dc.contributor.author | Чухрай, Е. І. | uk |
dc.contributor.author | Chukhray, E. I. | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-04T09:48:45Z | |
dc.date.available | 2024-06-04T09:48:45Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Чухрай Е. І. Підводні камені анахронічного аналізу: книга Проповідника, сенс життя і сенс у житті [Текст] / Е. І. Чухрай // Sententiae. – 2022. – № 3. – С. 75-90. | uk |
dc.identifier.issn | 2075-6461 | |
dc.identifier.issn | 2308-8915 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42598 | |
dc.description.abstract | У статті здійснено критичний аналіз методології Артура Кіфера (описаної в книзі «Еклезіаст і сенс життя в стародавньому світі», Cambridge University Press, 2022), а саме його поняття “сенс життя”, застосованого до аналізу книги Еклезіаста. Мій головний аргумент полягає в тому, що “троїста концептуальна схема” сенсу життя, запозичена з царини емпіричних психологічних досліджень (когерентність – мета – значущість), не може бути результативною при аналізі теологічних чи філософських текстів, які передбачають високий рівень узагальнення. З іншого боку, оскільки термін “сенс життя” відсутній в мові Еклезіаста й у інших давніх текстах, а його власне значення є вкрай нечітким, воно нездатне відігравати роль корисного аналітичного інструмента. | uk |
dc.description.abstract | The article carries out a critical analysis of Arthur Kiefer's methodology (described in the “Ecclesiastes and the meaning of life in the ancient world”, Cambridge University Press, 2022), namely his concept of “meaning of life” applied to the analysis of the book of Ecclesiastes. The core argument made here is that the “threefold conceptual scheme” of the meaning of life, borrowed from the field of empirical psychological research (coherence – purpose – significance), cannot be effective in the analysis of theological or philosophical texts, which involve a high level of generalization. On the other hand, since the concept of “meaning of life” is absent from the language of Ecclesiastes and other ancient texts, and its own meaning is extremely vague, it is unable to play the role of a useful analytical tool. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Sententiae. № 3 : 75-90. | en |
dc.relation.uri | https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/657 | |
dc.subject | методи історіографії філософії | uk |
dc.subject | досенсовість | uk |
dc.subject | безсенсовість | uk |
dc.subject | hăḇêl hăḇālîm | ku |
dc.subject | неперекладність | uk |
dc.subject | methods of historiography of philosophy | en |
dc.subject | meaningfulness | en |
dc.subject | meaningless | en |
dc.subject | untranslatability | en |
dc.title | Підводні камені анахронічного аналізу: книга Проповідника, сенс життя і сенс у житті | uk |
dc.title.alternative | Pitfalls of anachronistic analysis: the book of Ecclesiastes, meaning of life and meaning in life | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Кассен, Б. (2009). Греки Ричарда Оніанса:θυμός, «душа-кров», і ψυχή, «душа-дихання. In Б. Кассен & К. Сігов (Ред.),Європейський словник філософій(т. 1, сс. 184-185). Київ: Дух і Літера. | uk |
dc.relation.references | Секундант, С., & Орєхова, А. (2022). Час і простір у філософії Ляйбніца. Частина І. Sententiae, 41(2), 98-123. https://doi.org/10.31649/sent41.02.098 | uk |
dc.relation.references | Хома, О. (Упоряд.). (2021). «Медитації» Декарта у дзеркалі сучасних тлумачень. Київ: Дух і Літера. | uk |
dc.relation.references | Хоменко, І. (Перекл.). (2007). Проповідник. In Святе Письмо Старого і Нового Завіту(сс. 767-775). Львів: Місіонер. | uk |
dc.relation.references | Чухрай, E. (2014). Історико-філософський розгляд проблеми сенсу життя і сучасні аналітичні підходи. Sententiae, 31(2), 187-202. https://doi.org/10.22240/sent31.02.202 | uk |
dc.relation.references | Чухрай, E. (2015). Мета життя і сенс в житті: історико-філософські межі раціональної реконструкції. Sententiae, 32(1), 143-152. https://doi.org/10.22240/sent32.01.143 | uk |
dc.relation.references | Чухрай, E. (2017). Чи є Когелетів «hă-ḇêl» і сучасна «безсенсовність» життя справжніми синонімами? За мотивами деяких сучасних перекладів книги Проповідника. Sententiae, 36(2), 66-75. https://doi.org/10.22240/sent36.02.066 | uk |
dc.relation.references | Keefer, A. J. (2019). The Meaning of Life in Ecclesiastes: Coherence, Purpose, and Significance from a Psychological Perspective. Harvard Theological Review, 112(4), 447-466. https://doi.org/10.1017/S0017816019000233 | en |
dc.relation.references | Keefer, A. J. (2022). Ecclesiastes and the meaning of life in the ancient world. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781009110082 | en |
dc.relation.references | Martela, F., & Steger, M. F. (2016). The three meanings of meaning in life: Distinguishing coherence, purpose, and significance, The Journal of Positive Psychology, 11(5), 531-545. https://doi.org/10.1080/17439760.2015.1137623 | en |
dc.relation.references | Meek, R. L. (2016). Twentieth- and Twenty-first-century Readings of Hebel (הֶבֶל) in Ecclesiastes. Currents in Biblical Research, 14(3), 279-297. https://doi.org/10.1177/1476993X15586039 | en |
dc.relation.references | Metz, Th. (2013). Meaning in life: an analytic study. Oxford: Oxford UP. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199599318.001.0001 | en |
dc.relation.references | Perry, T. A. (2015). The book of Ecclesiastes (Qohelet) and the path to joyous living. New York: Cambridge UP. https://doi.org/10.1017/CBO9781316104491 | en |
dc.relation.references | Schnell, T. (2021). The psychology of meaning in life. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780367823160 | en |
dc.relation.references | Ti, Y., & Yang, J. (2021). Book Review: The Psychology of Meaning in Life. Front. Psychol. 12:720828. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.720828 | en |
dc.relation.references | Vieira, G. P., & Garcia Dias, A. C. (2021). Meaning in life: understanding this challenging field of study. Psicologia USP, 32, e200149, 1-9. https://doi.org/10.1590/0103-6564e200149 | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/sent41.03.75 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-4223-6866 | |