Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorКрасовська, Г. О.uk
dc.contributor.authorСтадник, В. В.uk
dc.contributor.authorМихальчук, І. В.uk
dc.contributor.authorKrasovska, G.en
dc.contributor.authorStadnyk, V.en
dc.contributor.authorMychalchuk, I.en
dc.date.accessioned2023-06-15T06:36:42Z
dc.date.available2023-06-15T06:36:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationКрасовська Г. О. Організаційно-структурні умови розвитку потенціалу креативності в системі менеджменту конкурентоспроможності промислових корпорацій [Текст] / Г. О. Красовська, В. В. Стадник, І. В. Михальчук // Innovation and Sustainability. – 2022. – № 3. – С. 14–25.uk
dc.identifier.issn2786-5940
dc.identifier.issn2786-5959
dc.identifier.urihttp://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/37433
dc.description.abstractУ статті позиційовано місце корпоративного сектору національної економіки у формуванні її конкурентоспроможності на глобальних ринках; виділено недостатній внесок інноваційних чинників у формуванні конкурентоспроможності промислових підприємств, сформовано логічний конструкт дефініції «потенціал креативності» в контексті зв’язку з інноваціями та окреслено мотиваційні умови розвитку креативного середовища в промислових корпораціях. Запропоноване авторське трактування потенціалу креативності економічної організації – як її здатність акумулювати необхідну кількість інтелектуальних ресурсів для генерування креативних (нестандартних) ідей, достатніх для формування ефективної бізнес-моделі економічної діяльності у чинному і стратегічно прогнозованому бізнес-середовищі, проявляючи при цьому креативність і в розвитку структурного капіталу та капіталу відносин. Визначено місце чинника креативності в системі менеджменту конкурентоспроможності промислової компанії. Аргументовано, що організаційно-структурними умовами реалізації потенціалу креативності промислових корпорацій є радикальна децентралізація управління, яка побудована за принципами гетерархічного організаційного структурування. На основі порівняння характеристик організаційної «ієрархії» та «гетерархії» проілюстровано їх принципові відмінності у підходах до управління. Виокремлено особливості гетерархії як ефективної форми нарощування потенціалу креативності в організаційній оболонці корпоративних та інших інтегрованих структур.uk
dc.description.abstractThe article specifies the main directions of innovative changes in business models and business processes of domestic industrial corporations in order to preserve their ability to enter global chains of consumer value creation during the recovery period. According to modern views on the significance of individual components of intellectual capital in the formation of the competitiveness of business entities, creativity is highlighted in their totality, the author's interpretation of the potential of creativity is proposed, and its place in the management system of the competitiveness of an industrial company is determined. The creativity potential of an economic organization is proposed to be considered as its ability to accumulate the necessary amount of intellectual resources for generating creative (non-standard) ideas sufficient for the formation of an effective business model of economic activity in the current and strategically forecasted business environment, while showing creativity in the development of structural capital and relationship capital. It is argued that the organizational and structural conditions for realizing the creative potential of industrial corporations are radical decentralization of management, which is built on the principles of heterarchical organizational structuring. Based on a comparison of the characteristics of organizational "hierarchy" and "heterarchy", their fundamental differences in management approaches are illustrated. The peculiarities of heterarchy as an effective form of increasing the potential of creativity and forming an environment of active innovative search in the organizational shell of corporate and other integrated structures are highlighted.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation and Sustainability. № 3 : 14–25.en
dc.subjectінтелектуальний капіталuk
dc.subjectструктурний капіталuk
dc.subjectінноваціїuk
dc.subjectкреативне середовищеuk
dc.subjectгетерархіяuk
dc.subjectорганізаційна взаємодіяuk
dc.subjectсинергія різноманітностіuk
dc.subjectintellectual capitalen
dc.subjectstructural capitalen
dc.subjectinnovationen
dc.subjectenvironment of creativityen
dc.subjectheterarchyen
dc.subjectorganizational interactionen
dc.subjectsynergy of diversityen
dc.titleОрганізаційно-структурні умови розвитку потенціалу креативності в системі менеджменту конкурентоспроможності промислових корпораційuk
dc.title.alternativeOrganizational and structural conditions for the development of creativity potential in the competitiveness management system of industrial corporationsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc65.014:005
