dc.contributor.author | Калантарова, О. | uk |
dc.contributor.author | Kalantarova, O. | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-04T18:51:24Z | |
dc.date.available | 2024-06-04T18:51:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Калантарова О. Медитації про філософію свідомості в тибетському буддизмі. Duckworth, D. S. (2019). Tibetan Buddhist Philosophy of Mind and Nature. Oxford: Oxford University Press. [Текст] / О. Калантарова // Sententiae. – 2022. – № 3. – С. 132-154. | uk |
dc.identifier.issn | 2075-6461 | |
dc.identifier.issn | 2308-8915 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42606 | |
dc.description.abstract | Огляд книги Duckworth, D. S. (2019). Tibetan Buddhist Philosophy of Mind and Nature. Oxford: Oxford University Press. | uk |
dc.description.abstract | Review of Duckworth, D. S. (2019). Tibetan Buddhist Philosophy of Mind and Nature. Oxford: Oxford University Press. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Sententiae. № 3 : 132-154. | en |
dc.relation.uri | https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/651 | |
dc.subject | важка проблема свідомості | uk |
dc.subject | н’їнґма | uk |
dc.subject | ґеманґ | uk |
dc.subject | ріме | uk |
dc.subject | дзоґчен | uk |
dc.subject | hard problem of consciousness | en |
dc.subject | rnying ma | en |
dc.subject | dge mang | en |
dc.subject | ris med | en |
dc.subject | rdzogs chen | en |
dc.title | Медитації про філософію свідомості в тибетському буддизмі. Duckworth, D. S. (2019). Tibetan Buddhist Philosophy of Mind and Nature. Oxford: Oxford University Press. | uk |
dc.title.alternative | Meditations on Philosophy of Mind in Tibetan Buddhism. Duckworth, D. S. (2019). Tibetan Buddhist Philosophy of Mind and Nature. Oxford: Oxford University Press. | en |
dc.type | Article | |
dc.relation.references | Андросов, В. (2011). Индо-тибетский буддизм. Энциклопедический словарь. Москва: Ориенталия. | ru |
dc.relation.references | Берзин, А. (2016). Принятие посвящения Калачакры. (М. Кожевников, Пер.). Санкт-Петербург: Нартанг. | ru |
dc.relation.references | Васубандху, & Мипам Ринпоче, & Дуджом Ринпоче, & Джамгон Конгтрул. (2012). Абсолютное и относительное в буддизме. (Д. Устьянцев, Пер.). Москва: Ганга, & Сватан. | ru |
dc.relation.references | Ґоулман, Д. (2018). Емоційний інтелект. (С.-Л. Гумецька, Пер.). Харків: Vivat. | uk |
dc.relation.references | Долпопа, Ш. Г. (2012). Горная Дхарма. Часть I. Основа. (Д. Устьянцев, Пер.). Москва: Ганга. | ru |
dc.relation.references | Дхармакирти. (1997). Обоснование чужой одушевленности. С толкованием Винитадева. (Ф. И. Щербатский, Пер.). Санкт-Петербург: Ясный свет. | ru |
dc.relation.references | Калантарова, O. (2022). Буддійська філософія в Індії: від онтології абгідгарми до епістемології праманавади. Westerhoff, J. (2018). The Golden Age of Indian Buddhist Philosophy. Oxford: Oxford University Press. Sententiae, 41(1), 83-110. https:// doi.org/10.31649/sent41.01.083 | uk |
dc.relation.references | Леушкин, Р. В. (2014). Конструктивистские основания буддийской концепции реальности. Вестник Ульяновского государственного технического университета, 66(2), 30-33. | ru |
dc.relation.references | Степанянц, М. Т. (2009). Индийская философия: Энциклопедия. Москва: Восточная литература, Академический Проект, & Гаудеамус. | ru |
dc.relation.references | Таранатха. (2013). Истоник амриты. Ступени наставлений для людей трех типов, вступающих на путь Будды. (В. Рагимов, Пер.).Москва: Центр «Джонангпа». | ru |
dc.relation.references | Торчинов, Е. А. (2015). Введение в буддологию. Курс лекций. Москва: Академический проект. | ru |
dc.relation.references | Фреге, Г. (2000). Логика и логическая семантика: Сборник трудов. Москва: Аспект Пресс. | ru |
dc.relation.references | Хартаев, В. В.(2010). «Шентон нинбо» Таранатхи (1575-1634) как источник изучения буддийской школы джонанг. Вестник Челябинского государственного университета.No 30(211). История, (42), 128-131. | ru |
dc.relation.references | Харькова, Е. Ю. (2009). Десять классических наук в тибетобуддийской культуре. Вестник Русской христианской гуманитарной академии, 10(3), 97-108. | ru |
dc.relation.references | Andresen, J. & Forman, K. C. (Eds.). (2001). Cognitive Models and Spiritual Maps. Thorverton: Imprint Academic. | en |
dc.relation.references | Banerjee, B. (1993). A critical edition of Śrī Kālacakratantra-Rāja (collated with the Tibetan version). Calcutta: The Asiatic Society. | en |
dc.relation.references | Chalmers, D. (1994). Consciousness and Cognition. David Chalmers [personal site]. https://consc.net/papers/c-and-c.html | en |
dc.relation.references | College of Liberal Arts (n.d.). Douglas Duckworth. Temple University. https://liberalarts.temple.edu/academics/faculty/duckworth-douglas | en |
dc.relation.references | Duckworth, D. S. (2019). Tibetan Buddhist Philosophy of Mind and Nature. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780190883959.001.0001 | en |
