Жіноче підприємництво: ризики, інструменти підтримки, механізми реалізації
Автор
Краус, Н. М.
Краус, К. М.
Поченчук, Г. М.
Kraus, N.
Kraus, K.
Pochenchuk, G.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Представлено особливості становлення жіночого підприємництва та механізми
підтримки в умовах глобальних викликів і воєнного стану. Зазначено, що віртуальна і доповнена
реальність, військовий стан в Україні формують нову українську жінку-лідерку, жінкупідприємицю нової генерації, а саме ділову особистість, яка орієнтована та цілеспрямована на
успіх в бізнесі, що досягнутий власними силами. Розкрито характерні особливості жінокпідприємиць, що відкривають власні бізнеси в Україні та проаналізовано кількість жінокдиректорів і чоловіків-керівників компаній в Україні з 2016–2022 роки, що дало змогу говорити
про наступну тенденцію: за 5 місяців 2023 рік майже половина нових малих бізнесів є жіночими
в Україні; здебільшого українські жінки-підприємиці – це одноосібні власниці одного
підприємства; за формою господарювання жіноче підприємництво це ФОПи, мікро та малий
бізнес.
Представлено стереотипні і традиційні риси чоловіків та жінок, що визначають їхню
здатність до ведення бізнесів. Визначено інструменти й механізми, що дозволять
пришвидшити становлення жіночого бізнесу в Україні. Приведено перелік всіх наявних
державних органів влади та організацій з підтримки жінок і жіночого підприємництва в
Україні в умовах воєнного стану. Розкрито зміст жіночого підприємництва. Відмічено той
факт, що дане підприємництво очікує на підтримку від місцевих та міждержавних
організацій, що зацікавлені в процвітанні жіночих бізнесів та збільшені податкових
надходжень до бюджетів усіх рівнів. Саме дрібний бізнес дає можливість подолати
безробіття, створює нові робочі місця, формує платоспроможність населення. Вказано
перелік бізнес-ідеї для жінок, що є цікавими та перспективними в частині впровадження в
умовах кризи, серед чого названо кондитерський бізнес, коучинг, сфера дитячих товарів і
надання послуг освітнім дітям, заснування маркетингових агенцій. Виокремлено майданчики
та ресурси, де можна знайти потрібну інформацію з допомогою, якої є можливість розвивати
жіночі бізнеси.
Автори статті відстоюють наукову позицію того, що українські жінки є найбільш
прогресивною групою, адже саме вони, швидше за все, отримують вищу освіту, створюють громадські організації та започатковують успішний бізнес. Українські жінки креативні,
інноваційні та ефективні власниці бізнесу і ведуть, як правило, досить прибуткову
підприємницьку справу. Вони не бояться важкої роботи, наполегливі, кмітливі, розумні,
виважені, цілеспрямовані, долають перешкоди з оптимізмом не дивлячись на рівень їх
складності. Творчо й креативно вирішують нагальні проблеми свого бізнесу і відразу знаходять
кілька варіантів їх рішення. Очікується, що популяризація жіночого підприємництва
сприятиме уповільненню зубожіння населення в результаті війни, сприятиме подоланню
бідності, покращить добробут родини. Features of the formation of womenʼs entrepreneurship and support mechanisms in the conditions of global
challenges and martial law are presented. It is noted that virtual and augmented reality, martial law in Ukraine
is forming a new Ukrainian woman-leader, a woman-entrepreneur of a new generation, namely a business
person who is oriented and focused on success in business achieved by her own efforts. The characteristic
features of female entrepreneurs opening their own businesses in Ukraine were revealed and the number of
female directors and male managers of companies in Ukraine from 2016 to 2022 was analyzed, which made it
possible to talk about the following trend: in 5 months of 2023, almost half of new small businesses are female
in Ukraine; mostly Ukrainian women entrepreneurs are sole owners of one enterprise; according to the form of
management, womenʼs entrepreneurship is a private enterprise, micro and small business.
Stereotypical and traditional features of men and women that determine their ability to conduct business
are presented. The tools and mechanisms that will allow to speed up the formation of womenʼs business in
Ukraine have been identified. A list of all existing state authorities and organizations supporting women and
womenʼs entrepreneurship in Ukraine under martial law is given. The content of womenʼs entrepreneurship is
revealed. The fact that this enterprise expects support from local and interstate organizations interested in the
prosperity of womenʼs businesses and increased tax revenues for budgets of all levels was noted. It is small
business that makes it possible to overcome unemployment, creates new jobs, and forms the solvency of the
population. A list of business ideas for women that are interesting and promising in terms of implementation in
crisis conditions is indicated, including the confectionery business, coaching, the field of childrenʼs goods and
providing services to educational children, the establishment of marketing agencies. Sites and resources are
highlighted where you can find the necessary information with the help of which there is an opportunity to
develop womenʼs businesses.
The authors of the article defend the scientific position that Ukrainian women are the most progressive
group, because it is they who most likely receive higher education, create public organizations and start
successful businesses. Ukrainian women are creative, innovative and efficient business owners and, as a rule,
run a fairly profitable business. They are not afraid of hard work, persistent, smart, intelligent, balanced,
purposeful, overcome obstacles with optimism regardless of their level of complexity. Creatively and creatively
solve urgent problems of their business and immediately find several options for their solution. It is expected
that the popularization of womenʼs entrepreneurship will help to slow down the impoverishment of the
population as a result of the war, help to overcome poverty, and improve the well-being of the family.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42509