Методика розподілу навантаження на осі вантажного транспортного засобу
Автор
Соларьов, О. О.
Герасименко, В. О.
Таценко, О. В.
Solariov, О. О.
Herasymenko, V. О.
Tatsenko, O. V.
Дата
2022Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Переважна більшість автомобільних доріг в Україні побудована близько 50—60 років тому. Дороги мали розрахункову здатність максимального навантаження 5…6 тонн на вісь, а загальна вага транспортного засобу не повинна була перевищувати 24 тонни.
Розподіл навантаження між осями транспортного засобу має доволі важливе значення. Відповідно до чинного законодавства є відповідні норми навантаження на осі транспортних засобів. Насамперед нерівномірно навантажені осі машини призводять до механічних пошкоджень та зменшення ресурсу роботи автомобіля. По-друге, є негативний вплив на дорожнє покриття, особливо за достатньо високої температури навколишнього середовища та у місцях інтенсивного гальмування транспортних засобів.
Метою статті є дослідження наявних та розроблення нової методики визначення розподілу навантаження на осі двовісного транспортного засобу, який використовує причіп.
У статті проаналізовано фактори, які впливають на розподіл навантаження на осі вантажного автомобіля та розроблено методику, яка допоможе вирішити це питання. Для поліпшення процесу перевезення та рівномірного розподілу навантаження між осями транспортного засобу на багатьох фірмах використовуються різне програмне забезпечення, що дозволяє значно спростити вирішення цього питання.
Під час використанні причепу на гаку транспортного засобу виникає сила, що впливає на розподіл навантаження на осі автомобіля та суттєво додатково навантажує задню вісь. Отримані в статті дані та дані з літературних джерел щодо розподілу навантаження на осі показують такий розподіл: 35 % на передню вісь та 65 % на задню вісь. Під час руху транспортного засобу з причепом в залежності від ваги причепа в динаміці вага може досягати розподілу між передньою та задньою віссю відповідно 20 та 80 %. Запропонована методика дозволяє швидко визначити розподіл навантаження на осі транспортного засобу та вжити заходів для раціонального переозподілу. The vast majority of highways today was built about 50—60 years ago and had a design maximum load capacity of 5…6 tons per axle, and the total weight of the vehicle should not exceed 24 tons.
Thus, the distribution of the load between the axles of the vehicle is quite important. In accordance with the norms of the current legislation, there are appropriate norms for the load on the axles of vehicles. First of all, unevenly loaded car axles lead to mechanical damage and a decrease in the car's service life. Secondly, there is a negative impact on the road sur-face, especially when the ambient temperature is high enough and in places where vehicles brake intensively. In this article, we analyzed the factors that affect the load distribution on the axles of a truck and developed a methodology that will help solve this issue. To improve the process of transportation and equal distribution of the load between the axles of the vehicle on the axle, many companies use different software, which greatly simplifies the solution to this issue.
The purpose of the article is to analyze the existing methods of influencing the load distribution on the axles of a two-axle vehicle that uses a trailer.
When using a trailer, a force occurs on the hook of the vehicle, which in turn affects the distribution of the load on the ax-les of the car and significantly adds additional load to the rear axle. The data obtained in the article and data from the analy-sis of the literature on the distribution of the load on the axles show the following distribution: 35% on the front axle and 65% on the rear axle. During the movement of a vehicle with a trailer, depending on the weight of the trailer in dynamics, the weight can reach a distribution between the front and rear axles of 20 and 80%, respectively. The method developed and presented in the article allows you to quickly determine the distribution of the load on the axles of the vehicle and take measures for rational redistribution.
URI:
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37263