Проблеми формування та впровадження стратегічного управління великих компаній України
Автор
Єдинак, В. Ю.
Пікалова, В. В.
Yedinak, V.
Pikalova, V.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
У статті розглянуто проблеми формування та впровадження стратегічного управління
великих компаній України. Проведено дослідження змісту стратегічного управління та його
процесу формування та впровадження в організації. На основі аналізу наукової літератури було
сформульовано власне визначення стратегічного управління. Визначено основні шляхи за
допомогою яких відбувається зростання частки ринку вітчизняних компаній. Проведено аналіз
стратегічного управління найбільших вітчизняних та американських ритейлерів.
За результатами аналізу було узагальнено причини та передумови виникнення існуючих
проблем стратегічного управління в Україні. Було порівняно складові стратегічного управління,
такі як місія, стратегічне бачення та організаційна структура, в одному з найбільших
вітчизняних та американських ритейлерів. Визначено основні групи проблем стратегічного
управління в Україні. Розроблено графічну схему, що відображає зв'язки в механізмі
стратегічного управління для подібних компаній. Шляхом порівняння таких складових як:
визначення стратегічного бачення і формування місії, встановлення довгострокових і
короткострокових цільових показників, публічність, розробка стратегії, реалізація обраної
організаційної стратегії та оцінка діяльності, введення коректив у місію, цільові показники та
оцінки різниць в підходах, запропоновано шляхи вирішення існуючих проблем у напрямках
управління стратегіями. Зазначено провідні елементами стратегічного управління великими
компаніями та перспективи подальшого розвитку у даному напрямку. The article examines the problems of the formation and implementation of strategic management of large
Ukrainian companies. A study of the content of strategic management and its process of formation and
implementation in the organization was conducted. On the basis of the analysis of scientific literature, a proper
definition of strategic management was formulated. The main ways of increasing the market share of domestic
companies are identified. An analysis of the strategic management of the largest domestic and American retailers
was carried out.
Based on the results of the analysis, the reasons and prerequisites for the emergence of existing problems
of strategic management in Ukraine were summarized. The components of strategic management, such as the
mission, strategic vision and organizational structure, were compared in one of the largest domestic and
American retailers. The main groups of strategic management problems in Ukraine have been identified. A
graphic diagram has been developed that reflects the connections in the mechanism of strategic management
for similar companies. By comparing such components as: defining a strategic vision and forming a mission,
setting long-term and short-term targets, publicity, developing a strategy, implementing the chosen
organizational strategy and evaluating activities, introducing corrections to the mission, target indicators and
evaluating differences in approaches, ways of solving existing problems in the areas of strategy management.
The leading elements of strategic management of large companies and the prospects for further development in
this direction are indicated.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42533