dc.contributor.author | Бажинов, О. В. | uk |
dc.contributor.author | Кравцов, М. М. | uk |
dc.contributor.author | Bazhinov, O. | en |
dc.contributor.author | Kravzov, M. | en |
dc.date.accessioned | 2024-06-12T08:37:50Z | |
dc.date.available | 2024-06-12T08:37:50Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Бажинов О. В. Електромагнітна небезпека електро- і гібридного транспорту [Текст] / О. В. Бажинов, М. М. Кравцов // Вісник машинобудування та транспорту. – 2023. – № 2. – С. 3-9. | uk |
dc.identifier.issn | 2415-3486 | |
dc.identifier.issn | 2413-4503 | |
dc.identifier.uri | https://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/42720 | |
dc.description.abstract | Метою статті є визначення впливу електромагнітного випромінювання автомобілів з
електроприводом. Гібридні та електричні автомобілі випромінюють надзвичайно низькочастотне
електромагнітне випромінювання (ЕМВІ), або магнітні поля. Дослідження рівнів ЕМВ, які випромінюють
автомобілі, показують, що вони загрожують здоров’ю людині. Результати вимірювань магнітної індукції
автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння, електромобілів та гібридних автомобілів
підтверджують, що індукція магнітного поля в електромобіля вдвічі більша, ніж у автомобіля із двигуном
внутрішнього згоряння і не залежить від швидкості руху. Індукція магнітного поля у гібридного
автомобіля більша ніж у електромобіля і має тенденцію до залежності від швидкості руху. Індукція
магнітного поля при зовнішній зарядці електромобіля в салоні значно менша ніж при русі. Середнє значення
індукції магнітного поля в салоні електромобіля = 0,85 ± 0,18 мкТл; коефіцієнт покриття К = 2 за довірчої
ймовірності P = 0,95. Індукція магнітного поля у електромобіля вдвічі більша ніж у автомобіля з двигуном
внутрішнього згоряння і не залежить від швидкості руху. Середнє значення індукції магнітного поля в
салоні гібридного автомобіля = 1,28 ± 0,61 мкТл; коефіцієнт покриття К = 2 за довірчої ймовірності P =
0,95. Індукція магнітного поля у гібридного автомобіля більша ніж у електромобіля і має тенденцію
залежності від швидкості руху.
Проведені дослідження свідчать, що електрообладнання в електротранспорті і, зокрема, в
електромобілі та гібридному автомобілі є джерелом змінного ЕМП, що має сильну тимчасову та
просторову неоднорідність у діапазоні частот від 0 до сотень мегагерц. Це є тим фактом, що МП в
електромобілі та гібридному автомобілі є суперпозицією полів багатьох джерел. Безпосередніми
джерелами МП в автомобілях з електротягою є тягові електродвигуни, акумуляторні тягові батареї,
струмонесучі елементи, різне електроустаткування, наприклад, пускогальмівний опір, групові
перемикачі, реостатні блоки, електричні ланцюги вентиляції, освітлення, обігріву тощо. Електронні
пристрої на борту здебільшого більш високочастотні ніж МП, пов'язані зі змінами режиму руху
електромобілів та гібридних автомобілів. | uk |
dc.description.abstract | The purpose of the article is to determine the impact of electromagnetic radiation from electric vehicles. Hybrid and electric
cars emit extremely low-frequency electromagnetic radiation (EMR) or magnetic fields. Studies of EMF levels emitted by cars
show that they pose a threat to human health. Measurements of the magnetic induction of internal combustion engine cars, electric
cars, and hybrid cars confirm that the magnetic field induction of an electric car is twice as high as that of an internal combustion
engine car and does not depend on the speed of movement. The magnetic field induction of a hybrid car is greater than that of
an electric car and tends to depend on the speed of movement. The magnetic field induction during external charging of an electric
vehicle in the cabin is much lower than when driving. The average value of magnetic field induction in the interior of an electric
vehicle is 0.85 ± 0.18 μT; Coverage factor K = 2 at a confidence level of P = 0.95. The magnetic field induction of an electric
vehicle is twice as high as that of a car with an internal combustion engine and does not depend on the speed of movement. The
average value of magnetic field induction in the interior of a hybrid car is 1.28 ± 0.61 μT; Coverage factor K = 2 at a confidence
level of P=0.95. The magnetic field induction of a hybrid car is higher than that of an electric car and tends to depend on the speed
of movement.
