Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКашканов, А. А.uk
dc.contributor.authorПальчевський, О. В.uk
dc.contributor.authorKashkanov, A.en
dc.contributor.authorPalchevskyi, O.en
dc.date.accessioned2023-03-28T13:35:46Z
dc.date.available2023-03-28T13:35:46Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКашканов А. А. Інтелектуалізація управління дорожнім рухом як засіб підвищення ефективності транспортної мережі міста в неординарних ситуаціях [Текст] / А. А. Кашканов, О. В. Пальчевський // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 2. – С. 42-50.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36576
dc.description.abstractПроведено оцінку сучасних тенденцій розвитку інтелектуальних систем управління дорожнім рухом та їхня ролі у забезпеченні ефективності функціонування транспортних мереж. Визначено процеси впровадження технологій із розширення потоку оброблюваних даних в існуючі інтелектуальні транспортні системи (ІТС), які забезпечують збільшення швидкодії передачі інформації в них. Наведено класифікацію інформаційних джерел, які стають доступними при переході ІТС на стандарт 5G та забезпечують основу для реалізації технологій уникнення неординарних ситуацій в транспортних мережах. Існуючі методи підвищення ефективності транспортної мережі міста націлені в основному на забезпечення здатності ІТС до прогнозування транспортних потоків. До них належать статистичні і нелінійні методи, методи на основі моделювання, методи штучного інтелекту та комбіновані методи. Реалізація цих методів досягається завдяки збільшенню інформаційного потоку, що надходить з системи. Проведене порівняння цих методів виявило, що вони загалом можуть із високою точністю здійснювати прогнозування, однак незалежно від обраного еталону, частина з них вже перебуває на вершині свого потенціалу в плані застосування в ІТС, а решті ще є куди розвиватись. Придатність методу прогнозування для роботи в умовах реального часу є суттєвою перевагою в забезпеченні ефективного керування транспортними потоками, дозволяє підвищити стійкість транспортної мережі й ефективність ІТС та позитивно впливає на рівень заторів, дорожньої безпеки та екологічного впливу на навколишнє середовище. Найбільш перспективними в плані швидкого та гнучкого вирішення неординарної ситуації є моделі із застосуванням штучного інтелекту або комбінації із ними, засновані на алгоритмах глибокого навчання, які довели свою важливість у передбаченні результатів, прийнятті рішень щодо прогнозів тривалості транспортного потоку та забезпеченні усунення та уникнення заторів на основі пропуску транспортних засобів через перехрестя в залежності від довжини та зміни тривалості сигналів світлофора.uk
dc.description.abstractAn assessment of modern trends in the development of intelligent traffic management systems and their role in ensuring the efficiency of the functioning of transport networks was carried out. The processes of introducing technologies for expanding the flow of processed data into existing intelligent transport systems (ITS) that ensure an increase in the speed of information transmission in them have been determined. The classification of information sources that become available when the ITS transitions to the 5G standard and provide a basis for the implementation of technologies for avoiding extraordinary situations in transport networks is given. Existing methods of improving the efficiency of the city's transport network are mainly aimed at ensuring the ability of ITS to predict traffic flows. These include statistical and nonlinear methods, simulation-based methods, artificial intelligence methods, and combined methods. The implementation of these methods is achieved by increasing the information flow coming from the system. A comparison of these methods revealed that they can generally make predictions with high accuracy, however, regardless of the chosen standard, some of them are already at the peak of their potential in terms of application in ITS, and the rest still have room for development. The suitability of the forecasting method for working in real-time conditions is a significant advantage in ensuring effective management of traffic flows, allows to increase the stability of the transport network and the efficiency of the ITS, and has a positive effect on the level of traffic jams, road safety and ecological impact on the environment. The most promising in terms of a quick and flexible solution to an extraordinary situation are models with the use of artificial intelligence or a combination thereof, based on deep learning algorithms, which have proven their importance in predicting the results, making decisions regarding traffic flow forecasts and ensuring the elimination and avoidance of traffic jams based on the passage of vehicles through the intersection depending on the length and duration of the traffic light signals.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 42-50.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/300
dc.subjectінтелектуальні транспортні системиuk
dc.subjectтранспортні мережіuk
dc.subjectпрогнозування трафікуuk
dc.subjectуправління дорожнім рухомuk
dc.subjectінформаційні потокиuk
dc.subjectнеординарні ситуаціїuk
dc.subjectintelligent transport systemsen
dc.subjecttransport networksen
dc.subjecttraffic forecastingen
dc.subjecttraffic managementen
dc.subjectinformation flowsen
dc.subjectextraordinary situationsen
dc.titleІнтелектуалізація управління дорожнім рухом як засіб підвищення ефективності транспортної мережі міста в неординарних ситуаціяхuk
dc.title.alternativeIntellectualization of traffic management as a means of increasing the efficiency of the city's transport network in emergency situationsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc656.11
