dc.contributor.author | Мармут, І. А. | uk |
dc.contributor.author | Кашканов, В. А. | uk |
dc.contributor.author | Marmut, І. | en |
dc.contributor.author | Kashkanov, V. | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-30T07:49:33Z | |
dc.date.available | 2023-03-30T07:49:33Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Мармут І. А. Аналіз критеріїв використання пересувних діагностичних станцій для проведення обов'язкових технічних оглядів автомобілів [Текст] / І. А. Мармут, В. А. Кашканов // Вісник машинобудування та транспорту. – 2022. – № 2. – С. 64-71. | uk |
dc.identifier.issn | 2415-3486 | |
dc.identifier.uri | http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/36588 | |
dc.description.abstract | У статті виконано аналіз критеріїв використання пересувних діагностичних станцій для проведення обов'язкових технічних оглядів автомобілів. Обов'язковий технічний огляд легкових автомобілів є в усіх країнах ЄС. В Україні обов'язковий техогляд для легкових автомобілів скасували у 2011 році. Зараз обов'язкове проходження техогляду передбачене лише для комерційних транспортних засобів: автобусів, вантажівок, ліцензованих таксі.
Підписавши у 2014 році угоду про асоціацію з ЄС, Україна зобов'язалася повернути технічний огляд для всіх власників автомобілів. Ця вимога міститься в 40-й та 45-й директивах ЄС. Реалізувати це зобов'язання держава має не пізніше, ніж за п'ять років після набуття чинності угоди в повному обсязі (до вересня 2022 року). Однак збройна агресія проти держави відсунула вирішення цього питання, напевно, до закінчення війни.
Загалом в Україні понад 10 млн автомобілів, У реєстрі перебувають понад 800 пунктів технічного контролю, які мають право проводити техогляд, чого явно недостатньо. Можна припустити, що при введені техогляду з 10 млн автомобілів одразу потребуватимуть перевірки половина (5 млн автомобілів). На кожен пункт, з розрахунку 5 млн авто на рік, припадає близько 6,25 тис. транспортних засобів (520 на місяць, або 23–24 на добу. Це досить велике навантаження. Крім того, внаслідок бойових дій кількість пунктів ще менша. Гарною альтернативою стаціонарним станціям є пересувні діагностичні станції (ПДС).
Переваги ПДС такі: для роботи станції не потрібно виробниче приміщення; вартість ПДС значно менша, ніж стаціонарний пункт контролю; наявність серійних зразків мобільних станцій (наприклад фірми МАНА); можливість проводити перевірки у місцях дислокації автомобілів. Для визначення доцільності використання ПДС різних конструкцій при проведенні технічних оглядів автомобілів виконано їхнє порівняння за економічними критеріями. Ці критерії враховують особливості використання ПДС для перевірки автомобілів організацій та автомобілів, що належать індивідуальним власникам у різних умовах (місто або сільська місцевість). | uk |
dc.description.abstract | The article analyzes the criteria for using mobile diagnostic stations for mandatory technical inspections of cars. Mandatory technical inspection of passenger cars is available in all EU countries. In Ukraine, mandatory technical inspection for passenger cars was canceled in 2011. Currently, mandatory technical inspection is provided only for commercial vehicles: buses, trucks, licensed taxis.
Having signed the association agreement with the EU in 2014, Ukraine undertook to return the technical inspection for all car owners. This requirement is contained in the 40th and 45th EU directives. The state must implement this obligation no later than five years after the entry into force of the agreement in full (until September 2022). However, armed aggression against the state postponed the resolution of this issue, probably until the end of the war.
In total, there are more than 10 million cars in Ukraine. There are more than 800 technical control points in the registry that have the right to carry out technical inspections, which is clearly not enough. It can be assumed that when technical inspection is introduced, out of 10 million cars, half (5 million cars) need to be inspected immediately. At each point, at the rate of 5 million cars per year, there are about 6.25 thousand vehicles (520 per month, or 23-24 per day. This is quite a heavy load. In addition, as a result of hostilities, the number of points is even smaller. Good mobile diagnostic stations (МDS) are an alternative to stationary stations.
The advantages of МDS are as follows: the operation of the station does not require a production room; the cost of the PDS is much lower than a stationary control point; availability of serial samples of mobile stations (for example, MANA); the possibility of carrying out checks at the locations of cars. In order to determine the expediency of using МDS of different designs during technical inspections of cars, they were compared according to economic criteria. These criteria take into account the peculiarities of using the МDS to check the cars of organizations and cars belonging to individual owners in different conditions (city or countryside). | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Вісник машинобудування та транспорту. № 2 : 64-71. | uk |
dc.relation.uri | https://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/303 | |
dc.subject | обов'язковий технічний огляд | uk |
dc.subject | пересувна діагностична станція | uk |
dc.subject | критерії використання | uk |
dc.subject | mandatory technical inspection | en |
dc.subject | mobile diagnostic station | en |
dc.subject | criteria for use | en |
dc.title | Аналіз критеріїв використання пересувних діагностичних станцій для проведення обов'язкових технічних оглядів автомобілів | uk |
dc.title.alternative | Analysis of the options of using mobile diagnostic stations for the conduct of mandatory technical inspections of vehicles | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 629.113.004 | |
dc.relation.references | ДСТУ 3649:2010. Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання. [Чинний від 2011-07-01]. Київ, 2011. 28 с. (Держспоживстандарт України). | uk |
dc.relation.references | Постанова КМУ України № 137 від 30 січня 2012 р. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dcxxf. Дата звернення: Вересень 24, 2022. | uk |
dc.relation.references | Через рік техогляд може стати обов'язковим для всіх: які авто його не пройдуть і чому. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dcxyc. Дата звернення: Вересень 24, 2022. | uk |
dc.relation.references | Обов’язковий технічний контроль. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dcxxs. Дата звернення: Вересень 24, 2022. | uk |
dc.relation.references | Повернення техогляду для авто: що пропонує Мінінфраструктури. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbsbc. Дата звернення: Вересень 24, 2022. | uk |
dc.relation.references | И. А. Мармут, «Разработка научно-методических основ проектирования передвижных станций диагностики» дис. канд. техн. наук, ХГАДТУ, Харьков, 2001. | ru |
dc.relation.references | И. А. Мармут, «Обоснование использования передвижных станций для проверки автомобилей», на ХVII международной научно-технической конференции «Транспорт, экология – устойчивое развитие», Варна, 2011, с. 325-332. | ru |
dc.relation.references | Патрульна поліція отримала можливість проведення мобільних техоглядів автомобілів. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbtim. Дата звернення: Вересень 24, 2022. | uk |
dc.relation.references | Н. Я. Говорущенко, В. П. Волков, Э. Х. Рабинович, И. А. Мармут и В. А. Зуев, Роликовые стенды для проверки тормозных и тяговых свойств автомобилей (теория, расчет и конструирование). Харьков, Украина: ХНАДУ, 2009, 344 с | ru |
dc.relation.references | Матеріально-технічне забезпечення кафедри ТЕСА ХНАДУ. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbsfd. Дата звернення: Вересень 24, 2022. | uk |
dc.relation.references | Мобільна станція технічного контролю (ОТК). MAHA Maschinenbau Haldenwang GmbH & Co. KG. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://surl.li/dbsdv. Дата звернення: Вересень 24, 2022. | uk |
dc.relation.references | The test container MTL 15. MAHA Maschinenbau Haldenwang GmbH & Co. KG. [Online]. Available: http://surl.li/dcuqd. Accessed on: September 24, 2022. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-64-71 | |