according to technical and economic criteria. On this basis, the technological component of maintenance and repair, which ensures the provision of spare parts, tools and means of technical condition control, was selected and investigated. Set of indicators that allow to evaluate and standardize the maintainability of means of transport most fully and in accordance with modern requirements is proposed.
The dependence was obtained for determining the required number of tools in a set of spare parts, tools and accessories (STA), which takes into account the reliable characteristics of the machine and the characteristics of the process of restoring its operability under real operating conditions.
The approach to calculations of rational sets of tool equipment for vehicle machinery is proposed on the example of the chassis of the domestic wheeled tractor KhTZ-17221, the corresponding calculations are performed. The conducted analysis shows that with the existing service system and the level of reliability of the KhTZ-17221 tractors in real operation conditions to ensure the readiness factor within 0.85-0.95, the presence of tools in the equipment kit has a significant impact.
The analysis of the obtained dependence shows that in order to quickly eliminate the consequences of the failures of the KhTZ-17221 tractors, it is necessary to have a complete set of tools in the set of STA, provided for in the operating instructions. Otherwise, the operative time for eliminating failures increases, which leads to unjustified downtime of equipment and increased costs for consumers, especially during periods of agricultural work. When increasing the number of tools in the kit of STA to the level regulated by the factory documentation, while maintaining all other parameters, it is possible to increase the readiness factor in real operation from 0.84 to 0.92. That is, the presence of tools significantly increases the efficiency of vehicles using in real operation conditions.
The obtained results can be used to improve maintainability indicators.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36572