dc.contributor.author | Шиманська, О. П. | uk |
dc.contributor.author | Гдаль, І. О. | uk |
dc.contributor.author | Shymanska, O. | en |
dc.contributor.author | Hdal, I. | en |
dc.date.accessioned | 2024-05-31T09:09:28Z | |
dc.date.available | 2024-05-31T09:09:28Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Шиманська О. П. Практичні аспекти реалізації корпоративної соціальної відповідальності (на прикладі вітчизняного банківського сектору) [Текст] / О. П. Шиманська, І. О. Гдаль // Innovation and Sustainability. – 2023. – № 4. – С. 98-107. | uk |
dc.identifier.issn | 2786-5940 | |
dc.identifier.issn | 2786-5959 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42551 | |
dc.description.abstract | В сучасній економіці, як на глобальному, так і національному рівні, простежується зміна
парадигми виключно ринкових цінностей на цінності соціально-економічного розвитку, що
спонукає бізнес при розробці стратегій діяльності враховувати принципи корпоративної
соціальної відповідальності (КСВ), яка репрезентує добровільний відгук на соціальні проблеми,
виконання моральних та етичних вимог, які формує суспільство. Компанії, усвідомлюючи
переваги соціальної проактивної позиції, все більшою мірою на системній основі долучаються
до вирішення соціальних і екологічних проблем, підсилюючи тим самим власну репутацію та
позитивний імідж. Особливо це актуально для банківських установ, які мають специфіку
нестабільного функціонування. Прибутковість банків сьогодні обумовлюється не лише їх
технологічним рівнем щодо надання послуг, а все більшою мірою «профілем» у соціальному
середовищі, підгрунтям якого слугують репутація та дотримання принципів соціальної
відповідальності, що, водночас, виконують роль тригерів у формуванні інституту довіри до
банківських установ. За результатами проведеного дослідження виявлено, що КСВ-практики,
які реалізують українські банки, загалом спрямовані на інтеграцію принципів соціальної
відповідальності в корпоративну політику та стратегію зростання соціальних інвестицій у
відповідності з інтересами як внутрішніх, так і зовнішніх стейкхолдерів. Попри те, що
соціально відповідальний бізнес у вітчизняній банківській сфері характеризується
багатогранністю напрямів реалізації, банки загалом застосовують соціальну та екологічну
моделі КСВ, які здебільшого віддзеркалюють різновиди соціальної підтримки. Найбільші банки
вдаються до варіативного підходу в реалізації КСВ-ініціатив, які здійснюють вплив на різні
сторони життя суспільства. Інші банки схильні використовувати або ж розгалужену систему
корпоративної соціальної відповідальності, або ж обирають один напрямок роботи,
реалізуючи його у повному обсязі. КСВ вітчизняного банківського сектору наразі знаходиться
на стадії становлення, оскільки її запровадження вимагає ділової досконалості та цільової
збалансованості. | uk |
dc.description.abstract | In modern economics, both at the global and national level, there is a paradigm shift from exclusively
market values to the values of socio-economic development, which prompts businesses to take into account the
principles of corporate social responsibility (CSR), which represents a voluntary response to social problems,
the fulfillment of moral and ethical requirements formed by society. Companies, realizing the advantages of a
socially proactive position, are increasingly involved in solving social and environmental problems on a
systemic basis, thereby strengthening their own reputation and positive image. This is especially relevant for
banking institutions that are characterized by unstable functioning. The profitability of banks today is
determined not only by their technological level in terms of providing services, however increasingly by their
"profile" in the social environment, the foundation of which is reputation and compliance with the principles of
social responsibility, which, at the same time, play the role of triggers in the formation of the foundation of trust
in banking institutions. According to the results of the research, it was found that CSR practices implemented by
Ukrainian banks are generally aimed at integrating the principles of social responsibility into corporate policy
and the strategy of social investment growth in accordance with the interests of both internal and external
stakeholders. Despite the fact that socially responsible business in the domestic banking sector is characterized
by multifaceted implementation directions, banks generally use social and environmental CSR models, which
mostly reflect the types of social support. The largest banks resort to a variable approach in the implementation
of CSR initiatives that have an impact on various aspects of society. Other banks tend to use either an extensive
system of corporate social responsibility, or choose one line of work, implementing it in full. CSR in the domestic
banking sector is currently in its infancy, as its implementation requires business excellence and targeted
balance. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Innovation and Sustainability. № 4 : 98-107. | en |
dc.relation.uri | https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/225 | |
dc.subject | банки | uk |
dc.subject | стейкхолдери | uk |
dc.subject | банківський сектор | uk |
dc.subject | корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) | uk |
dc.subject | відповідальний банкінг | uk |
dc.subject | Цілі сталого розвитку | uk |
dc.subject | КСВ-практики | uk |
dc.subject | вектори КСВ | uk |
dc.subject | banks | en |
dc.subject | stakeholders | en |
dc.subject | banking sector | en |
dc.subject | corporate social responsibility (CSR) | en |
dc.subject | responsible banking | en |
dc.subject | Sustainable Development Goals | en |
dc.subject | CSR practices | en |
dc.subject | CSR vectors | en |
dc.title | Практичні аспекти реалізації корпоративної соціальної відповідальності (на прикладі вітчизняного банківського сектору) | uk |
dc.title.alternative | Practical aspects of the corporate social responsibility implementation (on the example of the domestic banking sector) | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 334.02 | |
dc.relation.references | Bowen H. (1953) Social responsibilities of the businessman. Harper & Row. N.Y. | en |
dc.relation.references | Davis K. (1960) Can business afford to ignore social responsibilities? California Management Review, p. 70 | en |
dc.relation.references | Davis K. (1967) Understanding the social responsibility puzzle: what does the businessman owe to society.