The conducted studies show that electrical equipment in electric vehicles and, in particular, in an electric car and a hybrid car
is a source of alternating EMF with strong temporal and spatial heterogeneity in the frequency range from 0 to hundreds of
megahertz. This is due to the fact that the MF in an electric vehicle and a hybrid car is a superposition of fields from many sources.
The direct sources of MF in electric vehicles are traction motors, rechargeable traction batteries, current-carrying elements, various
electrical equipment, such as starting and braking resistance, group switches, rheostat units, electrical circuits for ventilation,
lighting, heating, etc. Electronic devices on board are usually higher-frequency than MFs due to changes in the driving mode of
electric and hybrid vehicles. | en |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | ВНТУ | uk |
dc.relation.ispartof | Вісник машинобудування та транспорту. № 2 : 3-9. | uk |
dc.relation.uri | https://vmt.vntu.edu.ua/index.php/vmt/article/view/336 | |
dc.subject | гібридний автомобіль | uk |
dc.subject | електромагнітне випромінювання | uk |
dc.subject | індукція | uk |
dc.subject | електромобіль | uk |
dc.subject | hybrid car | en |
dc.subject | electromagnetic radiation | en |
dc.subject | induction | en |
dc.subject | electric car | en |
dc.title | Електромагнітна небезпека електро- і гібридного транспорту | uk |
dc.title.alternative | Electromagnetic danger of electric and hybrid vehicles | en |
dc.type | Article | |
dc.identifier.udc | 504.05 | |
dc.relation.references | Maes Wolfgang. Stressdurch Strom und Strahlung / Institut fuer Baubiologie und Oekologie. Neubeuren, 2004. 800 s. | de |
dc.relation.references | Кравцов М. М. Небезпека електромагнітних випромінювань гібридних транспортних засобів. Progressiveres earchin the
modern world. Boston. 28–30 Decemder. 2022. С. 238–247. | uk |
dc.relation.references | Філєпенко В. В., Будянська Е. М. Екологічна безпека навколишнього середовища. Вісник ХНУ ім. В. Н. Каразіна. Серія
«Екологія». 2010. № 893(5). | uk |
dc.relation.references | Бажинов О. В., Кравцов М. М., Ілічук О. В. Методика вимірювання впливу електромагнітних випромінювань
автотранспортних засобів на людину та навколишнє середовище. Вісник Харківського національного автомобільнодорожнього університету. 2019. № 86(1). С. 66–73. | uk |
dc.relation.references | Христов Р., Стефанов С., Костов П. Дослідження електромагнітного поля в електричному і гібридному автомобілі.
Факультет машинобудування та технологій технічного університету м. Варна (Болгарія). EKOVarna 2020. ЮР Conf. Серія:
Матеріалознавство та техніка. 977(2020). 012022. | uk |
dc.relation.references | Гібридні автомобілі / Бажинов О. В. та ін. Харків: ХНАДУ. 2008. | uk |
dc.relation.references | Guidelines for Limiting Exposure to Time Varying Electric, Magnetic, and Electromagnetic Fields (upto 300 GGz). Health
Physics / International Commission on Non Ionizing Radiahon Prolechon (ICNIRP). | en |
dc.relation.references | Крівошєїн Д. А, Мурашка Л. А, Роєва Н. Н. Екологія і безпека життєдіяльності. ЮНІТА-ДАНА. 2002. | uk |
dc.relation.references | Островський О. С., Одаренко Е. Н., Шматько А. А. Захисні екрани і поглиначі електромагнітних хвиль. ФІП. PSE.
2003. № 1(2). С. 161–173. | uk |
dc.relation.references | Chung D. D. L. Electromagnetic inter ferences hielding effectivenessof carbonmaterials. Carbon. 2001. № 39.Р. 279–285. | en |
dc.relation.references | Fenical G. The Basic Principlesof Shielding. Compliance. 2021. Retrieved November 25. URL:
https://incompliancemag.com/article/the-basic-principles-of-shielding/ | en |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-3-9 | |