Показати скорочену інформацію

dc.contributor.authorБегерський, Д. Б.uk
dc.contributor.authorЦимбал, C. В.uk
dc.contributor.authorВітюк, І. В.uk
dc.contributor.authorКоваль, А. О.uk
dc.contributor.authorBegerskyi, D.en
dc.contributor.authorTsymbal, S.en
dc.contributor.authorVityk, I.en
dc.contributor.authorKoval, A.en
dc.date.accessioned2024-06-11T10:20:18Z
dc.date.available2024-06-11T10:20:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationВплив геометричних параметрів автопоїзда на його аеродинамічні характеристики [Текст] / Д. Б. Бегерський, C. В. Цимбал, І. В. Вітюк, А. О. Коваль // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 2. – С. 10-15.uk
dc.identifier.issn2415-3486
dc.identifier.issn2413-4503
dc.identifier.urihttps://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42707
dc.description.abstractУ статті автори проаналізували актуальність теми дослідження, визначили мету, завдання, предмет і об’єкт дослідження. Також ндали аналіз відомих досліджень, які пов’язані із вивченням особливостей формування сили опору повітря при русі автотранспортних засобів. На основі аналізу відомих досліджень щодо факторів впливу геометричних параметрів автопоїздів на аеродинамічний опір обґрунтовано актуальність досліджень, сформульовано їх мету і завдання. Метою статті є визначення впливу геометричних параметрів автопоїздів на їх аеродинамічні характеристики і, як наслідок, на витрату палива, а отже, і на вартість транспортної роботи. Інструментом дослідження цього питання є програмне забезпечення, за допомогою якого буде проводитися низка дослідів. Магістральними автопоїздами щороку здійснюються переміщення різних вантажів на мільйони кілометрів, і за таких масштабів ціна кожного окремого кілометра відіграє дуже важливу роль. На основі аналізу рівняння потужнісного балансу можна зробити висновки про те, що значна частку потужності двигуна витрачається на подолання опору повітря, і чим більша швидкість автопоїзда, тим більший цей опір. Актуальність досліджень полягає у можливості зменшення витрат через прийняття низки рішень щодо зниження аеродинамічного опору автопоїздів. Розглянуто механізм виникнення опору повітря. Встановлено, що зниження аеродинамічного опору є дуже важливим завданням, адже кожні 2 % зниження лобового опору автомобіля приносять 1 % покращення паливної економічності. Порівняно з легковими автомобілями вантажні мають значно більший поперечний переріз і більш незграбні обриси. Це викликано особливостями їх призначення та використання. Під час створення універсального вантажного автомобіля намагаються отримати якомога більший обсяг для розміщення вантажу при мінімальній площі, яку займає автомобіль на дорозі, а оскільки частина цієї площі припадає на двигун і кабіну, то природно, що кузов виходить високим. Отже, якщо одним зі шляхів зниження аеродинамічного опору легкового автомобіля є зменшення його поперечного перерізу, насамперед висоти, то для магістрального вантажного автомобіля або автопоїзда потрібно шукати інший варіант.uk
dc.description.abstractIn the article, the authors analyzed the relevance of the research topic, defined the goal, task, subject and object of the research. They also provided an analysis of well-known studies related to the study of the peculiarities of the formation of air resistance during the movement of motor vehicles. On the basis of the analysis of known studies on the factors affecting the geometric parameters of road trains on aerodynamic resistance, the relevance of the studies is substantiated, and their purpose and tasks are formulated. The purpose of the article is to determine the influence of geometric parameters of road trains on their aerodynamic characteristics and, as a result, on fuel consumption, and therefore on the cost of transport work. The tool for researching this issue is software, which will be used to conduct a number of experiments. Every year, road trains move millions of kilometers of various goods, and on such a scale, the price of each individual kilometer plays a very important role. Based on the analysis of the power balance equation, it can be concluded that a significant part of the engine power is spent on overcoming air resistance, and the higher the speed of the road train, the greater this resistance. The relevance of research lies in the possibility of reducing costs through the adoption of a number of decisions to reduce the aerodynamic resistance of road trains. The mechanism of air resistance is considered. It has been found that reducing aerodynamic drag is a very important task, as every 2% reduction in vehicle drag results in a 1% improvement in fuel economy. Compared to passenger cars, trucks have a much larger crosssection and more clumsy outlines. This is caused by the specifics of their purpose and use. When creating a universal truck, they try to get as much volume as possible to accommodate cargo with the minimum area occupied by the car on the road, and since part of this area is the engine and cabin, it is natural that the body is high. So, if one of the ways to reduce the aerodynamic resistance of a passenger car is to reduce its cross-section, first of all, its height, then another option should be found for a highway truck or road train.en
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВНТУuk
dc.relation.ispartofВісник машинобудування та транспорту. № 2 : 10-15.uk
dc.relation.urihttps://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/337
dc.subjectавтопоїздuk
dc.subjectповітряний потікuk
dc.subjectсила опору повітряuk
dc.subjectзавихрення потоку повітряuk
dc.subjectroad trainen
dc.subjectair resistanceen
dc.subjectair flowen
dc.subjectswirling air flowen
dc.titleВплив геометричних параметрів автопоїзда на його аеродинамічні характеристикиuk
dc.title.alternativeInfluence of the geometric parameters of the vehicle on its aerodynamic characteristicsen
dc.typeArticle
dc.identifier.udc629.113
dc.relation.referencesМелхіседеков Т. І. Устрої, що забезпечують покращення аеродинаміки транспортних засобів категорії М2. Збірка наукових праць студентів Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. 2019. С. 46–50.uk
dc.relation.referencesДослідження аеродинамічних показників автопоїзда методом фізичного моделювання / Опанасюк Є. Г., Бегерський Д. Б., Можаровський М. М., Опанасюк О. Є. Вісник Житомирського державного технологічного університету. 2019. № 1(83). С. 25–34.uk
dc.relation.referencesПилипенко О. М., Батраченко О. В., Литовченко І. М. Моделювання аеродинаміки сідельного автопотягу. Вісник Хмельницького національного університету: науковий журнал. Технічні науки. 2017. .№ 2. С. 27–33.uk
dc.relation.referencesБегерський Д. Б., Коваль А О. Вплив геометричних параметрів автопоїзда на його аеродинамічні характеристики. Сучасні технології та перспективи розвитку автомобільного транспорту: тези XV міжнародної науково-практичної конференції, 24–26 жовтня 2022 року. Житомир: Житомирська політехніка, 2022. С. 23–24.uk
dc.relation.referencesДослідження аеродинамічних характеристик автомобіля шляхом комп’ютерного моделювання» / Бегерський Д. Б., Опанасюк Є. Г., Кубрак Ю. О., Коваль А. О. Всеукраїнська науково-практична on-line конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених, присвячена Дню науки, 11–15 травня 2021 року. Житомир: Житомирська політехніка, 2021. С. 3–4.uk
dc.relation.referencesАвершин А. Г. Вдосконалення аеродинамiчних характеристик автомобiлiв для спорту методами чисельного i натурного експерименту : дис. канд. техн. наук : 05.22.02 / М-во освiти i науки України, ХНАДУ. Харкiв, 2018. 182 с.uk
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-10-15


Файли в цьому документі

Thumbnail

Даний документ включений в наступну(і) колекцію(ї)

Показати скорочену інформацію