Business Horizons. Vol. 10 (4), pp. 46-47 | en |
dc.relation.references | Ackerman R. W. (1973) How companies respond to social demands. Harvard Business Review. Vol. 51(4), pp.
88-89 | en |
dc.relation.references | Sethi, S. P. (1975) Dimensions of corporate social performance: An analytical framework. California
Management Review, 17(3), pp. 58-64 | en |
dc.relation.references | Frederick W. C. (1978) 1994. From CSR-1 to CSR-2: the maturing of business-and-society thought, pp. 154-
155 | en |
dc.relation.references | Carroll A. B. (1979) A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of
Management Review. Vol. 4(4) | en |
dc.relation.references | Carroll A. B. (1991) The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of
organizational stakeholders. Business Horizons. Vol. 34(4), p. 43 | en |
dc.relation.references | Wood, D. J. (1991) Corporate Social Performance Revisited. The Academy of Management Review, 16, pp.
691-718 | en |
dc.relation.references | Schwartz M. (2003) Corporate social responsibility: a three-domain approach. Business Ethics Quarterly. Vol.
13(4), p. 509 | en |
dc.relation.references | Wood, D., Logsdon J. (2002) 'Business Citizenship: From Individuals to Organizations', in R. Edward Freeman
and Sankaran Venkataraman (eds), Ethics and Entreprerieurship, The Ruffin Series of the Society for Business Ethics, 3,
59-94 | en |
dc.relation.references | Супрун Н. А (2009) Корпоративна соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку. Економіка і
прогнозування. № 3. С. 61-74. URL: http://eip.org.ua/docs/EP_09_3_61_uk.pdf | uk |
dc.relation.references | Грішнова О. (2010) Соціальна відповідальність бізнесу: сутність, значення, стратегічні напрями
розвитку в Україні. Україна: аспекти праці. №7. С. 3-8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uap_2010_7_3 | uk |
dc.relation.references | Колот А. М. (2013) Корпоративна соціальна відповідальність: еволюція та розвиток теоретичних
поглядів. Економічна теорія. № 4. С. 5-26 | uk |
dc.relation.references | Зінченко А., Саприкіна М. (2017) Розвиток КСВ в Україні: 2010-2018. Київ: Видавництво «Юстон», 52 с. | uk |
dc.relation.references | Основна статистика корпоративної соціальної відповідальності у 2023 році. URL:
https://zipdo.co/statistics/corporate-social-responsibility/ | uk |
dc.relation.references | Principles for Responsible Banking. URL: https://www.unepfi.org/banking/bankingprinciples/ | en |
dc.relation.references | Пасінович І. І., Сич О. А. (2022) Розвиток корпоративної соціальної відповідальності банків в Україні в
контексті сталого розвитку. Інтелект ХХІ. №2. С. 43-50 | uk |
dc.relation.references | UKRSIBBANK оновив КСВ-політики, які регулюють взаємодію з чутливими секторами економіки.
URL: https://ukrsibbank.com/news-post/ukrsibbank-onoviv-ksv-politiki-yaki-regulyuyut-vzaemodiyu-z-chutlivimisektorami-ekonomiki/ | uk |
dc.relation.references | Ільченко-Сюйва Л. В., Слюсарчук О. П. (2019) Соціально відповідальна інвестиційна діяльність як
чинник сталого розвитку. Інвестиції: практика та досвід. № 10. С. 109-114 | uk |
dc.relation.references | Кузнєцов В. КСВ воєнного часу. Топ-10 компаній. URL: https://www.dsnews.ua/ukr/reitingi/ksvvoyennogo-chasu-top-10-kompaniy-22122022-471409 | uk |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/ins.2023.4.98.107 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-0084-3799 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0009-0003-2015-1404 | |