dc.relation.referencesEuropean Commission. EU Transport Policy. [Online]. Available: https://europa.eu/european-union/topics/transport_en.en
dc.relation.referencesJ. Mena-Oreja, J. Gozalvez, “A Comprehensive Evaluation of Deep Learning-Based Techniques for Traffic Prediction,” IEEE Access, no. 8, pp. 1-25, 2020. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.2994415.en
dc.relation.referencesВ. В. Аулін, А. В. Гриньків, А. О. Головатий [та ін.] Методологічні основи проектування та функціонування інтелектуальних транспортних і виробничих систем: монографія. Кропивницький: Лисенко В. Ф., 2020. 428 с.uk
dc.relation.referencesА. А. Кашканов, О. В. Пальчевський, “Проблеми функціонування транспортних систем великих міст України в сучасних умовах,” Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті, № 1(18), с. 97-102, 2022. https://doi.org/10.36910/automash.v1i18.764.uk
dc.relation.referencesН. О. Семченко, Є. Б. Решетніков, «Дослідження параметрів руху груп транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міст,» Комунальне господарство міст, № 7(146), с. 12-19. 2018. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2018-7-146-12-19.uk
dc.relation.referencesСтатистика. Офіційний сайт патрульної поліції України. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://patrol.police.gov.ua/statystyka/.uk
dc.relation.referencesImplementing an Intelligent Transportation System: A Bottom-Up Approach to Value Creation. Connect, collect, analyze, deliver – optimize traffic management with intelligent transportation systems. [Online]. Available: https://intellias.com/implementing-intelligent-transportation-system/.en
dc.relation.referencesM. N. Tahir, P. Leviäkangas, M. Katz, “Connected Vehicles: V2V and V2I Road Weather and Traffic Communication Using Cellular Technologies” Sensors, no. 22(3), pp. 1-14, 2022. https://doi.org/10.3390/s22031142.en
dc.relation.referencesM. Hui, L. Bai, Y. Li, Q. Wu, “Highway Traffic Flow Nonlinear Character Analysis and Prediction”, Mathematical Problems in Engineering, no. 8, pp. 1-7, 2015. http://dx.doi.org/10.1155/2015/902191.en
dc.relation.referencesA. Emami, M. Sarvi, S. A. Bagloee, “Using Kalman filter for short-term traffic flow prediction in a connected vehicle environment,” Journal of Modern Transportation, no. 27, pp. 222-232, 2019. https://doi.org/10.1007/s40534-019-0193-2.en
dc.relation.referencesS. Chaudhary, S. Chaudhary, “Video-based Road Traffic Monitoring and Prediction using Dynamic Bayesian Networks,” IET Intelligent Transport Systems, no. 12 (3), pp. 1-8, 2017. https://doi.org/10.1049/iet-its.2016.0336.en
dc.relation.referencesLeslie Pack Kaelblinga, Michael L. Littman, Anthony R. Cassandrac. “Planning and acting in partially observable stochastic domains”, Artificial Intelligence, vol. 101, no. 1–2, pp. 99-134, 1998.en
dc.relation.referencesF. Doshi, D. Wingate, J.B. Tenenbaum,”Infinite dynamic Bayesian networks”, in Proc. of the 28th Int. Conf. Machine Learning, (ICML 2011), Bellevue, Washington, USA, 28 June–2 July 2011, pp. 913–920.en
dc.relation.referencesA. Nasser, V. Simon, “Wavelet‐attention‐based traffic prediction for smart cities,” IET Smart Cities, no. 4(1), pp. 3–16, 2022. https://doi.org/10.1049/smc2.12018.en
dc.relation.referencesW. Yuanqing, L. Jing, “Study of Rainfall Impacts on Freeway Traffic Flow Characteristics,” Transportation Reseach Procedia, no. 25, pp. 1533–1543, 2017. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.05.180.en
dc.relation.referencesC. Wang, X. Pang, Z. Xi, G. Si, “An Elastic Combination Forecasting Method for Urban Road Traffic Status,” Journal of Physics: Conference Series, no. 2, 2019. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1237/2/022027.en
dc.relation.referencesN. Ciont, R. D. Cadar, D. S. Cimpean, “A Road Traffic Prediction Study Based on Weigh-in-Motion Data,” Proceedings of the Romanian Academy Series A, no. 19, pp. 567-574, 2018.en
dc.relation.referencesV. M. Fareeduddeen, J. Sreerambabu, M. M. Riyaz, “Traffic Prediction for Intelligent Transportation System Using Machine Learning,” International Journal for Research in Applied Science & Engineering Technology (IJRASET), no. 10 (8), pp. 922-925, 2022. https://doi.org/10.22214/ijraset.2022.46306.en
dc.relation.referencesV. Geetha, C. K. Gomathy, H. Thommandru, P. V. N. Varma, “A Traffic Prediction for Intelligent Transportation System Using Machine Learning,” International Journal of Engineering and Advanced Technology, no. 10 (4), pp. 166-168, 2021. https://doi.org/10.35940/ijeat.D2426.0410421.en
dc.relation.referencesB. Yogita, P. Raghavendra, “Traffic Prediction for Intelligent Transportation System Using Deep Learning,” International Journal of Research in Engineering, Science and Management, no. 7 (5), pp. 61-62, 2022.en
dc.relation.referencesX. Qiu, L. Zhang, Y. Ren, P. Suganthan, and G. Amaratunga, “Ensemble Deep learning for Regression and Time Series Forecasting,” in IEEE Symposium Series on Computational Intelligence, pp. 1-6, 2014. https://doi.org/10.1109/CIEL.2014.7015739.en
dc.relation.referencesQ. Zhang, H. Wang, J. Dong, G. Zhong, and X. Sun, “Prediction of sea surface temperature using long short-term memory,” IEEE Geoscience and Remote Sensing Letters, no. 14 (10), pp. 1745-1749, 2017. https://doi.org/10.1109/LGRS.2017.2733548.en
dc.relation.referencesA. Sagheer and M. Kotb, “Time series forecasting of petroleum production using deep LSTM recurrent networks,” Neurocomputing, no. 323, pp. 203-213, 2019. https://doi.org/10.1016/j.neucom.2018.09.082.en
dc.relation.referencesX. Luo, D. Li, Y. Yang, and S. Zhang, “Spatiotemporal traffic flow prediction with KNN and LSTM,” Journal of Advanced Transportation., no. 5, pp. 1-10, 2019. https://doi.org/10.1155/2019/4145353.en
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-42-50


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію