Методика нормування витрати палива для автомобілів швидкої допомоги
Автор
Кривошапов, С. І.
Горбік, Ю. В.
Кашканов, В. А.
Krivoshapov, S.
Gorbik, Y.
Kashkanov, V.
Дата
2023Metadata
Показати повну інформаціюCollections
Анотації
Сучасні умови потребують дбайливого ставлення до паливно-енергетичних ресурсів країни.
Автомобільний транспорт є основним споживачем бензину та дизельного палива. В Україні контроль
витрат палива для дорожньо-транспортних засобів встановлюється на законодавчому рівні. Проте
наявна система нормування паливно-мастильних матеріалів не завжди добре враховує всі умови
експлуатації, особливо для транспортних засобів, що перебувають у відомчому підпорядкуванні.
Автомобілі швидкої медичної допомоги в момент перевезення та надання допомоги хворому можуть
рухатися з порушенням деяких пунктів Правил дорожнього руху. Наприклад, коливання швидкості руху.
Конструктивна особливість автомобілів екстреної допомоги полягає в тому, що вони зазвичай
створювалися на основі базової моделі з подальшим переобладнанням кузова та встановленням
спеціального обладнання. Для роботи медичного обладнання може знадобитися додаткова енергія від
двигуна. Ці та інші особливості мають бути враховані у нормуванні витрати палива. У статті проведено
аналіз експериментальних та математичних методів з оцінки паливної економічності транспортних
засобів. Запропоновано методику розрахунку основної (базової) норми витрати палива для автомобілівы
з бензиновим та дизельним двигунами. На прикладі швидкої медичної допомоги, на базі автомобіля
Volkswagen Caravelle, було розглянуто алгоритм вибору вихідних даних, послідовність розрахунку
показника математичної моделі та отримано чисельні значення норми витрати палива. Побудовано
графіки та проаналізовано вплив швидкості руху та ступеня завантаження автомобіля на величину
шляхової витрати палива у л/100 км. Для деяких марок автомобілів невідкладної допомоги, які наразі
надходять в експлуатацію в Україну, було розраховано та зведено до таблиці норми витрат палива.
Результати розрахунку порівнювалися з даними заводу-виробника. Наведено математичну модель для
розрахунку витрати додаткового палива в л/год, яке витрачається на приводи: живлення спеціального
медичного обладнання, системи кондиціювання та опалення салону, світлової та звукової сигналізації.
Наприкінці були сформульовані висновки та намічені шляхи подальших досліджень. Modern conditions require a careful attitude to the fuel and energy resources of the country. Road transport is the main
consumer of gasoline and diesel fuel. In Ukraine, the control of fuel consumption for road vehicles is established at the legislative
level. However, the current system of rationing of fuels and lubricants does not always take into account all operating conditions,
especially for vehicles that are under departmental subordination. Ambulances, at the time of transportation and assistance to the
patient, may move in violation of some points of the Rules of the Road. It swings the speed limit. The design feature of emergency
vehicles is that they were usually created on the basis of a basic model with subsequent re-equipment of the body and the
installation of special equipment. Medical equipment may require additional power from the motor to operate. These and other
features should be taken into account when rationing fuel consumption. The article analyzes the experimental and mathematical
methods for assessing the fuel efficiency of vehicles. A method for calculating the basic (basic) fuel consumption rate for vehicles
with gasoline and diesel engines is proposed. On the example of an ambulance, based on a Volkswagen Caravelle, an algorithm
for selecting initial data, a sequence for calculating the indicator using a mathematical model, and numerical values of the fuel
consumption rate were obtained. Graphs are constructed and the influence of the speed of movement and the degree of loading
of the car on the amount of travel fuel consumption in l/100 km is analyzed. For some brands of emergency vehicles that are
currently entering service in Ukraine, fuel consumption rates have been calculated and summarized in a table. The calculation
results were compared with the manufacturer's data. A mathematical model is presented for calculating the consumption of
additional fuel in g/h, which is spent on driving consumers: power supply for special medical equipment, air conditioning and
heating systems, light and sound alarms. In conclusion, conclusions are formulated and ways for further research are outlined.
URI:
https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42689