dc.relation.references | Duckworth, D. S. (2021). The Dge mang Movement: Rnying ma and Dge Lugs Hybridity in 19th-Century Khams. K.-D. Mathes & G. Coura (Eds.), Nonsectarianism (ris med) in 19th- and 20th-Century Eastern Tibet (pp. 66-80). Leiden: Brill. https://doi.org/10.1163/9789004466364_005 | en |
dc.relation.references | Emmanuel, S. M. (2013). A Companion to Buddhist Philosophy. Oxford: Wiley-Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781118324004 | en |
dc.relation.references | Grover, R. (2006). Kalachakra Meditation. Based on the Discussion between J. Krishnamurti and David Bohm in the Ending of Time. New Delhi: New Age Books. | en |
dc.relation.references | Kabat-Zinn, J. (2013). Full Catastrophe Living: Using the Wisdom of Your Body and Mind to Face Stress, Pain, and Illness. New York: Bantam Dell. | en |
dc.relation.references | Khentrul Rinpoché. (n.d.). Khentrul Rinpoché [personal site]. https://khentrulrinpoche.com/ | fr |
dc.relation.references | King, R. (1997). Early Advaita Vedanta and Buddhism. Delhi: Sri Satguru. | en |
dc.relation.references | Maturana, H., & Varela, F. (1998). The Tree of Knowledge: The Biological Roots of Human Understanding. Boston, & London: Shambhala. | en |
dc.relation.references | Merleau-Ponty, M. (1962). Phenomenology of Perception. London: Routledge. | en |
dc.relation.references | Mind&Life Institute. (2020, April 15). Francisco Varela. Mind & Life Institute website. https://www.mindandlife.org/person/francisco-j-varela/ | en |
dc.relation.references | Priest, G. (2018). The Fifth Corner of Four: An Essay on Buddhist Metaphysics at the Catuṣkoṭi. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780198758716.001.0001 | en |
dc.relation.references | Rosenthal, D. M. (1991). The Nature of Mind. New York: Oxford University Press. | en |
dc.relation.references | Ruegg, D. S. (1989). Buddha-nature, Mind and the Problem of Gradualism in a Comparative Perspective on the Transmission and Reception of Buddhism in India and Tibet. London: School of Oriental and African Studies. | en |
dc.relation.references | Sidersts, M., Thompson, E., & Zahavi, D. (Eds.). (2011a). In Self, No Self? Perspectives from Analytical, Phenomenological, & Indian Traditions. Oxford: Oxford University Press. | en |
dc.relation.references | Sidersts, M., & Tillemans, T., & Chakrabarti, A. (Eds.). (2011b). Apoha: Buddhist Nominalism and Human Cognition. New York: Columbia University Press. | en |
dc.relation.references | Gene Smith, E. (2001). Among Tibetan Texts: History & Literature of the Himalayan Plateau. Boston: Wisdom. | en |
dc.relation.references | Snellgrove, D. (2010). The Nine Ways of Bon. Bangkok: Orchid Press. | en |
dc.relation.references | Toribio, J. (1991). Casual Efficacy, Content and Levels of Explanation. Logique & Analyse, 34(135-136), 297-318. | en |
dc.relation.references | Tsongkhapa, & Dalai Lama XIV. (2016). The Great Exposition of Secret Mantra. Vol. 1, Tantra in Tibet. Boulder: Snow Lion Publications. | en |
dc.relation.references | Tsongkhapa, & Dalai Lama XIV. (2017). The Great Exposition of Secret Mantra. Vol. 2, Deity Yoga. Boulder: Snow Lion Publications. | en |
dc.relation.references | Tucci, G. (1980). The Religions of Tibet. London: Routledge & Kegan Paul. | en |
dc.relation.references | Varela, F. J., Thompson, E. T., & Rosch, E. (1993). The Embodied Mind: Cognitive Science and Human Experience. Cambridge, Mass.: The MIT Press. | en |
dc.relation.references | Varela, F. J., & Shear, J. (Eds.). (1999). View from Within: First-person Approaches to the Study of Consciousness. Thorverton: Imprint Academic. | en |
dc.relation.references | Varela, F. J. (2001). Why a proper science of mind implies the transcendence of nature? In J. Andresen (Ed.), Religion of Mind. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511586330.009 | en |
dc.relation.references | Wallace, V. A. (2001). The Inner Kalacakratantra: A Buddhist Tantric View of the Individual. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/0195122119.001.0001 | en |
dc.relation.references | Wangyal Rinpoche, T. (2011). Tibetan Yogas of Body, Speech, and Mind. Ithaca: Snow Lion. | en |
dc.relation.references | Westerhoff, J. (2018). The Golden Age of Indian Buddhist Philosophy. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780198732662.001.0001 | en |
dc.relation.references | Wilber, K. (2001). Waves, Streams, States and Self: Further Considerations for Integral Theory of Consciousness. In Andresen, J., & Forman, K. C. (Eds.), Cognitive models and spiritual maps: interdisciplinary explorations of religious experience (pp. 145-176). Thorverton: Imprint Academic. | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/sent41.03.132 | |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-3270-3638 | |