dc.relation.referencesТараненко І. Модифікація глобалізаційно-інноваційної моделі світової економіки на засадах сталого розвитку: нові виміри конкурентоспроможності. Європейський вектор економічного розвитку. 2013. Вип. 1(12). С. 172–185.uk
dc.relation.referencesЗось-Кіор М.В., Брижань К.О. Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах нестабільності. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія «Економічні науки».2017. № 6. С.62-65.uk
dc.relation.referencesЗайцева Л.О. Конкурентоспроможність підприємства: теоретичний аспект управління: монографія. Старобільськ: ДЗ ЛНУ імені Т.Шевченка, 2018. 235 с.uk
dc.relation.referencesВакуленко Ю.В., Олійник А.С., Гевленко О.Є. Системна характеристика управління конкурентоспроможністю підприємства. Агросвіт. 2018. № 18. С. 10—15. DOI: 10.32702/2306&6792.2018.18.10.uk
dc.relation.referencesГоловчук Ю.О., Пчелянська Г.О. Особливості формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі парадигми інноваційного розвитку. Економіка та держава. 2020. №3. С.66-70.uk
dc.relation.referencesStadnyk V., Sokoliuk G., Goncharuk A., Matviiets O. Institutional factors of competitiveness and development of the national economy. Advances in economics, business and management research. 2019. Vol. 99. Pp. 376–380. https://doi.org/10.2991/mdsmes-19.2019.71.en
dc.relation.referencesСпівак С. Менеджмент конкурентоспроможності підприємств: теорія, методика, практика: монографія. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2020. 404 с.uk
dc.relation.referencesХрапкіна В.В. Управління конкурентоспроможністю підприємств. Причорноморські економічні студії. 2020. Вип. № 50. С. 245-248.uk
dc.relation.referencesШульга М. Розроблення напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємства. Підприємництво та інновації. 2020. №12. С. 135-141.uk
dc.relation.referencesБерезіна Л.М., Вараксіна О.В., Олійник А.С., Рак А.Г. Теоретико-методологічні основи управління конкурентоспроможністю підприємства. Агросвіт. 2021. № 21-22. С.35-42.uk
dc.relation.referencesPorter M. E. Competitive Advantage of Nation. New York: Free Press, 1990. 426 p.en
dc.relation.referencesStadnyk V.V., Zamaziy O.V. Innovative factors in the system of value-based management of an industrial enterprise. Actual problems of economics. 2015. No. 9. Pp. 242-249.en
dc.relation.referencesСтадник В.В., Соколюк Г.О., Гризовська Л.О. Інформаційний менеджмент у реалізації потенціалу креативності й різноманітності суб’єктів індустрії гостинності. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2020. № 2. С.155-160.uk
dc.relation.referencesСтратегічні виклики ХХІ століття суспільству та економіці України : в 3 т.; [за ред. В. М. Геєця, В. П. Семиноженка, Б. Є. Кваснюка]. – Т. 3: Конкурентоспроможність української економіки. Київ : Фенікс, 2007.uk
dc.relation.referencesНаука, технології та інновації URL: http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2005 /ni/ind_rik/ind_u /2002.html.uk
dc.relation.referencesОбсяг реалізованої інноваційної продукції (товарів, послуг) за видами економічної діяльності. URL: http://www.ukrstat.gov.ua.uk
dc.relation.referencesОбсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг) за видами економічної діяльності у 2010-2020 роках URL: http://www.ukrstat.gov.ua.uk
dc.relation.referencesХамел Г. Прахалад K. Конкурируя за будущее. Создание рынков завтрашнего дня. Москва: Олимп-Бизнес, 2002. 437 с.ru
dc.relation.referencesWernerfelt B. The Resours-Based View of the Firm: Ten Years Later. Strategic Management Journal. 1995. Vol. 16, № 3. P.171-174.en
dc.relation.referencesWilliamson, O. E. The economic institutions of capitalism: firms, markets, relational contracting. Free press: New York, 1985.en
dc.relation.referencesАзоєв Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. Москва: ОАО «Типография «НОВОСТИ». 2000. 256 с.ru
dc.relation.referencesСтарк Д. Неоднозначность активов и организация разнообразия в постсоциалистических странах. Экономическая социология. 2001. № 2, т.2. С. 115-129ru
dc.relation.referencesFontana W., Buss L.W. The Arrival of the Fittest: Toward a Theory of Biological Organization. Bulletin of Mathematical Biology. 1994. № 56(1). Рр. 1-64.en
dc.relation.referencesСтан науково-інноваційної діяльності в Україні у 2020 році : науково-аналітична записка / Т.В. Писаренко, Т.К. Куранда, Т.К. Кваша та ін. Київ : УкрІНТЕІ, 2021. 39 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/nauka/2021/06/23/AZ.nauka.innovatsiyi.2020.uk
dc.relation.referencesСтадник В.В. Гетерархія як організаційна оболонка ефективної взаємодії різноманітностей у забезпеченні конкурентоспроможності сучасних корпорацій Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2015. № 6. С.132-137.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2022.3.14.25
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2589-5386
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2095-3517


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію