Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorШиманська, О. П.uk
dc.contributor.authorГдаль, І. О.uk
dc.contributor.authorShymanska, O.en
dc.contributor.authorHdal, I.en
dc.date.accessioned2024-05-31T09:09:28Z
dc.date.available2024-05-31T09:09:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationШиманська О. П. Практичні аспекти реалізації корпоративної соціальної відповідальності (на прикладі вітчизняного банківського сектору) [Текст] / О. П. Шиманська, І. О. Гдаль // Innovation and Sustainability. – 2023. – № 4. – С. 98-107.uk
dc.identifier.issn2786-5940
dc.identifier.issn2786-5959
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42551
dc.description.abstractВ сучасній економіці, як на глобальному, так і національному рівні, простежується зміна парадигми виключно ринкових цінностей на цінності соціально-економічного розвитку, що спонукає бізнес при розробці стратегій діяльності враховувати принципи корпоративної соціальної відповідальності (КСВ), яка репрезентує добровільний відгук на соціальні проблеми, виконання моральних та етичних вимог, які формує суспільство. Компанії, усвідомлюючи переваги соціальної проактивної позиції, все більшою мірою на системній основі долучаються до вирішення соціальних і екологічних проблем, підсилюючи тим самим власну репутацію та позитивний імідж. Особливо це актуально для банківських установ, які мають специфіку нестабільного функціонування. Прибутковість банків сьогодні обумовлюється не лише їх технологічним рівнем щодо надання послуг, а все більшою мірою «профілем» у соціальному середовищі, підгрунтям якого слугують репутація та дотримання принципів соціальної відповідальності, що, водночас, виконують роль тригерів у формуванні інституту довіри до банківських установ. За результатами проведеного дослідження виявлено, що КСВ-практики, які реалізують українські банки, загалом спрямовані на інтеграцію принципів соціальної відповідальності в корпоративну політику та стратегію зростання соціальних інвестицій у відповідності з інтересами як внутрішніх, так і зовнішніх стейкхолдерів. Попри те, що соціально відповідальний бізнес у вітчизняній банківській сфері характеризується багатогранністю напрямів реалізації, банки загалом застосовують соціальну та екологічну моделі КСВ, які здебільшого віддзеркалюють різновиди соціальної підтримки. Найбільші банки вдаються до варіативного підходу в реалізації КСВ-ініціатив, які здійснюють вплив на різні сторони життя суспільства. Інші банки схильні використовувати або ж розгалужену систему корпоративної соціальної відповідальності, або ж обирають один напрямок роботи, реалізуючи його у повному обсязі. КСВ вітчизняного банківського сектору наразі знаходиться на стадії становлення, оскільки її запровадження вимагає ділової досконалості та цільової збалансованості.uk
dc.description.abstractIn modern economics, both at the global and national level, there is a paradigm shift from exclusively market values to the values of socio-economic development, which prompts businesses to take into account the principles of corporate social responsibility (CSR), which represents a voluntary response to social problems, the fulfillment of moral and ethical requirements formed by society. Companies, realizing the advantages of a socially proactive position, are increasingly involved in solving social and environmental problems on a systemic basis, thereby strengthening their own reputation and positive image. This is especially relevant for banking institutions that are characterized by unstable functioning. The profitability of banks today is determined not only by their technological level in terms of providing services, however increasingly by their "profile" in the social environment, the foundation of which is reputation and compliance with the principles of social responsibility, which, at the same time, play the role of triggers in the formation of the foundation of trust in banking institutions. According to the results of the research, it was found that CSR practices implemented by Ukrainian banks are generally aimed at integrating the principles of social responsibility into corporate policy and the strategy of social investment growth in accordance with the interests of both internal and external stakeholders. Despite the fact that socially responsible business in the domestic banking sector is characterized by multifaceted implementation directions, banks generally use social and environmental CSR models, which mostly reflect the types of social support. The largest banks resort to a variable approach in the implementation of CSR initiatives that have an impact on various aspects of society. Other banks tend to use either an extensive system of corporate social responsibility, or choose one line of work, implementing it in full. CSR in the domestic banking sector is currently in its infancy, as its implementation requires business excellence and targeted balance.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofInnovation and Sustainability. № 4 : 98-107.en
dc.relation.urihttps://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/225
dc.subjectбанкиuk
dc.subjectстейкхолдериuk
dc.subjectбанківський секторuk
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальність (КСВ)uk
dc.subjectвідповідальний банкінгuk
dc.subjectЦілі сталого розвиткуuk
dc.subjectКСВ-практикиuk
dc.subjectвектори КСВuk
dc.subjectbanksen
dc.subjectstakeholdersen
dc.subjectbanking sectoren
dc.subjectcorporate social responsibility (CSR)en
dc.subjectresponsible bankingen
dc.subjectSustainable Development Goalsen
dc.subjectCSR practicesen
dc.subjectCSR vectorsen
dc.titleПрактичні аспекти реалізації корпоративної соціальної відповідальності (на прикладі вітчизняного банківського сектору)uk
dc.title.alternativePractical aspects of the corporate social responsibility implementation (on the example of the domestic banking sector)en
dc.typeArticle
dc.identifier.udc334.02
dc.relation.referencesBowen H. (1953) Social responsibilities of the businessman. Harper & Row. N.Y.en
dc.relation.referencesDavis K. (1960) Can business afford to ignore social responsibilities? California Management Review, p. 70en
dc.relation.referencesDavis K. (1967) Understanding the social responsibility puzzle: what does the businessman owe to society. Business Horizons. Vol. 10 (4), pp. 46-47en
dc.relation.referencesAckerman R. W. (1973) How companies respond to social demands. Harvard Business Review. Vol. 51(4), pp. 88-89en
dc.relation.referencesSethi, S. P. (1975) Dimensions of corporate social performance: An analytical framework. California Management Review, 17(3), pp. 58-64en
dc.relation.referencesFrederick W. C. (1978) 1994. From CSR-1 to CSR-2: the maturing of business-and-society thought, pp. 154- 155en
dc.relation.referencesCarroll A. B. (1979) A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of Management Review. Vol. 4(4)en
dc.relation.referencesCarroll A. B. (1991) The pyramid of corporate social responsibility: toward the moral management of organizational stakeholders. Business Horizons. Vol. 34(4), p. 43en
dc.relation.referencesWood, D. J. (1991) Corporate Social Performance Revisited. The Academy of Management Review, 16, pp. 691-718en
dc.relation.referencesSchwartz M. (2003) Corporate social responsibility: a three-domain approach. Business Ethics Quarterly. Vol. 13(4), p. 509en
dc.relation.referencesWood, D., Logsdon J. (2002) 'Business Citizenship: From Individuals to Organizations', in R. Edward Freeman and Sankaran Venkataraman (eds), Ethics and Entreprerieurship, The Ruffin Series of the Society for Business Ethics, 3, 59-94en
dc.relation.referencesСупрун Н. А (2009) Корпоративна соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку. Економіка і прогнозування. № 3. С. 61-74. URL: http://eip.org.ua/docs/EP_09_3_61_uk.pdfuk
dc.relation.referencesГрішнова О. (2010) Соціальна відповідальність бізнесу: сутність, значення, стратегічні напрями розвитку в Україні. Україна: аспекти праці. №7. С. 3-8. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uap_2010_7_3uk
dc.relation.referencesКолот А. М. (2013) Корпоративна соціальна відповідальність: еволюція та розвиток теоретичних поглядів. Економічна теорія. № 4. С. 5-26uk
dc.relation.referencesЗінченко А., Саприкіна М. (2017) Розвиток КСВ в Україні: 2010-2018. Київ: Видавництво «Юстон», 52 с.uk
dc.relation.referencesОсновна статистика корпоративної соціальної відповідальності у 2023 році. URL: https://zipdo.co/statistics/corporate-social-responsibility/uk
dc.relation.referencesPrinciples for Responsible Banking. URL: https://www.unepfi.org/banking/bankingprinciples/en
dc.relation.referencesПасінович І. І., Сич О. А. (2022) Розвиток корпоративної соціальної відповідальності банків в Україні в контексті сталого розвитку. Інтелект ХХІ. №2. С. 43-50uk
dc.relation.referencesUKRSIBBANK оновив КСВ-політики, які регулюють взаємодію з чутливими секторами економіки. URL: https://ukrsibbank.com/news-post/ukrsibbank-onoviv-ksv-politiki-yaki-regulyuyut-vzaemodiyu-z-chutlivimisektorami-ekonomiki/uk
dc.relation.referencesІльченко-Сюйва Л. В., Слюсарчук О. П. (2019) Соціально відповідальна інвестиційна діяльність як чинник сталого розвитку. Інвестиції: практика та досвід. № 10. С. 109-114uk
dc.relation.referencesКузнєцов В. КСВ воєнного часу. Топ-10 компаній. URL: https://www.dsnews.ua/ukr/reitingi/ksvvoyennogo-chasu-top-10-kompaniy-22122022-471409uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/ins.2023.4.98.107
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0084-3799
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0003-2015-1404


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію