Аналіз діяльності ключових підприємств телекомунікаційної галузі України та їх конкуренція
Автор
Єпіфанова, І. Ю.
Мотрук, Д. А.
Yepifanova, I.
Motruk, D.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті проаналізовано обсяги продажу товарів і послуг ПрАТ «Київстар» та його
головних конкурентів в телекомунікаційній галузі України. Побудовано матрицю Бостонської
консалтингової групи. Згідно зі стратегією матриці, всі показники обсягу продажів були
розділені на чотири категорії. За допомогою побудованої матриці визначено перспективи
розвитку підприємств телекомунікаційної галузі України та рівень їх конкуренції. Відповідно
до Закону України «Про телекомунікації» виявлено основні принципи діяльності у сфері
телекомунікацій. Визначено, якy часткy ринку мобільного зв’язку в Україні складають Lifecell,
Vodаfone і Київстар. Оцінюючи стан галузі зв’язку України, виявлено численні проблеми з
розвитком ринку мобільного зв’язку, основними з яких можна назвати: нездатність розвивати
ринок, низьку довіру споживачів, погіршення стабільності телекомунікаційних мереж,
неефективне управління мережами, наявність великої кількості сільських, гірських або
економічно депресивних районів, які мають обмежений доступ до телекомунікаційних послуг,
а також занепокоєння щодо здатності постачальників і провайдерів телекомунікацій
використовувати інфраструктуру без упереджень, виключаючи електроенергію, транспорт і
будівельні елементи. Зафіксовано, що майже всі показники ПрАТ «Київстар» переважають
показники своїх головних конкурентів за останній рік, а саме «Lifecell» та «Vodafone». Матриця
Бостонської консалтингової групи (BCG) на основі відносної частки ринку ПрАТ "Київстар"
від «Lifecell» та «Vodafone» продемонструвала, що «Київстар» повністю домінує над своїми
конкурентами. Сформульовано стратегію розвитку для конкуруючих між собою компаній, а
саме: стратегію «Дійних корів» доцільно буде використовувати лідеру телекомунікаційної
галузі України – ПрАТ «Київстар», стратегію «Важких дітей» запропоновано підприємству
«Vodafone», а ось стратегія «Собак» більше підходить компанії «Lifecell», яка переважно
поступається обсягом продажів своїм конкурентам. Розкрито основні проблеми та шляхи їх
вирішення. The article analyzes the volume of sales of goods and services of PJSC "Kyivstar" and its main competitors in the
telecommunications industry of Ukraine. The matrix of the Boston Consulting Group was built. According to the matrix
strategy, all sales volume indicators were divided into four categories. With the help of the constructed matrix, the
development prospects of enterprises in the telecommunications industry of Ukraine and the level of their competition are
determined. In accordance with the Law of Ukraine "On Telecommunications", the main principles of activity in the field
of telecommunications are revealed. It was determined what shares of the mobile communications market in Ukraine are
made up of Lifecell, Vodafone and Kyivstar. Assessing the state of the communications industry in Ukraine, numerous
problems with the development of the mobile communications market were identified, the main ones of which can be called:
the inability to develop the market, low consumer confidence, the deterioration of the stability of telecommunication
networks, inefficient network management, the presence of a large number of rural, mountainous or economically
depressed areas that have limited access to telecommunications services, and concerns about the ability of
telecommunications providers and providers to use infrastructure without prejudice, excluding electricity, transport and
building elements. It is recorded that almost all indicators of PJSC "Kyivstar" exceed the indicators of its main competitors
over the last year, namely "Lifecell" and "Vodafone". The Boston Consulting Group (BCG) matrix based on the relative
market share of Kyivstar PJSC from Lifecell and Vodafone showed that Kyivstar completely dominates its competitors. A
development strategy has been formulated for competing companies, namely: the "Milk Cow" strategy will be appropriate
for the leader of the telecommunications industry of Ukraine - Kyivstar PJSC, the "Difficult Children" strategy has been
offered to Vodafone, but the "Dog" strategy is more suitable for the company "Lifecell", which is mostly inferior to its
competitors in terms of sales. The main problems and ways to solve them are revealed.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42523